28 oktober 2012

Beukenblaadjes


Ik wandel in een prachtig bos.
Helemaal alleen.
Er staat een briesje wind.
Overal vreemde maar aangename geluidjes.
Het bos neuriet.
Mijn hart doet mee.
Momentjes van geluk.
~
Geknisper van schurende beukenblaadjes maken het lopen lichter.
Nou ja, ik doe alsof..
Een windvlaag neemt een wolk van bladeren mee.
Ze nemen alle tijd voor een laatste groet aan de takken op hoogte.
Pasteltinten hebben deze middag de overhand.
Hier en daar nog felgroene blaadjes.
De lucht over de Utrechtse Heuvelrug zorgt voor een vriendelijk licht.
~
Zacht zijn mijn fluisteringen met God.
Zacht is Zijn stem.
Ik hoor kastanjes landen op het zachte mos.
De wind zet aan.
Doet bomen voorzichtig maar gehoorzaam buigen voor de Schepper.
Takken zwieren mee.
Blaadjes dansen.


Hé,
hoor ik daar de hoeven van een ree?
Mm, misschien enkel gehoopt.
Eén ding weet ik zeker:
Er is nog steeds een geloof die bergen kan verzetten!
Een God die altijd groter is.
Een liefde die troost en vergeeft.
~
In dit leven wordt je gepolijst voor de eeuwigheid.
Het is daarom oké om alleen te zijn.
Zolang je maar Vrij bent.
Ik richt mijn blik omhoog, ver voorbij de hoge beuken.
Kijk in een tijdloze zone.
Want de tijd zal nooit weten,
Wat ik daar zie..
~
Gods adem is voelbaar in alle uithoeken van de aarde.
Alles juicht voor de Schepper.
Blaadjes dwarrelen in salto's naar beneden,
laten met plezier gaten achter in het bladerdak.
Een warme knipoog van de zon.
~
Wie is een God als de Maker van alles dat ademt?!
God, Ú bent mijn God.
Nooit heb ik alleen gewandeld ..

Stap voor Stap





10 opmerkingen:

  1. En ik zag, en herken, en zeg, zing: 'Amen' ...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow, wat geweldig beschreven zo Hans!

    Goede week gewenst..

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poetisch bezig Hans en waarom ook niet! Een fraai stukje tekst welke zijn extra diepgang vindt in je situatie waarvan ik begreep dat het toch iets beter gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Genieten van de kleine grootse dingen van de Schepping.. Met de pijn niet beter helaas, kom ook niet veel verder dan 250m. lopen maar met een dankbaar 'hartje' :)

      Verwijderen
  4. Jammer ik gun je de 25000 meter op je sloffen. Hier niets dan regen nu Hans, niet echt lekker om buiten te zijn. Nou ja, het is ook al weer erg vroeg donker en ik baal dat de zomer voorbij is. Dat zullen meer mensen hebben. Goed je hebt er bij die zwijmelen bij de winter maar ik heb dat niet zo. Meer het beergevoel. Bedoel het liefst een winterslaap en dan maar wakker worden als de lente daar is. Nou ja, misschien is de opname van de gemeente wel deze nacht en worden we pijnloos wakker in het land waar het altijd zomer is....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De saaie herfstdagen zijn aangebroken.
      Als je het zo bekijkt Peter, dan mag het van mij snel zomer worden, en altijd blijven..

      Verwijderen