4 mei 2013

Geloof Mij op Mijn woord

   Lieve Jezus,
U bent begaan met onze pijn. U bent bekend met onze zorgen en eenzaamheid.
Heer! waarom is er toch zoveel lijden!?

Ik weet wel, dat wanneer al het lijden in de wereld verklaard zou worden,
er nog steeds evenveel lijden zijn zal...
En ik weet ook wel Heer, dat onze "waarom's?" altijd waarom's blijven, zolang wij nog hier aan deze wereld kleven.
Maar zou het lijden vanaf nu misschien ietsje minder kunnen, Heer?
Om te beginnen in mijn lichaam en daarna voor de rest van Uw schepping?... 
Oké, in omgekeerde volgorde kan ik mij ook goed vinden. Al kan ik U niet beloven dat ik dit nog lang vol ga houden.

Tènzij, tenzij ik mij er eìndelijk bij neer kan leggen dat Ú mij geleid hebt.. op de plek ..
waar ik nu ben...
Een plek die meestal verloren genoeg voelt, om mij door U te laten leiden ...


Vergeet God genadig te zijn, 
verbergt zijn ontferming zich achter zijn toorn? 

En ik zeg: ‘Ik weet wat mij kwelt,

de hand van de Allerhoogste is niet meer dezelfde.’
Ik denk terug aan de daden van de HEER – 
ja, ik denk aan Uw wonderen van vroeger, overweeg elk van Uw werken, en houd in gedachten Uw grote daden. 
~Psalm 77:10-13 

 
  Mijn geliefde,
  .. zucht...

Geloof Mij op Mijn woord als Ik zeg dat Ik je nooit zal verlaten. Nòòit. Dat beloof Ik je.
Ik zal je pijn veranderen in hoop en eeuwige vreugde!
Ik voel de pijn in je lichaam, Ik ken het stukje van jouw bestaan. En welke plek of situatie dat ook was of ooit zal zijn, weet dat Ìk daar al eerder ben geweest..

Er komt een tijd dat je meer dan ooit Mijn liefde zult ervaren.
Leg tot die tijd maar stilletjes je hoofd in Mijn boezem. Hoor je dat? Mijn hart klopt ook voor jou.
Wees niet bang .. je bent Abba's kind!







Hierbij kun je lezen: 2 Korinthe 1:3-6

8 opmerkingen:

  1. Wat kan het leven zwaar zijn, hè Hans.
    Er is niets waarmee ik je bemoedigen kan dan met de woorden die jezelf al geschreven heb en weet.
    En ... met als je in mijn gedachten kom voor je bidden.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker Rita. Het leven is lijden, zeg ik weleens. De rest is te vaak toneelspel, niet? Maar ook ik geniet van het leven hoor, van de kleine dingen. Dankjewel! Mijn hoop is overigens met deze onderOnsjes, dat mensen zich in de vragen herkennen, en geraakt worden door de woorden (in de geest) van Jezus.

      Verwijderen
  2. Beste Hans, het is inderdaad soms zo moeilijk en on(be)grijpbaar. Wees bemoedigd en je bent in mijn gedachten en gebeden. Heel veel zegen en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens en bid je opnieuw Zijn nabijheid en kracht toe Hans!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Hans, soms hebben wij niet altijd de goede woorden, maar onze gebeden voor elkaar, overschrijd de grenzen. Nog een lied voor jou, ik weet niet jou stijl van muziek, maar ik vond de woorden zo geweldig, een klein stukje bemoediging.
    Veel sterkte, en Vaders liefde en Jezus kracht om jou heen, en liefdevolle groet van mij, Esther.

    https://www.youtube.com/watch?v=ssKVlGIrUJs kopieren en op de google balk plakken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Esther, heel mooi. Dankjewel! Hou wel van de muziek van DF.

      Verwijderen
  5. Hallo Hans,
    Bedankt dat je me bent gaan volgen.
    Nu ik op jouw blog kijk, weet ik niet goed te reageren. Ben er stil van, ik kan veel van je leren denk ik.
    Gods zegen!
    Groet, Magdalena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Magdalena,
      leuk dat je mij ook volgt. Veel van mij kan leren? Nou, ben ook maar een simpele ziel hoor ;) gered door Genade..
      Jij ook Gods zegen! shalom, -Hans

      Verwijderen