6 maart 2012

Hou vol !

  Lieve Jezus,
Telkens weer heb ik een periode of momenten dat ik het allemaal even niet meer zie zitten. Dan voel ik me verslagen. Want ik wil in Uw Vrede en Aanwezigheid schuilen, òngeacht mijn situatie. Het is soms zo verwarrend om in de Bijbel te lezen over glorie en overwinning, terwijl ik soms het idee krijg dat mijn leventje vaak meer lijkt op survivallen.. En niet in de Ardennen maar in de Himalaya.

Help mij alstublieft elke tegenslag met rust te overzien, want zonder U, lijkt het leven soms meer op óverleven. Heer, ik weet dat U in staat bent om iets moois te maken van gebroken dromen. Leer me daarom in alle onzekerheden van dit leven te vertrouwen op U. 


 
.. dank God
onder alle omstandigheden, want dat is wat Hij van u, die één bent met Christus Jezus, verlangt.
~1 Tessalonicenzen 5:18
 Mijn geliefde,
geestelijke rijkdom verpak Ik bijna altijd in beproevingen. Je heet geen Adam, en je woont ook niet in het Paradijs.
Deze wereld is in staat van gebrokenheid. En dat zal ze blijven totdat Ik terugkom om Mijn Bruid op te halen.
Denk niet teveel aan morgen, maar draag als een trouwe soldaat in Mijn leger alleen de lasten van vandaag.

Ik Genees wie gebroken zijn en verzorg hun diepe wonden (Ps 147:3).
Deze wereld heeft een andere kijk op wat 'succes' is, dan Ik. Jouw aanbidding, juist in je pijn en verdriet, heeft voor Mij eeuwige waarde..
Houd moed Mijn kind!
En al heb je geen moed meer over.. jij bent van Mij ...


    ~


Hierbij kun je lezen: Matteus 11:27-28, Jakobus 1:2-12 en Johannes 16:33


10 opmerkingen:

  1. Een heel mooi en waardevol 'onderonsje' met Jezus Hans! Mooie tekst uit 1 Tessalonicenzen 5, maar blijft moeilijk 'in praktijk' te brengen vind ik. Daarom kun je het ook niet vaak genoeg uitspreken (proclameren) dat God, ondanks omstandigheden, ten alle tijde de controle heeft over ieders leven.
    Dank je voor je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lukt ons lang niet altijd, hoeft ook niet. Welkom bij het menselijk ras.. Vaak kijken wij alleen naar de zichtbare dingetjes. Maar onze Bestemming is bekend; God heeft àlles onder controle en Corrie ten Boom zei erachter aan: in de hemel heerst nooit paniek.

      Verwijderen
  2. Dat is erg openhartig Hans. Dank je voor het delen. Het lijkt me moeilijk voor je als je je zo voelt maar het is bemoedigend te lezen hoe je ermee omgaat. Veel zegen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Wendy. Denk dat we ons allemaal weleens zo voelen, niet? Pijn wordt vaak verdoofd door verdovingen die niet werken.. Je teleurstelling met God delen is verreweg het beste.

      Verwijderen
  3. Mooi stukje Hans. Gisteren werd ik er weer eens zo bepaald dat ik het leven per dag moet nemen, dagelijks brood moet ontvangen en niet teveel vooruit kijken en zorgen maken... Jouw onderonsje past daar prima bij, God spreekt zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet dat God je kent en voor je zorgt. Hij zal niets op je pad brengen wat je niet aankunt. Maar.. het weten is niet altijd wat je ervaart. Daarom.. blijf God vertrouwen en omhoog kijken. God is trouw!

    Een eikenboom, diep geworteld, dikke stam, stond er niet van de ene op de andere dag. Heel wat stormen werden getrotseerd. Zo ook in ons menselijk bestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je. De IK persoon in dit blogje staat overigens voor een ieder die te maken heeft met lijden, in welke vorm ook. En wie wordt niet onderdeel van deze gebroken wereld? Elk mens zal vroeg of laat de gebrokenheid ervaren. Mijn naam staat er weliswaar onder, omdat het natuurlijk niet letterlijk Jezus' woorden zijn. Maar hopelijk wel in Zijn geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarom heb ik niets meer met die geweldige charismatische boeken over overwinning op overwinning Hans. Het zal allemaal wel, maar ik ervaar de worsteling van het geloof in al zijn delen in mijn bestaan en lijf. Dat is niet erg hoor en als ik de bijbel lees komt het dichter bij de evangelieen dan wat de meeste boeken mij menen te moeten voorhouden. Neem van God en je hebt het! Jaja het zal allemaal wel, maar het leven zit vol valkuilen, bergen en dalen. En het gekke is dat er ergens een verschrikkelijke uitdaging zit in dat lopen in de woestijn omdat in de verte het beloofde land ooit zal verrijzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helemaal waar Peter. Het lijkt of sommige groeperingen een eigen (G)god willen creëren. Een god die alle problemen voor hen oplost. God is inderdaad almachtig en voor Hem is niets onmogelijk. God is altijd Groter. Maar zonder dalen geen diepgang in het leven, en ook geen diepgang in je geloofsleven. Veel van charismatische opvattingen zijn waar, maar vaak ook een soort 5 december...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het aparte is dan dat deze groep gelovigen mij (ons misschien als we zo praten) zien als afvalligen en zelfs ongelovigen want voor de Heer is niets te wonderlijk. Met respect hoor, wat zullen ze raar opkijken als wij straks ook in dat huis van God in de hemel mogen wonen. Misschien wel als bovenburen van die gezonde, wonderdoeners. Ik geloof niet in nemen van God maar van in genade ontvangen van God.Ik geloof in wonderen hoor, ik zie ze elke dag om me heen.

    BeantwoordenVerwijderen