12 augustus 2011

Ik heb jòu uitgekozen

  Lieve Jezus,
er werd een grote steen voor Uw graf gerold.
De dood was stiller dan ooit..
Maar een Engel ròlde de steen weg,
de zonnestralen verfriste Uw doodsgewaad..
U stond op, uit de dood..,
het begin van Het Opstandingsleven!
Bij U is gèèn duisternis,
want iedere duistere macht zal wìjken voor Uw Naam.
Jezus, U bent het Licht van de wereld.
Toch, soms voelt het alsof mijn hart ook omsloten wordt, door een grote steen..
Heer, wilt Ù dan alstublieft die steen wegnemen?!
Heer Jezus, hoort U mij? ..





.. vrienden noem Ik jullie, omdat Ik alles wat Ik van de Vader heb gehoord, aan jullie bekendgemaakt heb.
Jullie hebben niet Mij uitgekozen, maar Ik jullie ..
~Johannes 15:15b,16a





  Geliefde,
ja, Ik hoor jou,
àltijd,
maak je geen zorgen,
Mij loopt nìets uit de hand.
Ik ben het Woord, en Ik ben vlees geworden,
Ik koos ervoor om jouw gebroken wereld binnen te stappen,
om samen met jou door het leven te hinken..
Kom maar struikelend achter Mij aan,
Ik til je op, iedere keer opnieuw.
In de wereld zul je problemen hebben,
mensen zullen je bespugen en uitspugen, vertel Mij wat..
Maar kind, houdt goede moed!
en vind rust, in Mijn belofte,
ontvang vrede, in Mijn Aanwezigheid.
Mijn Genade is ook voor jou genoeg.
En onthoudt:
jij hebt niet Mìj gekozen..,
Ik heb jòu uitgekozen.


 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten