7 juni 2014

Een Boek vol 'idioten'


Eén van de redenen dat ik van de Bijbel hou is omdat dit Boek vol staat met mafkezen.
Ja echt, 't zijn allemaal vreemde snuiters. Er zit geen normale gast bij, bedoel ik te zeggen.

Toch proberen veel christenen, met de nodige inspanningen, een 'goed christen' te zijn..
Of ze denken meer genezingen te moeten verrichten dan Petrus en Paulus bij elkaar..
Weer anderen menen recht te hebben op minimaal de luxe en rijkdom van Salomo ...

Maar ach, geef mij de zwervers en mislukkelingen van de Bijbel maar. Daar kan ik mij steeds meer mee vereenzelvigen ;-)

Gezocht: Wezen en weduwen. Zieken en onderdrukten. Verlamde en berooide mensen.
(Jezus)

Een volgeling van Jezus is een bedelaar die niets anders kan dan kloppen op de herbergdeur van Gods genade. De ragamuffin weet dat hij enkel leeft van Gods genade en liefde.
Hij weet ook dat dìt leven, het Evangelie niet is ... maar vooral de belofte van het ééuwige leven.

"A ragamuffin knows he's only a beggar at the door of God's mercy."
Brennan Manning

Wij kunnen nooit perfect zijn.. Maar we zijn niet gered om wat wìj (zogenaamd goed) doen, maar om wat Hij deed. Voor ons! We mogen ons uitstrekken naar Abba Vader, die vol van genade is en jou en mij liefdevol schiep.



"I would rather live on the verge of falling and let my security be in the
all-sufficiency of the Grace of God than to live in some kind of
pietistic illusion of moral excellence."
Rich Mullins


We zijn allemáál vreemde snuiters. We zijn mensen.. :)
 Neem je kruis op je. En probeer niet 'goed' te zijn, maar van Gód te zijn,
   be God's !






5 opmerkingen:

  1. Paulus is ook vast wel voor gek versleten als je dit leest (in Fillp 3).

    7 Maar alles wat mij winst was, heb ik om Christus’ wil schade geacht. 8 Zeker, ik acht zelfs alles schade, omdat de kennis van Christus Jezus, mijn Here, dat alles te boven gaat.
    Om zijnentwil heb ik dit alles prijsgegeven en houd het voor vuilnis, opdat ik Christus moge winnen, 9 en in Hem mag blijken niet een eigen gerechtigheid, uit de wet, te bezitten, maar de gerechtigheid door het geloof in Christus, welke uit God is op de grond van het geloof.

    Maar de mensen die het maar niks vonden dat hij alles wat hij had overboord gooide, hadden geen idee van wat er nu volgt:

    10 (Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, 11 zou mogen komen tot de opstanding uit de doden.

    Zou het zo zijn dat je Zijn opstandingskracht alleen maar leert kennen als je ook Zijn lijden accepteert? En daar ook in wilt delen?
    Ja, denk het!! Want alleen door lijden heen komt het nieuwe (opstandings)leven tevoorschijn...
    Dat is wat Zijn kracht dan tevoorschijn brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook. Zonder sterven (aan jezelf) kun je niet opstaan.
      Lijden is wat dat betreft niet zozeer een vloek, zoals het 'happy clappy-evangelie' dat vaak verkondigt, als wel een Zegen. Een gift die maar moeilijk geaccepteerd wordt door de mensheid. Zelfs niet door de meeste 'wedergeborenen'..

      "One sees great things from the valley, only small things from the peak." ―G.K. Chesterton.

      Tja, Paulus was ook wel een beetje gek. Een echte alles-of-niets type. No Compromise ;-)

      Verwijderen
  2. Je hebt een heerlijk gevoel voor humor. Mooi eigenlijk dat de Bijbel daar zo open over is. David, een man naar Gods hart terwijl hij toch niet zo'n brave was. Maar door de diepte heen mocht hij worden wie hij in Gods ogen was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ron. Blij te lezen dat je de ernst en rijkdom van deze humor inziet.
      David was een schuinsmarcheerder en een moordenaar... en toch een man naar Gods hart! Niet dat wij dan ook maar in die zonden moeten vallen uiteraard! maar 't zegt ons wel dat goede werken alleen, geen geweldige indruk maken op de hemel.. Oprechte harten die verlangen naar de Heer wel dacht ik.

      Verwijderen
  3. Inderdaad dat oprechte hart, daar gaat het om. We mogen zijn zoals we zijn met alle lek en gebrek net als de mensen van toen.

    BeantwoordenVerwijderen