1 november 2012

Het is oké

  Lieve Jezus,
Hoe lang nog zult U mij vergeten, hoe lang nog verbergt U voor mij Uw gelaat?
Hoe lang nog wordt mijn ziel gekweld door zorgen en mijn hart door verdriet overstelpt, dag aan dag? -Psalm 13.
Heb erbarmen HEERwant ik verkeer in nood, mijn ogen zijn gezwollen van verdriet, mijn ziel en mijn lichaam verkwijnen! -Psalm 31.
Laat ze niet om mij lachen nu mijn voet wankelt ... àltijd vergezelt mij de pijn. -Psalm 38.
HEER, mijn redder, overdag schreeuw ik het uit, ’s nachts zit ik stil voor U neer. Laat mijn gebed U bereiken, luìster naar mijn klagen-Psalm 88.
 



Keer U tot mij en wees mij genadig. 
Zie mij in mijn nood, in mijn ellende, vergeef mij al mijn zonden.
~Psalm 25:16a,18



  Geliefde,
... zucht ... Het is oké. Ik begrijp je.
Het is oké, vriend.
Waar jij nu bent, en was of ooit zult zijn, ben Ik al geweest ... Ik begrijp je.
Ooit verging Ik van de pijn.. Ik voelde Mij vreselijk eenzaam. Totáál verlaten zelfs..
Je citeert enkele Psalmverzen. Wist je dat Ik als tiener ook vaak de Psalmen las? Die van David, Asaf en de kinderen van Korach. Later, op Mijn meest eenzame moment, citeerde Ik Psalm 22; "Mijn God, mijn God, waarom hebt U mij verlaten?"
Maar die onmenselijke pijn en kosmische eenzaamheid had Ik ervoor over om de mensheid voor eeuwig te verlossen. Ik dacht toen ook aan jou..
En geloof me, Ik ben je nooit vergeten!
Ik heb je lief. Vertrouw op Mij, Ik ben je God. -Psalm 31:15.
 Het is oké.







6 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het oke is dat wij mensen ons zo mogen en kunnen voelen en dat Hij ons begrijpt omdat Hij hetzelfde heeft doorgemaakt. Ontroerend Hans!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig lezen wij de afgelopen weken ook steeds in het bijbelboek Job. Het is een boek dat veel mensen die menen dat God de hele dag klaatstaat om te genezen, wellicht eens moeten uitpluizen om te ontdekken dat het toch anders ligt dan: neen van God en je hebt het....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Hans, Hij heeft het allemaal meegemaakt.
    We hebben hier strijd, er is niet aan te ontkomen, vroeger of later. Sommigen hebben zelfs strijd zonder dat ze dat in de gaten hebben, gewoon omdat ze de leegte van binnen normaal vinden, ze kennen niet anders.

    Wijsheid 1.
    [1]De zielen van de rechtvaardigen zijn in Gods hand, geen marteling kan hun deren. [2] Dwazen menen dan wel dat de rechtvaardigen dood zijn, dat het ellendig is dat ze ons moesten verlaten [3] en rampzalig dat ze afscheid moesten nemen – de rechtvaardigen zijn evenwel in vrede. [4] Ook al ziet iedereen hun lot als een straf, zij koesterden de hoop op onsterfelijkheid. [5] En na een korte tijd van lijden is hun onmetelijk geluk ten deel gevallen, want God heeft hen op de proef gesteld en hen waardig gekeurd om bij hem te zijn. [6] Hij heeft hen als goud in een oven gelouterd en hen als een brandoffer aanvaard. [7] Wanneer de tijd aanbreekt dat hij zich over hen ontfermt, zullen ze opvlammen en als vuur door een stoppelveld razen. [8] Ze zullen een oordeel vellen over alle volken en over hen heersen, en de Heer zal hun koning zijn tot in eeuwigheid. [9] Wie op Hem vertrouwen zullen de waarheid kennen, en wie trouw zijn zullen in liefde met Hem verkeren. Want er is genade en barmhartigheid voor zijn heilig volk, en redding voor zijn uitverkorenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad Jacco, helemaal mee eens.
    Het stukje komt uit Wijsheid van Jezus Sirach kwam ik achter ;) Dank je daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen