3 juni 2013

Laat je koffer maar staan


Crisis of niet ..
Krijg nog steeds de indruk dat sommige mensen geloven dat ze 500 jaar oud worden ofzo.
Ik bedoel dit: Waarom zou je 45 jaar lang, laten we zeggen vanaf je 25ste, alleen maar bezig willen zijn met het bereiken van je 'ideaal'? Waarom willen we als mensen koste wat kost, onze grote droom nastreven? Bijvoorbeeld ons 'droomhuis' bij elkaar verdienen? Waarom zijn hele volksstammen jaar in jaar uit bezig met het verbeteren van hun (financiële) positie? Totdat we het eìndelijk naar onze zin hebben; "alles voor mekaar".

En dan? Dan vertrekken we weer.. Op de vlucht vaak, voor ons eigen ego... Naar een nòg groter huis. Of we proberen afleiding te vinden voor ons rusteloze hart door een volgend project te starten: Een vakantiehuisje in Zeeland of Frankrijk. Een boot, een wijnkelder, een stacaravan, een derde fiets, een vierde auto. Voor de hobby hè..

Christenen doen vaak even hard mee aan deze vluchtroutes. Want dat is het: Vluchtgedrag. Op de vlucht voor leegte. Op de vlucht voor hun eigen arme ziel, ijverig strevend naar het 'perfecte plaatje'.
En voor we het weten vluchten we in goedkope luxe. Ook wel grenzeloze hebzucht genoemd..

Jezus zei: Het is makkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te kruipen dan voor een rijke om het Koninkrijk van God binnen te gaan.

Ooit een kameel door het oog van een naald zien gaan?
Je zult je geld, je huis, vakantiehuis en zelfs je léven moeten inleveren. Alles moeten loslaten.
Alleen dàn, kun je de hemel binnengaan..


Waarom?
Omdat God weliswaar een héél groot Huis heeft,
maar ook heel veel gasten.

Al die bagage van ons, Hij zit er echt niet op te wachten. God wil niet dat je ook maar iets zou willen meenemen.
Laat het dus achter je: Al je zorgen, je diploma’s, je medailles en lintjes, je huizen, je auto’s, je titels, je visitekaartjes, je caravan, je overdreven verzameling schoenen en tassen, al je gelezen of geschreven boeken, je inloopkast met teveel nauwelijks gebruikte kleren, je grote TV, je iPhone 6 special edition, je privé-saunaatje, je wijnkelder, je badkamers.

Al je verzamelingen, ja àlles wat je hier op aarde hebt vergaard, kan niet mee verhuizen naar de hemel.... Naast het feit dat je je trots, status en hoogmoed niet eens je koffer ìn krijgt, wil God simpelweg geen koffer zien. Laat je koffers maar staan.

  Laat vanaf nu de ballast achter je
en laat je beminnen door de God die hemel en aarde schiep,
en ook jou liefdevol maakte.
Dan ben je al een aardig eind op weg naar de hemel..
En dàt is de plaats waar God je hebben wil.

foto's: Michael Belk

Sommige in God teleurgestelde mensen of fundamentalistische christenen menen, verward door de hersenspinsels van hun eigen predikers, dat God allerlei maniertjes verzint om ons buiten Zijn koninkrijk te houden.
Want "God bestaat niet" of de nog verdrietiger variant; "het moet je maar gegeven worden".
Als dat werkelijk zo was zou het leven, onderwijs, lijden en sterven van Jezus, ja zelfs Zijn opstanding, het meest absurde verhaal ooit zijn.

Als Jezus op Golgotha niet was gestorven, was àl het water in de wereld niet genoeg geweest om alleen jouw zonden af te wassen..

Als Jezus niet naar de aarde gekomen was om vlees te worden, om Mens te worden om voor ons de kruisdood te sterven, zouden wij nooit heilig kunnen worden.

Vergeet nooit wat Jezus voor jou deed. Denk niet te licht, zelfs niet in de meest onschuldige vorm, hoeveel Jezus voor jou leed… En denk niet omdat Jezus reeds Zijn leven voor jou overgaf aan de dood, jij nìet hoeft te lijden.. of (jong) zal moeten sterven. Jezus zei: “maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal het behouden" –Markus 8:34-38.

God wil maar één ding. En dat is dat we bij Hem komen en voor altijd Samen zijn.
Voor eeuwig in het Vaderhuis.
Dat wij zijn, waar Hij is.. “Omdat ook jij mag zijn, waar Ik ben” –Johannes 14:3.

Koffers vol bagage komen er in de hemel niet in. Nederige zondaren wel. 
Tickets zijn gratis. Voor jou betaald met het bloed van Koning Jezus. 100% Genade. Gratis.

Hoe je aan dit unieke ticket kunt komen? -- God gehoorzamen en nederig blijven zoals Jezus dat deed als de Dienende. 
Jezus beloofd ons een plek in de hemel wanneer je je vertrouwen op God stelt en je leven in Zijn handen legt.
Dan verandert je leventje, in een eeuwig Leven,

  Voor altijd bij Jezus





Hierbij kun je lezen: Johannes 14:1-3, 2 Korintiërs 4:16-18, Matteüs 6:19-34


16 opmerkingen:

  1. Bedankt Hans dit is een enorm bevrijdende boodschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Hans! Het relativeert alles waar we ons zo druk over kunnen maken - ook uit menselijke bezorgdheid over wat zullen we eten en waar zullen we ons mee kleden.
    Ik dacht er net van de week aan dat als mensen Jezus alleen zien als een man met een hoogstaande moraal, het heel vreemd is dat Hij dan nogal wat onzin verkoopt: namelijk dat Hij Gods Zoon is en kwam sterven voor jou en mij om zo ons eeuwig leven te kunnen geven. Maar om dat te geloven moet je ook je eigen ideeen loslaten - en uiteindelijk jezelf... Vertrouen is voor sommige mensen wel het allermoeilijkste.
    Vond nog een linkje over het oog van de naald. :)
    De kameel kon daar wel door (het was een klein poortje in de stadsmuur) maar dan moest ie al z'n bag
    age afleggen en knielen... Dan kon je naar binnen, met het risico dat je bagage die buiten bleef liggen de volgende dag wel verdwenen was...
    http://blog.infocaris.net/2012/03/door-het-oog-van-de-naald.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks. Mooi beeld hé, van die naald. Wist ik niet. Maakt duidelijk(er) dat het niet verboden is om rijk te zijn of te worden, maar dat het dan wel hèèl lastig wordt..

      Verwijderen
  3. This is an excellent post! All so true! We run around trying to build bigger and better, and don't work on our eternal home in heaven! Very good!~ ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige blog. Zo waar en tegelijk zo confronterend. Ik vind het moeilijk los te laten. Niet zozeer m'n spullen, wel de zorgen. Maar deze week diverse keren gemerkt dat God iets wat Hij uit handen neemt, omdat ikzelf niet loslaat, niet meer terug geeft. Wat een bevrijding!
    Prijs Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi geschreven weer Hans, dankje.
    Ik hoop zo'n ticket te verdienen...

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marga. Zo'n ticket behoeven we niet verdienen, kunnen we niet eens, gelukkig.. Alles is Genade.

      Verwijderen
  6. ik word altijd wat onpasselijk als ik deze onzin lees
    en dat anderen het nog geloven ook
    oogkleppen en niet zelf kunnen of willen denken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ik me heel goed voorstellen "berber". Als je dit verhaal niet gelooft met je hart, is het ook het meest absurde verhaal ooit.. Maar wat als het nu wèl waar is? En Jezus ook zielsveel van jou blijkt te houden?...

      Verwijderen
    2. ik moet er niet aan denken.....iemand die nog nooit door iemand is gezien, nog nooit mee heeft gesproken....
      en voor mij sterven terwijl ik nog niet was geboren....??? wat een verzinsels

      ik geloof dit niet, met mn hart niet en met mn verstand zeker niet...
      en hoe kunnen mensen zulke teksten en woorden verzinnen...

      Berber

      Verwijderen
    3. Jouw keuze, en daar is Godzijdank ieder mens vrij in. Moet er persoonlijk niet aan denken om het leven zonder God te leven..

      Verwijderen
    4. maar een echt antwoord geef je niet, dat stoort me altijd als het over dit onderwerp gaat nog het meeste. ik praat ook met andere gelovigen hierover en dan komen ze altijd met wollige prietpraat, een rechtstreeks antwoord komt er nooit.
      ik ben goed voor anderen en dat komt uit mn hart, dat lijkt me meer dan voldoende.
      ik las ooit ergens: ik moet goed zijn voor mijn naasten, want ik ben christen....
      tsja...

      Berber

      Verwijderen
    5. Als Jezus op Golgotha niet was gestorven, was àl het water in de wereld niet genoeg geweest om jouw zonden af te wassen..

      wat een arrogantie.....al mijn zonden...dat wordt dus bepaald door een niet bestaand persoon???

      Berber

      Verwijderen
    6. Een christen is per definitie zeker gèèn beter mens dan een niet-christen. Zie maar al te vaak het tegenovergestelde... Dat wat je ooit las is een vreselijke kromme en zielige gedachte. Daarom schaam ik mij dikwijls voor het christendom en niet in de laatste plaats voor mijzelf.. Ben net als eenieder ook maar een mens met al mijn fouten en gebreken. En daarom voor 100% afhankelijk van Gods genade. Het gaat nooit om mensen Berber, het gaat om God zelf. Ik kan je het antwoord niet geven, geen mens kan dat. Ik ben hèt antwoord niet, JEZUS is het antwoord. Hij is de weg, de waarheid en het leven zoals Hij zelf zei. De Weg naar het eeuwige Leven. Niet omdat wij zogenaamd goed zijn of zo goed bezig zijn, maar omdat Hij onmetelijk veel van ons houdt. Ook van jou....

      Verwijderen
    7. bedankt in ieder geval dat je de moeite neemt om te antwoorden, al ben ik er niets mee opgeschoten
      en hij hoeft niet van me te houden...klinkt als stalken, iemand die je niet kent, nooit ontmoet hebt en die houdt dan van me....eng gevoel

      en als hij zelf zegt dat hij de weg is, de waarheid en het leven....dan moet ik dat dus maar aannemen???

      Berber

      Verwijderen
  7. Hallo Hans, wat een waarheid. Jezus onze Heer en verlosser kwam en stierf voor ons mensen, voor ons persoonlijk. Niet voor al onze ballast, waar we zo vaak mee te kampen hebben. Het mooiste is dat HIJ ons wil bevrijden van die ballast, onze zorgen, en het belangrijkste, onze zonden, maar ook wil Hij ons leren om los te laten en volledig op HEM te vertrouwen. Zowel nu, in dit aardse leven vol met beslommeringen, als in de toekomst, met HEM.
    Geweldig, dat het ons gegeven is, het zeker weten, God heeft ons lief. In vind altijd weer de tekst in Romeinen 8:16, zó geweldig mooi, 'Gods Geest Zelf getuigd met onze geest dat wij kinderen van God zijn".
    Het is HIJZELF die dat bij ieder mens doet, die Hem zoekt, en Hem aanvaard in geloof.
    Dat doen wijzelf niet. Wat een Heer en Koning onze Jezus Christus het Lam Gods.

    Vaders liefde om jou heen, Hans, en lieve groet van mij, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen