26 april 2014

Verlangen naar de hemel


Ik verlang naar gerechtigheid. Ik verlang naar de hemel.
Naar een leven waarin geen corruptie meer is. Geen nonsens, leugens en schijnheiligheid.
Geen pijn, eenzaamheid, honger, prostitutie, abortus, misbruik, ziekte en hoogmoed.

Geen regering doet wat ze beloofd heeft en zou mòeten doen. Een politieke 'democratie' die werkt, bestaat niet.
Daarom ben ik zo blij voor mensen als Wim Kok, Femke Halsema, Gerrit Zalm, Woutertje Bos, Alexander Pechtold, Mark Rutte en al die anderen. Mensen die ieder beetje vertrouwen van (goed)gelovige stemmers beschadigd hebben. Mensen die slechts uit zijn op een beetje macht, een prettig salaris, de meeste beloften die ze doen niet en nooit nakomen en keer op keer duidelijk maken dat een ondermaanse regering slechts een schijnregering is ...

   Een regering is nooit een remedie voor onrecht   

Toch is er één regering van gerechtigheid:  Het hemels Koninkrijk van Jezus.

Deze wereld zou zo mooi kunnen zijn. Kijk naar de de Schepping. Ze kraakt maar juìcht, nog dagelijks. Maar door de leugen, door de grote chaoot, is de aarde eigenlijk een vreselijke plek geworden. Een plaats vol met armoede, ziekte en egoïsme.

Door dit alles, door alle pijn, persoonlijk en in de wereld, door verdriet en corruptie, wordt mijn verlangen naar de hemel steeds groter en reëler.
Een verlangen naar een onbekende plaats maar die realistischer is dan alles in het hier & nu.


Een verlangen dat rechtvaardig is omdat we weten mogen een liefhebbende Vader te hebben.

Een Heilige God die ons op een Dag zal oordelen over ons leven. Dan zal Hij voor altijd een einde maken aan al het onrecht ..
Ja, ik verlang naar de hemel.

 We zullen een mooier plekje krijgen dan we (ooit) verdiend hebben ....



      bé God's
                  -|-| /-\ |\| S


2 opmerkingen:

  1. Toch gepost op Koniingsdag.
    Maar wij weten burgers te zijn van het hemels rijk. En we verwachten de Here Jezus vanuit de hemel om ons te verlossen....
    Ik hoop dat het héél snel zover zal zijn, dan zullen we Hem samen zien ...

    Nu lees ik even het betreffende stukje erbij uit Filp. 3...
    Het had hier in dit blogje kunnen staan...

    18 Ik heb u al vaak gezegd, en zeg nu zelfs met tranen in mijn ogen: velen leven als vijand van het kruis van Christus 19 en gaan hun ondergang tegemoet. Hun god is hun buik, hun eer is schaamteloosheid en hun aandacht is alleen gericht op aardse zaken. 20 Maar wij hebben ons burgerrecht in de hemel, en van daar verwachten wij onze redder, de Heer Jezus Christus. 21 Met de kracht waarmee hij in staat is alles aan zich te onderwerpen, zal hij ons armzalig lichaam gelijkmaken aan zijn verheerlijkt lichaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een prachtig bijbelstukje vol waarheid en hoop!

    BeantwoordenVerwijderen