23 april 2013

Het blog die je wist dat zou komen


23 april 2013, Villa Palmenhorst
Beste Willem Alexander,

na het faillissement van Borsato's 'imperium' had ik verwacht dat dit kikkerlandje vol van wind en regen, redelijkerwijs verlost zou zijn van nietszeggende zeikliedjes.

De 'componist' van het "koningslied" was het brein achter het meeste wat Marco zong, niet?
En eerlijk is eerlijk, hij heeft het niet verleerd, die John. Wat een rake teksten hè!

Nu weer met het koningslied...
Waarom hebben zoveel artiesten hier serieus aan meegewerkt ga je dan denken, toch?
De melodie lijkt overigens door regen en wind gejat van het worship-lied 10.000 reasons van Matt Redman. Maar ach, er lijken zoveel melodietjes op elkaar hè. John beweerd de melodie al járen geleden te hebben gecomponeerd. Dat andere lied gaat ook over een Koning, wist je dat?
Meneer Ewbank vind dat hij de enige paraplu was in de zeikregen van kritiek. Zou dit zinnetje met paraplu en natuurlijk de regen ook vloeiend uit zijn brein zijn opgeborreld?

Hoe dan ook, wens je veel succes Alex! Moet niet meevallen om koning te zijn van dit vrij en poëtisch volkje.

Tof dat wij je geen "majesteit" moeten noemen, zoals bij je moeder het geval was. Maar ja, die is een soort protocol-fetisjist dat jij niet wil zijn. Sympathiek.
Succes jongen. Met name tijdens de koninklijke handelsmissies die voor de export van ons kikkerlandje vol regen en door de wind o zo essentieel zijn.
Eén ding: doe van mij alvast NIET de groeten aan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddi de Sultan van Brunei.
Ook niet aan Vladimir Poetin, de koning van Oman of Cristina Fernández de Kirchner, presidente van Argentinië. En nu we het toch over het mooie Argentinië hebben; Máxima, wil je ajb Pipo Franciscus (niet) een handkus van mij geven?

Tja, daar sta je dan, Alexio.
In de regen, in de zon en een beetje wind, als we Weeronline moeten geloven..
'Niemand weet waarom de wind nog waaien zou', zou Xander zeggen ;-)
Het zal een raar gevoel zijn dit alles straks te zullen aanschouwen terwijl in de linkerboven-hoek het logo van TROS ontbreekt, hahaha.
Te hopen valt dat je ons koningslied niet in het buitenland hoeft uit te leggen hè.

Ben bang dat we niet zullen doen wat we je in 'ons' lied beloven, Alex. Ik bedoel, niet wijken voor water, dijken bouwen met onze blote handen, strijden als een leeuw?..
Hoe dan ook, we zullen voor je uit lopen, met je meelopen! Achter je en naast je staan.

Persoonlijk geloof ik dat geen mens dat kan, volk noch koning.
Alleen de Koning.


 hou je veilig!
   Hoogachtend,

     de H van Hans.


P.s. Voor degenen die net als ik dachten dat het een grapje was en zich, hoe logisch, nog niet bewust zijn van een collectief verplicht meezingen van dit "teruggetrokken" en toch weer terug getrokken koningslied. Daar gaat ie dan:

Daar sta je dan
Je zag dit moment al zo vaak in je dromen
En daar is t dan
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier
Ben je er klaar voor? Kun je dat ooit echt zijn?
Daar sta je dan
Ieder mens heeft een taak in dit leven
Alles gedaan om je voor te bereiden
Daar is het dan
Je belooft dat je alles zult geven
Iedere stap die je zette die leidde naar hier
En kijk om je heen
Wij lopen met je mee
Door de regen en de wind


zie verder koninglied
(Ik ga dit blog niet terugtrekken hoor!)




13 opmerkingen:

  1. Tja, wat zal ik daar van zeggen... Tot gisteren had ik er niks van meegekregen. (Als er hier een crea-explosie plaatsvindt, leef ik een beetje op 'n eilandje.) Mijn dochter was zeer verontwaardigd en ik móest het even beluisteren. Ik krijg er direct een disney-gevoel bij (klopt volgens de reacties die eronder staan, zegt mijn dochter). Ik haak af bij het zinnetje: Tot welke God je ook moge bidden. Maakt blijkbaar niets uit, sámen zijn we sterk oftewel we doen het zelf wel. Jaja...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja bizar toch? Hoe is het mogelijk dat een land in fatsoen, moraal en moed zó ver afzakt..
      Hoorde zondag het lied voor het eerst en dacht bij de tekst echt dat het om een grapje ging. Wat een aanfluiting.

      Verwijderen
  2. Hans,
    Volgens mij ben jij je roeping misgelopen, maar je kan altijd nog een andere weg inslaan. De tranen staan me in de ogen van het lachen. Ooit gedacht over een carrière als christelijke cabaretier. Ik meen het, je zou geen slecht figuur slaan.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Irene, nou dankjewel hoor.
      Eén voordeel; voel me reeds een cabaretier, haha ;) Zodra wij onszelf serieus gaan nemen kun je het vergeten toch. Is ook niet Gods bedoeling meen ik. Teveel volksstammen doen dat wel helaas. Maar het is Gods bedoeling dat we Hém serieus nemen, niet onszelf. Wie zijn wij?.. Dus vooral om jezelf blijven lachen! ;)

      Verwijderen
    2. Inderdaad neem jezelf niet al te serieus....
      Met een big smile zeg is dus 'Amen'

      Verwijderen
  3. Hallo Hans, tja we gaan steeds verder naar het einde toe. Wij hebben maar één KONING, Jezus Christus.
    Hier nog een leuke link over onze Koning. Hartelijke groet van mij, Esther.

    https://www.youtube.com/watch?v=wiIRsokjvbE even kopieren en op de Google balk plakken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze link is beter te lezen, ik gaf de verkeerde. groet, mij Esther.

    https://www.youtube.com/watch?v=5odUJHMIcOI

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha tja God en oranje, of is het Oranje en god? Leuk blogje Hans met plezier gegeten. Eet er geen oranjetompouche minder om, maar je weet dat ik niet zo veel opheb met die geldverslindende aardse koningen en net als jij het hoofd veel liever ophef naar omhoog en daar onze koning vanuit verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;) Tja, dat schijnt traditie te zijn hè. Eén waar ik persoonlijk ook geen behoefte aan heb. Net als jij ook niet veel op met koningshuizen. Ook niet de onze. Juist, onze Koning komt nog.. Dinsdag staat er vast en zeker een oranje tompouce klaar dus met dìe traditie zal ik dan wel meedoen, voor de gezelligheid ;) Hopelijk worden we van de kleurstof niet al te agressief, haha.

      Verwijderen
    2. Ha ha , je lijkt mn man wel, die zou dat ook zo zeggen. Mannen zijn denk ik toch net een ietsie pietsie kritischer;))ik vond het toch wel mooi hoor om de inhuldiging te zien, terwijl de rest al op de rommelmarkt zat;))

      Verwijderen
    3. Dat denk ik ook Mirjam! ;)

      Verwijderen