19 januari 2014

Jouw leven is veilig in Mijn handen

  Lieve Jezus,
mijn lichaam verliest reeds met rasse schreden zijn oorspronkelijke kracht.
De vraag rijst of U überhaupt geïnteresseerd bent in een 'eeuwige jeugd'..
Het leven gaat zichtbaar en voelbaar bergafwaarts. Al vanaf het babybedje wordt het minder en minder.

De duivelse pijn in mijn lichaam wordt meer en meer.. Is helaas ook niet meer enigszins onder controle te houden. Ook niet met wat extra pillen of Ierse biertjes..
Vreemde gedachte voor ons mensen, Jezus Messias: U die alles onder controle hebt, laat toch miljoenen mensen hun pijnlijden geheel zelf dragen..

Ik weet het Heer. Ik weet het; U moest Uw lijden óók alleen dragen. U werd zelfs verlaten door Uw Abba.
Heer, verlaat mij aub niet...
Immer breedlachende pastor's hoor ik vandaag de boodschap verkondigen dat U niet alleen voor onze zonden maar ook voor onze ziekten gestorven bent. Maar U weet, in mijn geloof bestaat het niet dat U die belofte dan maar voor slechts een piepklein deel van de zieke mensen inlost. U bent altijd Groter.



In mijn lendenen woedt de koorts,
niets aan mijn lichaam is nog gaaf,

ik ben uitgeput, gebroken,
mijn hart gaat tekeer, mijn kracht ebt weg,
mijn ogen verliezen hun glans.
Verlaat mij niet, HEER,
mijn God, blijf niet ver van mij!
~Psalm 38:8,9,22



   Mijn geliefde,
één van de wetten van het leven is dat je vanaf je geboorte de weg bergafwaarts gaat.
Dit is ook de Wet van het Koninkrijk.
De meeste stervelingen willen zo lang mogelijk bergópwaarts gaan. Zelfverloochening mijden ze. Velen weigeren helaas Mijn offer.
Maar zonder Mij, blijft er niets van een mens over..

Jij bent Mijn volgeling. Blijf dus dìcht bij Me.
De weg naar de hemel gaat via het dal van het leven. Van kinds af aan ga je al langzaam dood. Iemand die Mij wil volgen beseft dat...
Vriend, daarom moet jij je kruis op je nemen. Wij noemen dat "sterven aan jezelf".
Wees niet bang, jouw leven is veilig in Mijn handen.

Je bent niet gered om wat jij doet of laat, maar om wat Ik deed...
Hoe talloos je zonden ook zijn. Hoe afgezwakt jouw lichaam ook is. Hoeveel pijn je ook hebt: Mìjn bloed op Golgotha overwint alles!! En nu moet Ìk een beetje huilen ....
Ik ken je pijn, Mijn kind.
Houd Mij maar vast.


     ~ 

23 opmerkingen:

  1. Wat een herkenning als je dan zo'n Psalm leest in de Bijbel... Alleen God kan zó troosten! Wij mensen proberen het...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. ... omdat wijzelf ook ooit getroost zijn... of getroost willen worden...
      as is written in:
      2 Kor 1: 3 Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus, de Vader die zich over ons ontfermt, de God die ons altijd troost 4 en ons in al onze ellende moed geeft, zodat wij door de troost die wijzelf van God ontvangen, anderen in al hun ellende moed kunnen geven. 5 Zoals wij volop delen in het lijden van Christus, zo delen wij volop in de troost die God ons door Christus geeft.

      Verwijderen
  3. Hij werd veracht, door mensen gemeden, Hij was een Man die het lijden kende
    en met ziekte vertrouwd was. Een man die Zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. Maar Hij was het die onze ziekten droeg, die ons lijden op Zich nam.
    Wij echter zagen Hem als een verstoteling, door God geslagen en vernederd. Om onze zonden werd Hij doorboord, om onze wandaden gebroken. Voor ons welzijn werd Hij getuchtigd, Zijn striemen brachten ons genezing. Jes.53:3-5

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jezus heeft in zijn tijd op aarde inderdaad heel wat mensen genezen, zoals Jesaja al profeteerde.. Ben blij dat Hij het lijden kende en nog meer dat Hij het kent.

      Verwijderen
  4. Ik heb geen woorden om te spreken, Hans, maar wel handen om te vouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Rita. Wie met lege handen staat, kan ze vouwen..

      Verwijderen
  5. Sterkte Hans, als de nachten zwarter worden en het wachten ondraaglijker, als de pijn je verhindert te bidden, weet dan dat er gebeden wordt. Door anderen, mensen, bekenden, en ook mensen die je nooit ontmoet hebben, zoals wij, via je blog. Maar ook door God zelf, de Zoon die voor je bidt, opdat je het vol zult houden, en de Geest die in je bidt, je zuchten 'hogerop' brengt, zelfs als je er geen woorden aan kunt geven.
    Wat je hierboven schrijft is 'mooi', waar en pijnlijk, maar wordt ook zo vaak niet herkend: 'de weg naar de hemel, gaat via het dal van dit leven'.
    Moge de God van de innerlijke vrede je dragen door de dagen en je vullen met voldoende draagkracht voor elke nacht ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Biddende woorden zijn soms niet meer dan een reeks zuchten..
      Bij jouw woorden zijn verder ook niet meer woorden nodig, Anton. Dankjewel.

      Verwijderen
  6. Jouw woorden gaan zo diep en raken me want in het lijden van jou zie ik en proef ik de hechte relatie die je hebt met Jezus. In jouw zwakheid zit de KRACHT van onze Koning.
    Er is niets anders over dan Jezus alleen.
    Dankjewel voor woorden die alles relativeren wat in deze wereld zo belangrijk lijkt te zijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Iemand die veel schrijft doet dat in de meeste situaties in eerste instantie voor zichzelf. Ik ook..
    Toch wil ik graag nogmaals benadrukken dat ik deze "onderOnsjes" schrijf in de hoop dat de lezer zich in de woorden herkent. Met name de stukjes waarin Jezus 'antwoordt'. Of het onderwerp nu pijn is of iets anders; Mijn gebed is dat het Christus zelf is die mag spreken....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet om wat jij doet of laat, maar om wat Ik deed... Hans, dank je voor deze woorden. Ze raken het hart van het evangelie. Wat is het een verschil of iemand erover schrijft of dat je er zelf door gaat. Dat proef je in de woordkeuze, maar vooral in de diepgang. Bij mij komt de kortste tekst uit de Bijbel naar voren: 'Jezus weende.' Zo weinig woorden en zo vol betekenis. De Heere zegene je Hans!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een genade dat we in deze blog mogen proeven dat je innerlijke mens steeds meer vernieuwd wordt naar het beeld van Jezus Christus!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel herkenbaar!
    Wat kan het leven soms moeilijk zijn....
    Maar ' Het beste komt nog!' ( Corrie ten Boom )
    Liefs,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vorige week zei een voorganger: als je soms niet weet wat je moet zeggen of vragen tegen God pak dan de psalmen en ga die bidden.
    Ze zijn zo realistisch , precies zoals dit stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. "Ik ken je pijn, Mijn kind.
    Houd Mij maar vast."

    Want Ik houd JOU vast!

    Het is iets groots als we ons daaraan kunnen vastgrijpen, zelf, wanneer het erom spant...
    Voor ons anderen, voor wie dat (nog) niet tot zulk een moordende werkelijkheid is geworden, mogen als het ware "droog"-oefenen totdat we vroeg of laat ook losgemaakt (moeten) worden van alles waarvan we ons maar wijs maken dat het ons vastigheid in het leven geeft, ook al weten we diep in ons hart wel dat het niet zo is....

    Gelukkig voor jou en voor ons anderen Hans ben jij niet de enige. Velen zijn die weg van afbraak gegaan vóór jou (en ons). Maar er is een wolk van getuigen rondom ons van hen die tot het einde toe zagen op onze overste LEIDSman. Hij zal jou en ook ons veilig de haven inbrengen, ons dragen tot over de eindstreep.
    http://www.youtube.com/watch?v=m2Lj0H-KHbY

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Theodor.
      Elke dag een beetje meer loslaten, sterven aan onszelf..

      Amèn. De club is groot.. In al onze gebrokenheid op weg naar de Verlosser die ons voor eeuwig zal Helen.

      groeten aan al de heiligen die rondom het Zweedse Maggiore zijn..
      -Johannes

      Verwijderen