24 mei 2013

Alleen een gewonde soldaat

   Lieve Jezus,
wat ik ook probeer te ondernemen, het lijkt erop dat het meeste mislukt.
Mijn broer en zus bijvoorbeeld, zij zijn "keurig getrouwd" en hebben kinderen en een dagelijkse routine schuine streep rompslomp ;-) Ik niet. Een baan? Die heb ik ook niet meer. Ben al dankbaar wanneer de dag op een draaglijke manier door te komen was, zoals U als geen ander weet. Mijn inspanningen, ze lijken zo vaak tevergeefs. Stukken van mijn hart vliegen in het rond, met windkracht 10..

Het is misschien niet helemaal eerlijk Heer, maar hoe meer pijn ik heb, hoe meer ik uitzie naar een hemels appartement. Naar de plaats waar geen lijden, pijn, tranen en dood meer zijn zal!


.. bij nacht hef ik mijn handen, rusteloos, mijn ziel laat zich niet troosten.
U laat me mijn ogen niet sluiten, van onrust vind ik geen woorden, ik zie terug op voorbije tijden, op de dagen en jaren van vroeger.
Maar nu weet ik mij altijd bij U, U houdt mij aan de hand en leidt mij volgens Uw plan.
Dan neemt U mij weg, met eer bekleed. Wie buiten U heb ik in de hemel?
~Psalm 77:3,5,6 ~Psalm 73:23-24


 
  Mijn geliefde,
Ik begrijp je. En Ik zie er ook naar uit om je hier te verwelkomen.

Het leven op aarde kan zo'n strijd zijn hè. Daarom zei Paulus al "strijd de goede strijd".
Hij bedoelde niet dat je het braafste jongetje van de klas moet worden hoor. Die zijn er al meer dan genoeg, helaas.. Ik smacht naar mensen die weten dat ze enkel door Mijn genade leven. Ik ken je zonden, je strijd tussen vlees en geest. Je hunker naar een pijnloos leven en je verlangen naar het hemelse en volmaakte.

Leven is lijden. En jouw lijden is deel van een veel groter lijden. De wereld die Ik volmaakt schiep, is veelal verworden tot een tranendal.

Àlles op aarde gaat voorbij, vriend. Het enige dat blijft, is geloof, hoop en liefde.
Het maakt niet uit al heb je dikke krassen opgelopen, het maakt uit of je geleefd hebt! Voor Mij..

Mijn vriend; in de dienst van Liefde, kan alleen een gewonde soldaat dienen.

Ik heb je gewild, Ik hòu van je. Probeer daarom Mijn liefde door te geven, zoveel je kunt.
Straks zullen we Feest vieren, samen met de engelen, geliefden en àlle gewonde Soldaten ..
Want waar Ik ben, zul jij ook zijn. Voor ééuwig.
  Knuffel van Mij

    ~

17 opmerkingen:

  1. Nou, ik ben zo benieuwd hoe het zal zijn, als er geen zonde, pijn en verdiet meer is! Het is gewoon niet voor te stellen, hier op aarde zit de zonde zo ingebakken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet voor te stellen voor ons inderdaad, het verlangen wordt er daarom niet minder om!

      Verwijderen
  2. Hoe meer lijden hier, hoe groter het verlangen naar een toekomst zonder lijden, pijn en zonde. Heel herkenbaar en ontzettend mooi omschreven, Hans!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ria. Lijden doet ons zien op Jezus meen ik. De Man die alles volbracht heeft en een plekje voor ons bereidt.. Een geweldige toekomst toch?! :)

      Verwijderen
  3. Psalm 22:15 Als water ben ik uitgegoten, heel mijn gebeente is ontwricht...
    Deze psalmwoorden herinnerden mij aan deze blogpost van jou.
    En daarna... komt psalm 23!
    Ik wens je sterkte, overgave, rust, liefde ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kleinood. Dat zijn voelbare woorden.. Het contrast en overgang van Ps. 22 naar 23 is bijzonder.

      Verwijderen
  4. Geloof Hoop en Liefde, zo mooi, ik denk dat God jou gebruikt op deze manier, jij bereikt met je blogs heel veel mensen, je bent een zegen voor velen, hou vol samen met Hem die je zo lief hebt, strijd de goed strijd! Ik wens je Zijn kracht en liefde voor elke dag die nog zal gaan komen!

    Groet van loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Loes, dank je voor deze bemoedigende woorden! Enne, ik wens jou hetzelfde hoor. God gaat met ons mee, is bij ons, over bergen en door dalen, Shalom -hans

      Verwijderen
  5. Om met Loes te spreken, je bereikt veel mensen. Je schrijft veel over je lichamelijke beperkingen, maar ik zie je geestelijke draagwijdte. Naast jou voel ik me vaak klein. Ik: druk, druk, druk. Door je stukjes kom ik vaak weer terug op mijn vierkante meter. Terug bij mezelf. Zoals nu, de verwijzingen naar de psalmen. Zo mooi, en zo uit het leven gegrepen. Ik geef je geen doekje voor het bloeden hor...maar geen leven is nutteloos in het licht van de Eeuwige.
    Grts irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Irene. Ik geloof dat we allemaal bloeden. De één een beetje meer dan de ander maar elk mens heeft te maken met lijden. Vroeg of laat. Dat roept ons op om ons te richten op de Eeuwige en het eeuwige. Aan ons de keuze om daarop te antwoorden. Jezus wacht geduldig. Als Hij dat al voor mij doet.. dan zéker ook voor jou! :)

      Verwijderen
  6. Heb het idee dat het de hoogste tijd voor wat verademing komt. Aan de andere kant zie ik dat jouw taai geloof een middel van bemoediging vormt voor allen die lijden. Hans natuurlijk wens ik je net als iedereen, alle gezondheid van deze aarde toe, maar het moet ook van mijn hart dat ik troost vind bij jou te lezen, als het leven mijzelf pijn doet. Je bent een voorbeeld ondanks je pijn en natuurlijk begrijp ik best dat er ook een hans is de de schijt krijgt van zijn voorbeeld zijn en gewoon zijn klotegezondheid terug wil....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je goede reactie Peter. Dat laatste voorop ja. Maar ja, wie zijn wij om gezondheid te eisen of normaal te vinden? De Bijbel is aardig gevuld met zowel ziekten als zieken, niet? Gezondheid is zoals jij ook weet helaas, gèèn vanzelfsprekendheid. Maar wel het grootste goed dacht ik. Hoewel ik meen dat de liefde er nog boven staat. Verademing vind ik in de kleine dingen; wonderschone schepseltjes die oa jij prachtig op de plaat zet of gewoon een koud glas bier. Verademing is ook te vinden in de zonneschijn van vandaag en in een liefde in je hart.. Maar boven alles in de Meester Zelf. Je zult maar een lang leven lang blaken van gezondheid en Jezus niet kennen.. Of denken omdat je Jezus in je hart hebt, er gratis een gezond lichaam bij krijgt.... ;) Hoop volgende week vanaf een hele andere plek te bloggen, over verademing gesproken.

      Verwijderen
  7. Een preek kan theologisch volkomen verantwoord zijn en je hart niet raken; een blog kan stammelend en nietig klinken in een wereld die voorbijgaat aan het stil verdriet wat velen kennen. Maar die woorden raken wel het hart omdat ze doorleeft zijn. Het waarom van de één blijft vaak onbeantwoord, terwijl het gelijk het daarom antwoord voor de ander is. Je hebt misschien geen idee broer, hoe zegenrijk je bent voor je omgeving en lezers! Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven Hans. Ik sluit me helemaal aan bij de laatste woorden van Ron. Je bent voor velen een bemoediging.
    Sterkte en zegen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als we nou eens Jan Zijstra net zolang met een zware statenvertaling op zijn kop slaan tot hij ons geneest en er daarna seminars, cursussen en workshops over gaan geven door heel het land? Misschien is dat onze roeping wel! Nemen we de kreet van de apostel Paulus:"Moet ik soms met de roede tot u komen" in ons vaandel en Gaaaaaaan...
    Laten we t shirts drukken met daarom:"de ezelskaakbroeders".
    Wij drukken pilaren van ongeloof uit elkander waardoor alles naar beneden dondert.
    Waar wachten wij nog op?

    BeantwoordenVerwijderen