8 augustus 2013

God is Goed



Gisterenavond bedacht ik me al wegdromend het volgende:
Wat is het een Godsgeschenk om te kunnen zìen.

Soms moet je door een dal in je leven,
worstelend zuchten,
als een door lange eenzame nacht,
soms door een lange donkere nacht heen,
om weer te beseffen wat een vreugde het is;
te kunnen zien!

Soms lijkt het of alles veranderd, soms voelt het ook echt zo.

Maar niets is minder waar:
Dezelfde maan die God schiep,
scheen ook vannacht..
De sterren die God met een zwiep het heelal inslingerde,
dezelfde sterren die Abraham zag,
staan ook vanavond weer aan de hemel..

Dingen komen, en dingen en zelfs mensen kunnen zomaar weer gaan,
maar één ding blijft bestaan: de Eeuwige.
GOD = LIEFDE.
De God die de maan en sterren schiep, is nog steeds Dezelfde.


Ik weet niet wat het leven voor u nog brengen zal.
Ik weet ook niet hoe de aardse toekomst voor mij zal zijn.
Maar dìt weet ik:
God is Goed

God ìs er, en liegen kan Hij niet.
God heeft ons het grootst mogelijke geschenk gegeven; ons leven.
Soms zouden we stiekem willen dat God ons het leven van die ander gegeven had..
Maar Hij heeft jou, jòuw leven gegeven.
  Verspil het niet ...

Want je aardse leven is niet alleen je eerste,
maar ook je laatste opstapje naar het eeuwige leven ..
Verspil het niet.




6 opmerkingen:

  1. Heel mooi,en zo waar
    Soms is het aardse leven niet zo leuk, maar weet me wel door hem gedragen.
    Heerlijk om de zekerheid te hebben dat we de opstap naar het eeuwige leven hebben.
    Hartelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Hans! En in alles dat vasthouden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. soms kijken we inderdaad heimelijk naar het leven van een ander en vergeten we te kijken naar ons eigen plekje, waar God ons heeft neer gezet. Hij heeft een plan met ieder uniek leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal waar Hans, mooi geschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kwetsbare en ook diepe woorden. Super eigenlijk. Ik leer hiervan en het troost me nog ook. Dank je el.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo waar, Hans. Dank je voor deze mooie woorden.

    BeantwoordenVerwijderen