21 oktober 2012

Bent U mij vergeten?

  Lieve Jezus,
ook sinds Uw rentree in de hemel hoort U àl onze gebeden.
We sturen ze fluisterend, smekend, schreeuwend, stotterend of zuchtend de lucht in..
Maar Heer, soms denk ik: U hoort ze wel, maar wat doet U ermee? Er is zo onbegrijpelijk veel pijn en lijden in deze wereld. 't Spijt me Heer, maar ik ga U een wat onbeleefde vraag stellen :
"Bent U mij vergeten sinds U omhoog vloog?" ...


 
Mijn hart zoekt, mijn geest vraagt: Zou de Heer voor eeuwig verstoten, zou Hij niet langer liefhebben?
Uw weg, God, is een heilige weg –
welke god is zo groot als onze God? 
~Psalm 77:7b,8,14


 Geliefde,
Ik begrijp je.
Toen Ik liever niet wilde laten gebeuren wat mòest gebeuren, bad Ik het volgende:
"Vader, neem alstublieft deze beker van Mij weg. Maar laat niet Mijn wil geschieden, maar Uw wil."
Soms voelt het alsof de Vader de regie kwijt is hè, Ik weet het.. Maar wanneer je daarin blijft hangen, Mijn kind, zink je weg in leegte en wanhoop.
Dus leg jezelf er eindelijk bij neer dat Ìk degene ben die jou geleidt heeft .. op de plek ..
 waar je nu bent .. Dat is een plek die verloren genoeg voelt, om je door Mij te laten leiden.

Ik geef je hoop. Genoeg voor elke dag.
De duivel is de vader van de leugen. Trek het je niet aan. Jìj bent van Mij!
Mijn Genade gaat altijd verder.. en Mijn Geest, schenkt Léven.
Je hoeft niet meer wanhopig te zijn: In Mijn aanwezigheid zul je steeds weer vrede hebben - ééuwige Vrede.


     ~

8 opmerkingen:

  1. amen...alleen in christus vindt mijn ziel rust...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Hans,

    Fijn dat je weer een blogje geschreven hebt...en ook 'n hele mooie.
    Gaat het inmiddels wat beter met je of dat niet?

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marja, dankjewel. Heb de pen maar weer opgepakt. 'Moet' schrijven ;)
      Nee, heb nog ongeveer dezelfde pijn, beetje teveel dus.. groet! -Hans

      Verwijderen
    2. Soms ontkom je daar niet aan idd, dan 'moet' je ff wat schrijven, dat herken ik wel.
      Echt vervelend dat de pijn hetzelfde blijft!
      Wens je veel beterschap en blijf regelmatig voor je bidden.
      Baat het niet, het schaad zeker niet.

      Groet,Marga

      Verwijderen
    3. Dank voor gebed, Marga. Nee, bidden schaadt nooit. Van bidden wordt je altijd beter.. Lichamelijk vaak niet, maar geestelijk altijd!

      Verwijderen
  3. Hallo Hans,

    Fijn dat je er weer bent.

    groetjes "vlinder"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig geschreven Hans.
    Je stukjes zijn kleine pareltjes, mijn dank daarvoor.

    BeantwoordenVerwijderen