14 mei 2013

Wat mijn geloof zegt


Er is hoop.
Dat is wat mijn geloof mijn hart influistert.
Mijn geloof zegt dat er ècht een God is.
En dat deze God zielsveel van mij houdt.
En dat Hij zichzelf aan mij kenbaar gemaakt heeft door zijn Zoon Jezus Christus.
Dàt geloof, heeft mijn fragiele leven veranderd.
En ook mijn kijk op dit leventje.
Wanneer ik mijn bekeringsmoment meemaakte?
Zou ik echt niet meer weten ..
Waarschijnlijk was ik een jaar of 7,
we zongen 'k stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God.

Veel mensen kunnen niet geloven in een God die zó veel lijden toestaat.
En dat is goed te begrijpen. Want dat botst nogal.
Hoe kan God nou Liefde zijn?!..
Daarom is geloven een grote stap.
En tegelijkertijd maar een heel klein stapje.
Stapje voor stapje,
struikelend achter de Meester aan.

We worden omringd door 100.000 wonderen.
Elke dag opnieuw. 
Maar we zien ze meestal niet ..
Het feit dat je dit leest en leeft, is een wonder.
En het grootste wonder is dat je een hemelse Vader hebt,
die met een eeuwige Liefde van je houdt.

Ja, ik geloof dat God mijn bestemming is.
En ik geloof dat Hij ook jòuw bestemming wil zijn.
Omdat Hij je gemaakt heeft om van Hem te zijn,
en uiteindelijk bìj Hem te zijn --
Eeuwige vreugde!
  Dat is wat ik geloof.



5 opmerkingen:

  1. Prachtig! Zo herkenbaar.
    Zo'n krachtig geloof is een Genade ... is het alleen maar Genade? er is ook ons zoeken, ons eigen roepen, ontvankelijk zijn, onze machteloosheid ... de Liefde die we voor Hem voelen en Zijn Uitnodiging die we ervaren ... onze keuze(?) om daar op in te gaan. Misschien is dit alles helemaal Zijn Genade. Zou dit niet aan allen gegeven zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven Hans! Mijn geloof zegt ook dat God er is!

    Lieve groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zijn bestemming met ons is voor iedereen anders. De één vrolijk een groot kruis dragend, de ander een kleintje. Maar wel vrolijk, achter Hem aan is de beste weg. Dát geloof ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi stukje.
    Ik ben dankbaar dat ik hem mag ervaren in mijn leven.
    Ook al denk je wel eens waarom moet ik dit allemaal mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, Hij is zo genadig en goed!

    BeantwoordenVerwijderen