27 april 2013

Ogen dicht


Kan zo vèr rijden als ik wil
mijn hart komt niet
op de plek
waar ik zijn wil.
En kan zo hard rijden als de auto maar halen kan
ik zie evenveel weg vóór me
dan in de spiegels.
~
Want ik voel me thuis, als jij bent
waar ik ben.
Daar waar midden in de nacht ziel en hart elkaar ontmoeten
worden spelregels overbodig.
Wetten van tijd en ruimte tellen niet meer.
Want Gods wet is liefde
en liefde is Gods wet!
~
Alweer een uur dieper in de nacht en
dichter bij de morgen.
Gedachten blijven malen
tot het ochtendgloren aanbreekt.
Bijbelverhalen (ver)vormen mijn gedraai.
Al die rare Bijbelfiguren ook!
Ik hou van ze;
van David, Elia en Simson,
Mozes, Petrus, Andreas en de andere Maria.
Mooie mensen.
~
En ik denk aan de schepping
er is zoveel moois te zien!
Teveel
voor slechts twee ogen..


Ogen dicht
met gesloten ogen zie je soms meer.
Meer dan je kunt waarnemen.
~
Het leven is te kort om alles serieus te nemen.
En te lang om te blijven treuren.
Er zijn eenvoudiger manieren om saai te worden
dan academisch te zijn..
En vrijwel geen triestere manier om vervelend te worden
dan heilig willen zijn..
~
We zijn echt niet zo sterk
dan we denken.
Niet zo wijs, dan we proberen te zijn.
En niet zo vroom
dan we ons voordoen..
~
Weet je?
Aan het eind van iedere dag
en van elke weg
willen we maar één ding weten.
Maar één ding horen:
Is er Iemand, die op mij wacht?
is er ìemand
die van mij houdt?





2 opmerkingen: