12 januari 2015

Wie zijn we eigenlijk?


Deze wereld is bezeten,
en bezet
Bezeten van zichzelf en van bezit
Ja, ze is bezittelijk

Waar is het geweten?
Mensen maken elkaar af,
met woorden of raketten, cartoons of kalasjnikovs
We zijn vaak vol,
van leegte ..

De mens wil zijn deel
Deel zijn van iets groters dan zichzelf
Het Grote dat wordt afgewezen,
moet worden vervangen door samen ìets te zijn

We bloggen
We schreeuwen
We zijn voor
We zijn tegen

We zijn stil


Wie zijn we zonder Maker?
Zijn we dan slechts een "ik ben .."
of een nummer?
Wie of wat zijn we eigenlijk?

Aan het begin van de zomer zijn we Oranje
Aan het einde van de zomer,
zijn we allemaal een vluchtnummer ..
Aan het begin van de winter zijn we opeens Charlie
Aan het einde van de winter zijn we .. ?

Morgen,
zal vandaag gisteren zijn
Wereldleiders worden vergeten
We weten amper nog hoe zij heetten

De wereld, ze is een vat vol lijden
Wat doen we elkaar aan?!
Wie zijn we eigenlijk?
Wie zijn we vandaag of morgen
Wie ben je aan het einde van je leven?

Van Wìe ben je? ...




|-| /-\ |\| S

7 opmerkingen:

  1. Iets wat je ooit geaccepteerd hebt... Ja. ik denk dan ook aan de tekst uit 2 Tim 3: Blijf gij echter bij wat u geleerd en toevertrouwd is.
    Changing moods, steeds maar weer ergens anders acheraan rennen. Ik moet er zelf ook voor oppassen.
    Maar Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde. Daarom is het ook alleen bij Hem dat je tot rust kunt vinden. Ook van de waan van de dag.
    Aan het eind van je leven ben je wie je in Hem bent geworden. Geen Champion of Charlie, maar van Christus - hoop ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had je blog vanmorgen al gelezen maar ik wist eigenlijk niet wat ik moest zeggen. Op de rauwheid van het leven nu. Maar op de vraag: van wie ben je nu weet ik wel een antwoord. Gelukkig niet meer van mezelf; ik hoor bij Jezus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans eindelijk gevonden hoe ik kan reageren en ik vind dat je ondanks je "handicaps"een geweldig instrument bent voor en in Gods Hand. God bless you

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Confronterend! Gelukkig heb ik ook een antwoord op je laatste vraag... van de Allerhoogste; geliefd kind van God.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Morgen, zal vandaag gisteren zijn. Maar de lasten uit het verleden van gisteren en de zorgen van het heden van deze dag ontnemen vaak de zicht op morgen. Toch mogen we hopen op morgen, niet vanuit onszelf, maar omdat de Heere er was, is en zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen