16 augustus 2012

Een zegenbede


Wanneer je wilt delen in Abba's eeuwige Vrede:


Moge dan al je verwachtingen in rook opgaan,

Moge al je plannen worden gedwarsboomd,

Moge al je wensen verdwijnen in het niets ..

Zodat je de machteloosheid van een kind zult ervaren,
en in Vrijheid kunt zingen en dansen voor de Liefhebbende GOD,

die Vader is,
  Zoon,
   en heilige Geest.

        Amen.


Een Zegenbede geschreven door Larry Hein. Origineel:

May all your expectations be frustrated 

may all your plans be thwarted 
may all your desires be withered into nothingness
so that you may experience the powerlessness and poverty of a child 
and sing and dance in the compassion of God, who is 
Father, Son, and Spirit
Amen

10 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een zegenbede Hans. Oef..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is weer eens wat anders hè. Eigenlijk zegt deze bede bijna hetzelfde als de traditionele. In de moeite van het leven, geeft en is God onze Vrede. Of misschien wel juìst..

      Verwijderen
  2. Wat een mooie zegenbede. Ik heb 'm wel steeds opnieuw gelezen om goed te kunnen beseffen wat ie voor mij betekent.
    Een verlangen naar totale overgave en alles weg wat er niet toe doet.
    Die foto is zó grappig. Stel mij voor dat wij als volwassenen eens een poosje in zó'n pakje over straat gingen.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat laatste durf ik me geen voorstelling van te maken hoor ;-)
      Ja, mooi hè. Het duurde voor mij ook even voordat ik hem begreep. Heb geprobeerd deze bede zo origineel mogelijk te vertalen. Durven loslaten, dat is het. Niet als zweverige houding, maar in overgave aan God. Dan kunnen we (weer) kind zijn. Zijn Kind.

      Verwijderen
  3. Tja , das echt een les. Zo vaak is het:" Mogen mijn verwachtingen en plannen slagen en wilt U er een beetjes aan meewerken." Vaak pas achteraf kun je zeggen dat het maar goed is dat Hij Zijn eigen plan trok. Vaak niet zonder slag of stoot;)maar wel genade als je die zegenbede mag zeggen met je hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is het Mirjam. Maar goed dat God lang niet alles geeft wat wìj denken dat goed voor ons is hè. Vond deze zo bijzonder dat ik hem vertaald heb en wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Had je bericht al eerder gelezen hoor, maar moest er nog even over na denken. Het heeft me erg aan het denken gezet over een projectje waar ik mee bezig ben. Op een gegeven moment komen de vragen; doe ik het nou eigenlijk voor mezelf of voor God. Soms zo lastig om het bij jezelf te onderzoeken. Je denkt van wel, maar als je eerlijk en diep graaft, vind je toch altijd een stukje eigen 'gewin'. Inderdaad dus; deze zegebede heeft mij daarover aan het denken gezet, ook al gaat het er mss niet helemaal over. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je hier zo over nadenkt, want veel van wat we doen, doen we toch ook voor onszelf. Te vaak voorál voor onszelf.. Ik denk wanneer je datgene wat je doet met vreugde doet en vooral om vreugde door te geven, het altijd Goed is. Wanneer hetgeen je achterlaat mensen vreugde schenkt, tijdens je leven en erna.., is het goed wat je doet of gedaan hebt. Wanneer je dus iets doet om per se iets na te laten, laat je waarschijnlijk enkel ambities na. Maar wanneer je die ambities weglaat en Hem het roer geeft, zul je haast wel zeker een erfenis van vreugde nalaten. Amerikanen zeggen dat zo mooi: "Is what you are living for, worth dying for?" Succes met je projectje! ;-)

      Verwijderen
    2. Bedankt voor de tips Hans, die kan ik goed gebruiken om na te denken over mijn motivatie voor dit project!

      Verwijderen