7 april 2013

Je hoort bij Ons

   Lieve Jezus,
wie ben ik, dat U midden in de storm mij te hulp schiet? Dat U over de woeste golven van mijn leven heenstapt, en Mij telkens redt?!
Wie ben ik, dat U naar mij omkijkt? Dat U zelfs van mìj houdt, onvoorwaardelijk.

Wie ben ik, dat dezelfde ogen die al mijn zonden zien, mij aankijken met een hemelse liefde..
Wie ben ik, dat U Uw levensadem in mij blies. Dat ik leven mag! Dat ik voor ééuwig leven mag,
Heer, wie ben ik?!


U was het die mij weefde in de buik van mijn moeder.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.
Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor U geen geheim.
~ Psalm 139:13-15


 
 Mijn geliefde,
wie je bent? Je bent Mijn geliefde kind.
Je bent slechts stof.. en toch zóveel meer dan dat!
Want Ik ben degene die jou in je moeders's buik boetseerde.
Wij maakte jou, met Onze heilige gunnende handen. Je bent uniek. Je hebt een ziel gekregen, zodat je kunt kiezen deel te hebben aan Mijn liefde en genade. En straks voor eeuwig bij Mij kunt wonen ..

Waarom Ik je telkens weer redt? Omdat Ik aan het kruis ook voor jou koos... 
Je hoort bij Ons!
Niet om wat jij doet of laat, Mijn vriend. Niet in ruil voor jouw vrome prestaties ..
 Maar om wat Ik voor jou heb gedaan!
  Je hoort bij Ons.



9 opmerkingen:

  1. Bedankt voor deze liefdevolle woorden!
    Shalom, Dienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie woorden. Wat een liefde, dat Hij mij op het oog had. Dank je wel, Hans, voor je stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het bijzonder dat als je met een thema bezig bent dit terugziet in andere blogs. Voor mij is dat de stormen van het leven die ons soms zo kunnen treffen. Wat heerlijk dat de Here Jezus dan ons anker wil zijn. Juist dan worden we gevormd tot wie we zijn in Zijn ogen: Zijn geliefde kind.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank allemaal voor de fijne reacties van herkenning.
    Ha Ron, soms vormen onze geestelijke dingen zo'n geheel dat het geen toeval meer kan zijn hè. En dat blijft bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo is het Hans. Hij heeft ons gemaakt in de moederschoot en wilde jou en mij. De grote hamvraag is misschien wel of wij Hem ook willen?

    BeantwoordenVerwijderen