21 april 2012

Onze Vriendschap

    Lieve Jezus,
Alwéér een lentemorgen waarin het regenwater regeert.
Op een druilerige morgen als deze voel ik mij bijna net zo grijs als de lucht.. De berken en treurwilgen zorgen voor frisse groene kleuren. Het grijs en lichtgroen is een schril contrast. Het doet me denken aan mijn soms stuiterende gemoedstoestand.. Nu ik dit schrijf geeft de zon een waterig knipoogje.
Heer, help mij de dingen te accepteren die ik zelf niet veranderen kan.
Het geeft mij steeds meer rust en vreugde dat ik 100% afhankelijk ben van U.
Ik wil in Uw aanwezigheid zijn, Uw Liefde voelen. Als de warmte van de zon! Geef mij aUb de moed om een straaltje Licht in deze wereld te zijn.
Mijn hoop is op U.



Moge God, die ons hoop geeft, u in het geloof geheel en al vervullen met vreugde en vrede, zodat uw hoop overvloedig zal zijn..
~Romeinen 15:13




  Geliefde,
je zult nooit rust vinden door de stormen van je leven te willen ontwijken, want geloof Mij, dat lukt je nooit.
Ik zie hoe je soms opkijkt naar de donkere wolken van dit leven, terwijl Ik als Enige weet wanneer het zal regenen of wanneer de zon schijnen zal..
Verspil je tijd dus niet door je zorgen te maken, maar besteed het aan Onze Vriendschap! Samen zal het altijd een gezegende tijd zijn.
Stop je zorgen niet in de wasmand.. maar kom ermee bij Mij! Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, iedere dag heeft genoeg aan zichzelf (Matteüs 6:27,43).
Het is goed voor jou om dicht bij Mij te zijn, àlle dagen van je leven.
Licht en warmte zal Ik je geven. Warmer dan elk zonlicht op aarde.
Nu kijk je nog door de badkamerspiegel, maar op een Dag zul je Mij zien; van aangezicht tot Aangezicht.. Ik neem je bij de hand, op weg naar je Eindbestemming.
En wanneer de tijd daar is, leidt Ik je binnen,
in Mìjn Glorie! 





6 opmerkingen:

  1. Inmiddels schijnt hier volop de zon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja Hans ik houd ook van licht, zon en zomer. Helaas is het hier ook al weken donker, koud en nat. Maar straks zal de zon wel weer komen. Wat dat betreft moeten we er gezamelijk even door. Tis niet anders, maar zoals je al liet blijken, schijnt de zon altijd in onze harten. Nou ja, soms komt er ook wel eens een wolkje voor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zon scheen helaas maar kort Peter. Het blijft maar koud en nat inderdaad, bah!
      Hoogste tijd voor warmte en zonlicht. Ooit komt er een Dag.. dan zal de zon nooit meer ondergaan!

      Verwijderen
  3. Heb een beetje zon nodig voor de fotografie en over een paar weken een excursie om met mensen die willen naar de wilde orchideen te gaan en de vleesetende plantjes (de ronde zonnedauw) om mensen die last hebben van het vlees (ook zitvlees) eraf te helpen. Neen ik steek weer de gek met die excursie, maar hij komt er wel. Dan leer ik mensen ook een beetje wegwijs met de fotocamera en gaan we macro schieten. Tis allemaal onderdeel van Gods werk die natuur. Wondermooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En helaas ook vandaag weer (22e), - op mijn B'day notabene;)- liet de zon zich maar zeer weinig zien en was het erg druilerig... Laten we hopen dat de zon binnenkort weer achter die wolkenmassa te voorschijn komt!
    Je hebt het weer mooi geschreven Hans. Mooie tekst uit Romeinen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wordt wel de hoogste tijd voor warme zonnestralen hè Tineke.
    Van harte gefeliciteerd!! groet, -hans

    BeantwoordenVerwijderen