18 december 2012

Alles komt goed


Kerstfeest bestaat niet...
Tenminste, niet als Bijbels feest.

Kerstfeest is ondanks alle mooie en lekkere balletjes, lichtjes, sterretjes, drankjes, konijntjes en chocolademousse-jes bij elkaar, bovenal het Feest van de Belofte. De belofte dat God, die de geschiedenis startte (HisStory), en ons ìedere dag opnieuw genade schenkt ... op een Dag terugkomt in GLORIE ..
Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen.
Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn,
want wat er eerst was is voorbij.
En Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak Ik nieuw!’
~ Openbaring 21:4,5a.

Geen lijden is onherstelbaar.
Geen verlies blijvend.
Geen pijn onopgemerkt.
Geen teleurstelling cruciaal.
Geen noodlot fataal.
Geen onrecht doorslaggevend.
Geen kwaadspreken funest.
Geen gemis is definitief.
Nee, nìets kan je voor eeuwig beschadigen.

God zegt in Zijn Zoon Jezus Christus dat alles Goed komt.

Jezus negeerde het lijden niet. Jezus was niet blind voor ontgoocheling, ellende, onrecht, frustraties, eenzaamheid en zelfs niet voor de dood.
Wat Jezus deed was het hemels Koninkrijk proclameren, en verkondigen dat dìt Koninkrijk alle verschrikkingen zal verslaan!
Niet per se hier & nu, maar wel dan & voor altijd.

De Liefde van Vader is zó onstuimig, dat geen kwaad zich ertegen verzetten kan.
Alles wijkt voor de overrompelde Liefde van Abba Vader.
Zichtbaar gemaakt in het volbrachte Verlossingswerk van zijn Zoon Jezus Messias.
Alles komt goed.
 Want alles is Goed.



14 opmerkingen:

  1. Inderdaad Hans, het komt wel goed. Zo is het.
    Zo'n mooi stukje uit Openbaring...

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige overdenking Hans... ik denk dat ook altijd: kerst is helemaal niet bijbels. Maar goed, wij kennen de belofte.
    Ik geloof wel dat Jezus Zijn koninkrijk alvast hier en nu wilde brengen, als voorproefje zeg maar :) Het is niet zo dat jullie kunnen zeggen het is hier of daar, want het is in en bij jullie....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marja. Wanneer je met Zijn Koninkrijk doelt op zgn. 'Kingdom Now' principe, kan ik dat niet beamen. Sorry dat ik het zo bot zeg, maar ik geloof dat deze wijze van denken over het Koninkrijk onderdeel is van een vals evangelie. Jezus zei inderdaad tegen zijn discipelen "in en bij jullie", maar ik geloof dat Hij zichzelf daarmee bedoelde. Hij was ìn hun (sommigen) en letterlijk/lijfelijk bij hun. Hoe dan ook, hèt Koninkrijk moet nog komen. Een Koninkrijk zonder koning is er geen, wel? Jezus moet nog Koning over de wereld worden. Pas dan zal er volkomen heerschappij over de wereld zijn! Het is een volstrekt gebroken wereld hier. Het voorproefje zit in ons eigen hart, als Jezus daar binnengelaten is!!

      Verwijderen
  3. Mooie woorden , vooral je reactie op het stukje van Marja.
    Ik moest meteen denken aan het Onze Vader: Onze Vader die in de hemelen zijt, Uw Naam worde geheiligs, Uw Koninkrijk kome...dagelijks kijk ik uit naar Zijn Koninkrijk, maar dat had ik al eens geschreven.
    Ik ervaar ook dat het voorproefje van dat Koninkrijk al zit in ons eigen hart.
    En over kerst...ja een heidens feest eigenlijk, met een christelijk sausje eroverheen. Dit jaar heb ik bewust stil gestaan bij het chanoekafeest...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Dieneke. Die was ik nog even vergeten. Welk een belofte!: "Uw Koninkrijk kome". Uitzicht en verwachting.
      Mooi dat jullie dat doen, je verdiepen en 'meefeesten' met de Joodse feesten. Merk dat steeds meer christenen dit doen. Hoop ooit weer iets meer gezondheid te hebben, en dat ook te kunnen. Heeft meer waarde dan Kerstfeest toch? Die mooie DVD "Verbondsstad" had je bekeken hè? Daar legt meen ik een Joodse Messiasgelovige ook uit waarom zij veel moeite blijven hebben met het christelijke kerstfeest.
      -Shalom

      Verwijderen
  4. Ach ja kerst. Je ziet nog eens mensen in de kerk die lekker eens per jaar van de gezellige sfeer komen proeven en dan weer onder hun eigen boom kruipen. Waar het om gaat is meer die andere boom zonder lampen en ballen. Die dode boom met daaraan die ene vrucht. Laten we daar van eten, dan zal ook deze kerst weer een echt feest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het. "Kerst werd pas echt een feest toen het Pasen was geweest."

      Verwijderen
  5. We hebben als mensen van Kerst een poppenkast gemaakt Hans. Het is treurig maar waar. Gelukkig blijven de beloftes die Hij in Zijn Woord heeft gedaan wel staan! Wat een heerlijk feest zal dat zijn in de Hemel!
    Mooie tekst uit openbaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je Hans, had ik net even nodig. C.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een boom...oké wat mij betreft. Ik vind het gewoon gezellig. Het heeft niets met de werkelijke boodschap te maken. Die moeten we gewoon het gehele jaar bij ons dragen en uitdragen. Kinderen van één Vader. Kinderen met een geweldige toekomst voor wie geloofd in de genade door Zijn Zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je voor deze mooie boodschap over de zo ontstuimige Liefde en de volstrekt gebroken wereld. Zo is het, die Liefde en deze wereld, en ze komen dichter bij elkaar, héél dicht bij elkaar in een open hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Hans, zo is het, Amen.

    Heel gelukkig Kerstfeest, de geboorte van onze Verlosser, God zelf die in Zijn oneindige liefde voor ons naar ons toe kwam ons Zijn Genade beschikbaar te stellen.
    Hij is hier elke dag, het enige wat je moet doen om Zijn genade te ontvangen is Hem erkennen en Zijn offer te aanvaarden.
    Dank U Here Jezus, dat U ons wil kennen en zoveel liefde voor ons heeft om aan het kruis voor ons te sterven.

    Sommige geloven zeggen dat Hij niet de Zoon van God kan zijn geweest omdat Goddelijkheid zich nooit door mensen zou laten kruisigen.

    Daarin vergissen ze zich in God`s oneindige liefde voor ons, God heeft alles voor ons over gehad zodat wij gered kunnen worden van de zonde.

    Het is eigenlijk heel begrijpelijk hee ? :)

    Mag ik het delen op mijn facebook met bronvermelding ?

    Jaco.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jaco. Dank. Ja natuurlijk, dat mag hoor, deel maar. Fijne Kerstdagen! -hans.

    BeantwoordenVerwijderen