15 februari 2013

Stap van je troon om straks met Hem te zitten op de Troon

God is het begin van alles dat geschiedenis heet.
God kwam in de gedaante van een mens naar deze aarde. Hij zette alle klokken op nul. Behalve de Joodse..
Hij kwam niet om land te veroveren. Niet om in een absurd duur gewaad en gouden ring aan de vinger te gaan zitten op een gouden troon als 'leider van de kerk' ofzo. Gods zoon had geen behoefte om een idool te zijn. Jezus had en heeft geen hart dat verlangt naar afgoderij - Jezus ìs God..
En toch hield Hij zijn gelijkheid aan God niet vast maar deed afstand van de troon.
Jezus Messias kwam naar de aarde om te ... sterven.
Hij werd door zijn 'eigen' mensen gekruisigd..
Jezus stapte van zijn troon in de hemel, en kwam om te dìenen. Niet om populair te worden maar om Zijn kruis op zich te nemen. Om er zelfs aan vastgespijkerd te worden..
Hij bewandelde in gehoorzaamheid aan zijn Abba het neergaande pad. Van Troon tot Kruis.
Jezus kwam als een onopvallende, als een "onooglijke", om de mensheid voor eeuwig te verlossen.
Hij deed het ook voor jou ..




Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik binnenkomen, en we zullen samen eten, Ik met hem en hij met mij.
Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals Ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op Zijn troon zit.
~ Openbaring 3:20,21.




Jezus is de Opstanding en het leven ~ Het Leven tot in Eeuwigheid.


9 opmerkingen:

  1. Op Zijn troon zitten, ik weet het als je dit leest. Maar een voorstelling kan ik er eigenlijk niet van maken. Onvoorstelbaar dat we straks in Zijn positie mogen delen, elke keer ben ik weer verbaast en denk hoe is het mogelijk.
    Ken je Hodos? Net zulke geweldige teksten als Rikkert. :)Zij hebben dit ergens in één van hun liedjes genoemd:
    http://www.youtube.com/watch?v=7c4okSSHOxc
    In het eerste couplet zingen ze:

    ik heb nooit geweten hoe het mogelijk zou zijn

    dat God als een mens werd geboren

    alsof Hij zijn verstand had verloren

    of deed Hij dat maar voor de gein

    Hij wist toch dat het niets was dan pijn en verdriet

    nee dat begreep ik niet

    totdat Hij mij toonde dat Hij dit deed voor mij

    dat Hij Zich in het stof heeft gebogen

    om mij tot zijn troon te verhogen

    en te stellen aan zijn rechterzij

    Hij heeft Zich bekleed met mijn vlees

    om mij te vervullen met zijn Geest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerda. Nee, "met Hem regeren" kunnen we met ons menselijk verstand niet bij hè. Niet voor te stellen. Op de hemel kunnen wij ons niet voorbereiden. Ontmoeting met Jezus ook niet meen ik. Maar toch, het verlangen daarna geeft blijdschap en rust voor dit leven wat we mogen leven.
    Hodos kende ik niet. Wat een mooie tekst zeg!
    Prachtige verwoording over Gods menswording. Hij werd mens om de mensheid te redden.
    Dankjewel en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je voor deze waardevolle blog

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het meest bijzondere is eigenlijk dat Hij niet Zijn maar ons kruis op Zich nam. Alle mensen verdienen er een, maar Hij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar sla je de spijker mee op zijn kop, Peter. Beetje dubbel in deze.. Maar zo is het! Zijn kruis is in die zin enkel "zijn" kruis omdat Hij zelf de boom liet groeien waarvan het kruishout genomen werd.. -Kol 1:16.
      Ik knijp er op Blogger even tussenuit. -gegroet.

      Verwijderen
  5. Knijp er tussenuit? Je stopt toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee ik stop niet Eastwood. Tijdelijk even met andere dingen bezighouden. Voor alles is een tijd ;) Rond Pasen zal er me dunkt weer verse inspiratie zijn voor stukjes. En vooral meer tijd hoop ik. Schrijven stopt nooit meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind die bijbeltekst zo mooi. Die blijft eigenlijk altijd betekenis houden.

    BeantwoordenVerwijderen