30 april 2013

De Almachtige heeft het Koningschap aanvaard


Toen Pilatus aan Jezus vroeg of Hij echt een koning was, antwoordde de Meester:
"Mijn koninkrijk is niet van deze wereld." Niet lang daarvoor leerde Hij de discipelen een nieuw gebed dat begint met: ".. Uw Koninkrijk kome"..

Wanneer Pilatus opnieuw bij de schreeuwerige menigte is geweest en terugkomt bij de inmiddels 'gekroonde' Jezus, vraagt Pilatus Hem: "Weet u dan niet dat ik de macht heb om u vrij te laten of u te kruisigen?"
Jezus antwoordt: "De enige macht die u over mij hebt, is u van boven gegeven."
Ergens besefte deze Pilatus dit maar al te goed krijg ik de indruk bij het lezen van dit Bijbelgedeelte.
 
Eigen foto. Veenendaal, 30-04-2012

Niemand is machtig uit zichzelf. Geen mens.
Want een mens is slechts een mens. Nietig en sterfelijk.
"De koning is dood, leve de koning".. De dood wacht ieder uur, of je nu wereldkampioen, miljardair of koning bent...
Koninkrijken komen op en verdwijnen weer. 
Koningen en koninginnen komen en gaan. Maar de Heer onze Koning, is koning voor àltijd!
Laten we bidden dat koning Willem-Alexander dat ook mag leren beseffen en van daaruit zal leven en 'regeren'.


En ik hoorde als een stem van een grote schare en als een stem van vele wateren
en als een stem van zware donderslagen, zeggende:
Halleluja! Want de Here, onze God, de Almachtige, heeft het koningschap aanvaard.




Hierbij kun je lezen: Openbaring 19:5-7

6 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik broed ook al op 'iets' i.v.m. deze dag...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gerda, blijf net zolang broeden totdat het uit komt. Wat het ook is ;)

      Verwijderen
  2. Mooie tekst bij dat filmpje.
    Het bezorgt me steeds weer kippenvel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het, Jezus is Koning, de allerhoogste. Ik bid dat Willem Alexander dat ook weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Mijn gedachten gingen ook verder. Hans, prachtig verwoord. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi beschreven! He's the King

    BeantwoordenVerwijderen