26 oktober 2012

Ik zal je dragen

   Lieve Jezus,
mijn pijn, wanneer komt er een einde aan?! Het is soms bijna niet te dragen.
Kan heel goed begrijpen Heer, dat veel mensen U gewoon niet kùnnen geloven. Want hoe kun je geloven in een God die zó veel pijn toestaat? De wereld zit vol met lijden.
Heer, ik vraag mij soms hardop af wat toch de waarde van alle verdriet en ellende is? ..



Niets aan mijn lichaam is nog gaaf, ik ben uitgeput,
gebroken, met bonzend hart schreeuw ik het uit. 
Heer, al mijn verlangens zijn U bekend, mijn zuchten is U niet verborgen.
~Psalm 38:8b-10



  Geliefde,
Mijn kind, probeer je pijn over te geven. aan Mij.. Dat is moeilijk, Ik weet het. Maar probeer het, want in Mijn handen wordt je pijn van waarde.
Er ìs één alternatief: "In jezelf geloven." Dat is helaas wat het gros van de mensen doet. Hun therapeuten roepen het in koor: "Kies voor jezelf!" Maar Ik zeg je: Kies voor Mij.
Houd je vast aan Mij en Mijn beloften.

Ik zal je dragen, door heel dit leven heen. Hier in de hemel zul je verlost en beloond worden van en voor alles waar je op aarde onder geleden hebt.
Geef daarom je pijn aan Mij. Ik ken je tranen. Ik vang ze op in Mijn kruik ~Psalm 56:9.
Ik ben je Heer en Verlosser, en Ik zal je veilig op je eindbestemming brengen.
Vertrouw op Mij.


    ~

p.s. Het woordje pijn staat voor de pijn die ieder van ons hoe dan ook, vroeg of laat, te dragen heeft.

6 opmerkingen:

  1. Dank je wel Hans. Voor het inkijkje. Hoewel mijn pijn totaal anders is,vind ik troost in jouw stukje! Laten wij onze pijn aan Hem te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven Hans. We kunnen inderdaad alleen bij Hem terecht met al onze pijn, moeite en verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans

    Weet ook niet waarom sommige mensen zo onwijs moeten lijden. Baal er wel van dat er nog altijd geen verbetering in lijkt te zitten. Zo lijkt met me een heel zware kluif....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen antwoord op al het lijden, wel de zekerheid dat Hij erbij is, en met ons meegaat. Sterkte en zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je uitkijkt naar Filippenzen 3:21
    Strek je uit naar wat voor je ligt en koester Vaders nabijheid voor vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig geschreven en zo waar.

    BeantwoordenVerwijderen