16 oktober 2014

Die lege stoel

  L ieve Jezus,
'k snap er soms geen bal meer van.
Hoe lang nog?!
In Uw Verzamelde Werken lees ik in Psalm 119:50 "Dit is de troost in mijn ellende: dat Uw belofte mij doet leven."
Heer, deze troost is lang niet altijd voelbaar. Zo onzichtbaar..
En die belofte Heer, hoe lang nog?!
Hoe lang nog ....




Het geknakte riet breekt Hij niet af,
  noch dooft Hij de kwijnende vlam.
totdat het recht dankzij Hem overwint!
  Op Zijn naam zullen alle volken hun hoop vestigen.
~Mattheüs 12:20,21





   Mijn vriend,
het spijt me voor je.
Je weet Ik ben altijd eerlijk, en eerlijk gezegd verlang Ik minstens zoveel naar Mijn wederkomst dan jij. Geloof Mij maar.
Ik ben de Hoop die doet leven. Ik ben bij je, onzichtbaar.
Die lege stoel naast je bed? Hij zit Mij prima hoor.. Praat maar fluisterend met Mij,
ook al zie je me niet, Ik zit naast je.
Probeer geduldig te zijn, en weet dat Ik God Ben,
 de Eeuwige.


   ~ 
      

7 opmerkingen:

  1. Amen ... steeds weer opnieuw ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, dank je wel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de rechterstoel, van Christus. Het plaatje doet aan alsof er niemand op zit, leeg. Dat dachten ze bij het lege graf ook, dat Hij weg was. Maar je bent dichterbij Hem dan je denkt. Toch hopend op de opstanding van het lichaam. Dat lichaam, ik zou er zo uit willen lopen....Liefs, Raadsel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je.
      Ja inderdaad, het lichaam waar ik in verpakt ben..
      zou er ook direct uit willen lopen....Liefs, Open

      Verwijderen
  4. mooi en vooral amen! dankjewel!! http://deblijdeboodschap.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen