31 december 2013

Jezus is meer dan mijn vriendje


Nee, ik geloof niet in het knuffeldier-christendom van: "de Heer heeft grote plannen met je",
"De Heer wil je genezen!" of "Jezus is mijn Vriendje", etc.

Ik geloof dat het God niet heel veel uitmaakt hoe "succesvol" wij zijn. Ook niet hoe gezond en sterk we zijn en zelfs niet hoe oud of jong wij worden ...
God wil van ons maar één ding weten: Geloof je in Mij en houdt je van Mij?

Dè reden voor ons bestaan is deze: Om uiteindelijk je laatste adem te kunnen uitblazen en bij Jezus te zijn. Want zonder aards leven, geen eeuwig leven ..

~ Als je werkelijk gelooft dat God Goed is, laat Hem dan de dingen doen die Hij doet  ~


The way of God is a daily cross.
No one has ascended into heaven through an easy life.
~Saint Isaac of Syria

Dit leven is uiteindelijk niets anders dan een voorbereiding op het eeuwige leven.
Ieder mens heeft tenminste één roeping, dat is tevens de belangrijkste: Wandelen met God.

Vader God heeft maar één wens: Dat jij straks bent, waar Hij is. Welkom Thuis, vriend(in).
Àl het andere, is in ruime mate van minder belang ..



  be Gods ! 




Hierbij kun je lezen: Johannes 10:27-30 en Judas 1:24,25


8 opmerkingen:

  1. 'Als je werkelijk gelooft dat God Goed is, laat Hem dan de dingen doen die Hij doet'
    Mooi, moeilijk en waar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Sommige christenen menen dat God zal luisteren naar alle wensen in ons gebed. (Voor zover bidden een wenslijstje opzeggen is..) En wanneer er weer eentje uitkomt roept men: God is Goed! En dat is Hij zeker. Maar ook wanneer onze verlangens onvervuld blijven... God is Goed, dus laat Hem de dingen doen die Hij doet. Hij weet namelijk veel beter dan wijzelf, wat goed voor ons is.. -een gezegend 2014, hans.

      Verwijderen
    2. Helemaal waar!
      Jij ook een rijk gezegend 2014!!

      Verwijderen
  2. Dank je wel. (Ook voor de bijgevoegde teksten.) Ik denk heel graag na over Henoch. Dat hij wandelede met God. Hoe kreeg hij het voor elkaar om daarin vasthoudend te zijn, niet af te dwalen? Ik wil dat ook. En idd, wandelen met zicht op Thuis, waar de Vader op ons wacht. Liefs en een goede jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, hoe Henoch dat deed weet ik ook niet, Aritha. Denk dat het hem zit in je woordje "vasthoudend". Wanneer we met Hem willen wandelen is het beter om Zijn hand vast te houden.. Maar niet tè vast meen ik... Want met de hand losjes zijn we beter in staat te struikelen ;) En pas wanneer we vallen, kan Hij ons weer optillen, en dan verdwalen we nooit! Zo kan God ons laten zien wat Genade ècht inhoudt.
    Zomaar een preekje tussendoor ;-)
    -fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leven is... geen vrede alhier,
    geen wapenstilstand vragen:
    het leven is de Kruisbanier
    tot in Gods handen dragen!
    Guido Gezelle -
    En dan Judas 1: 24... :)

    BeantwoordenVerwijderen