20 juni 2013

Vanille en smaakpapillen


Een blogje vanuit Ierland. Het groene eiland vol ruïnes en verborgen schatten.
Een perfecte plek om even helemaal tot jezelf te komen zoals dat weleens wordt gezegd.
De schoonheid en vreugde van het leven zit hem in de kleine dingen dacht ik.
Zeker wanneer men leert beseffen dat dit de grootste wonderen zijn..

De golfslag van de oceaan.
Een platte steen zo ver mogelijk over het water laten stuiteren.
De oneindigheid ontdekken van de kleur groen.
Een raar trucje van een vreemde hond.
De gratis guitige lach van een klein meisje met blonde vlechten.
Een onverwachte naaktslak op je badkamer.

Men vraagt zich weleens af wat de zin van het leven is.
Volgens mij is het dit: God leren kennen en niet in de laatste plaats jezelf..
Om te beseffen dat wanneer je geniet van een ijsje, dat God degene is die 'vanillestokjes' in klimorchideeën maakte, en smaakpapillen op je tong legde.
De hemel geniet mee wanneer wij genieten van de kleine dingen.
En de hemel juicht als we de Maker van alle dingen danken en aanbidden.

  














































Klik hier voor mijn 'ode aan Ierland', incl. 107 foto's en 7 filmpjes



26 opmerkingen:

  1. 'k Had wel gehoord dat Ierland prachtig is wat betreft natuur - je foto's bevestigen dat in ieder geval. Maar ook de historie en cultuur zijn zo boeiend van dit eiland. Vaak bestoken we de Heere met onze verlanglijstjes en vergeten we Hem te danken voor die kleine dingen die Hij geeft in Zijn genade. Bedankt dat je daarop attent maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Ron, en graag gedaan. Er is geen land waar ik meer van houdt dan dit eiland.

      Verwijderen
  2. Leuk dat we een beetje met jou mee mogen genieten van dat prachtige land!
    Het zijn de kleine dingen die 't 'm doen...jij hebt daar altijd oog voor en dan mag je voelen en weten dat God daarvan geniet.
    Ik wil je bedanken voor al die blogjes waarin je Jezus zelf laat spreken....zo ervaar ik dat echt als ik ze lees en ik wil je daar mee bemoedigen.
    Je brengt een profetisch geluid in deze wereld vol pijn en lijden...steeds opnieuw geef je zicht op de dingen die vóór ons liggen...ons Hemels thuis.
    Ook Jezus kon het lijden verdragen door uit te zien naar de vreugde die Hij voor zich zag (Hebr.12).
    Fijne vakantie nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hans! Wat een mooie foto's en wat je schrijft daar ben ik het helemaal met je eens. Ik denk dat je gelukkig bent als je van de "alledaagse dingen" kan genieten en er de schoonheid van in kan zien.

    Geniet ervan!

    Fred

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut Fred, zo is het en het is een extra zegen dat te beseffen.

      Verwijderen
  4. Prachtig, zowel je schrijven als de foto's! Fijne vakantie verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hier 1 woord voor: wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'God leren kennen en niet in de laatste plaats jezelf', schrijf je... En je had nog niet eens mijn gecrashte bericht gelezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben ik stinkend jaloers...wat een prachtige foto's....
    Nog een fijne tijd daar op het Ierse eilandje..
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben inmiddels weer in een ander groen land, niet minder nat haha, ben dus weer in NL ;)
      In Ierland kan men eindeloos foto's maken, een land vol oudheid en romantiek. Dank je! -Hans

      Verwijderen
  8. Mooi geschreven Hans en wat heb jij een pracht van een serie foto's kunnen maken zeg. Wie weet doen we ooit wat samen met de gedeelde hobby...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waarom niet. Zou leuk zijn Peter. Een fotoboek ofzo, met onze meest frappante stukjes die genoeg stof tot nadenken geven ;) Doen we!

      Verwijderen
  9. Prachtig omschreven en prachtige foto's Hans. Dat lijkt mij echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ercht een geweldig mooi gebied. Dank je Wendy.

      Verwijderen
  10. Mooi beschreven, Hans! Kan wel zien dat je genoten hebt. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schitterende omgeving,mooie foto's Hans!
    Fijn dat je genoten hebt daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige fotos zoals altijd mooie omgeving
    fotografie..humm? vindt ik harstikke leuk

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eindelijk zit je op een berg zie ik. Nou ja een kleintje dan. Meer een Rots. Maar is dat niet ons aller plek.

    BeantwoordenVerwijderen