4 mei 2014

Hij kreeg medelijden


Fragment uit "De Terugkeer van de Verloren Zoon", kruis toegevoegd.
Rembrandt, 1662

Hij kreeg medelijden en rende op zijn zoon af,
viel hem om de hals en kuste hem.
Lukas 15:20


"When we honestly ask ourselves which person in our lives mean the most to us,
we often find that it is those who, instead of giving advice, solutions, or cures, have chosen rather to share our pain and touch our wounds with a warm and tender hand.
The friend who can be silent with us in a moment of despair or confusion,
who can stay with us in an hour of grief and bereavement, who can tolerate not knowing, not curing, not healing and face with us the reality of our powerlessness, that is a friend who cares."
Henri Nouwen, 1932-1996


         ~


6 opmerkingen:

  1. Dit verhaal vertelde ik vandaag voor 32 kids op het Bijbelclubfeest in een tent in het dorp. Wat een prachtig, bijzonder verhaal met een geweldige boodschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker. Leuk om te lezen dat je toevallig dezelfde dag dit verhaal vertelde.

      Verwijderen
  2. Het citaat van Henri Nouwen lees ik nu pas echt goed (via mobiel te kleine letter .... )

    En die laatste zin van het citaat, dat is denk ik precies de kern, eveneens het moeilijkste maar ook het mooiste om te mogen doen ...
    Dan is je de genade gegund mee te mogen lijden ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog specifieker: who can tolerate not knowing, not curing, not healing and face with us the reality of our powerlessness

      Verwijderen
  3. Ehm.. ik lees het citaat ook nu pas. Ik zag eerder het plaatje en de Bijbeltekst en zag meteen die kinderkoppies weer voor me, vandaar mn vorige reactie.
    'n Heel bijzonder citaat. Zó waar, moeilijk, mooi en diep tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen