9 november 2012

Steeds puurder

   Lieve Jezus,
ik dacht altijd dat met het stijgen van de jaren en toenemen van de rimpels en wratten, mijn zonden vanzelf sterk zouden afnemen. Maar ik moet U eerlijk bekennen dat dit helaas geen werkelijk is gebleken. Afijn, dat wist U al langer dan vandaag.
Het enige dat duidelijk minder wordt zijn de haren op mijn hoofd, helaas (:|
Heer, ik heb donkere plekken in dit leven gezien, die ik liever nìet had gezien.. Het kind in mij is al lang geen kind meer. Nu ben ik ouder geworden, gegroeid en al lang weer uitgegroeid.
Maar mijn zonden zijn niet opgehouden..
Heer Jezus, waarom kost dat toch zo'n strijd?


En in ons streven om door Christus rechtvaardig te worden, blijkt dat wijzelf ook zondaars zijn. Betekent dit dat Christus dus in dienst staat van de zonde? Natuurlijk niet. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.
~Galaten 2:17,20b

 Geliefde,
alleen zij die tegen verleidingen hebben gevochten, weten hoe sterk ze is.. 
Slechte mensen hebben daarom zelden last van een slecht zelfbeeld. Ach, dat is natuurlijk droevig zelfbedrog.
Zonden maken je verdrietig. En Mijn vriend, dat is maar goed ook! Dat komt omdat je van Mij bent. Daarom besef je dat je met je zonden ook Mij teleurstelt.
Maar Ik verzeker je: Bij Mij blijf je altijd welkom!
Er is geen zonden die voorbij gaat aan Mijn genade.

Paulus waarschuwde terecht dat je niet bewust moeten blijven zondigen, zodat Mijn genade zogenaamd zou toenemen.. -Rom. 6:1,2.
Probeer dus niet met genade te spelen, maar er juist tegen te strijden.
En wees niet bang, Ik vergeef je. Opnieuw en opnieuw.
Wanneer je Mijn vrede inademt, zul je steeds puurder worden.
Er komt een Dag dat je vóór Me zal staan,
 voor Mijn troon.. sprànkelend schoon.



Hierbij kun je lezen: Lukas 15:11-24 en Matteus 19:14


8 opmerkingen:

  1. Mooie overdenking Hans. En troostende woorden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas vaak zo herkenbaar. Wel willen, maar zo vaak falen. Deze las ik pas: Het is niet de kracht dat we nooit vallen, maar dat we telkens weer op mogen staan.

    Ja, en dat van die haren is helaas ook herkenbaar : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn bemoedigende woorden Hans, voor je lezers, maar ook voor jezelf. Je hebt het hard nodig denk ik. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. bemoedigende woorden hans ja...we leven puur uit genade..zelfs met ons denken zondiging we maar de heer weet het...jesus is het offer..hij heeft alles al volbracht..mooi blogje zoals altijd..vindt uw blog zo inspirerend blijft schrijven...groetjes uit arnhem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blogje weer Hans, bemoedigend inderdaad voor velen denk ik.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helaas ze werkt het dus niet Hans. Daar kwam ik ook veel later pas achter omdat mij werd geleerd dat ik een heilige was en heiligen tja, die zondigen niet. Oke van God bezien door het offer van Zijn Zoon zal ik heilig zijn, maar bezien door eigen ogen ben ik het niet en zondig helaas nog en heb elke dag de genade van onze Heer nodig. Misschien was dat nou net de bedoeling wel want als we niet meer zouden zondigen, zouden we ons dan wel zo vast blijven klampen aan de man aan het kruis?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De spijker op zijn kop Peter. Of beter gezegd: Dwars door de Handen...
    Als Jezus niet voor onze zonden geleden had en de kruisdood stierf, was al het water in de wereld nog niet genoeg geweest om de zonden van één van ons af te wassen. We blijven zondaar, struikelend en steeds weer falend. We leven enkel van genade. Vandaar misschien ook dat velen uit 'zware kerken' of keiharde sekten zo een treurig schijnheilig leven leiden?..

    BeantwoordenVerwijderen