22 september 2012

Blogpauze


Lezer en blogvrienden:
Ik kan niet anders dan voorlopig even een blogpauze inlassen.
Geen idee hoe lang 'even' zijn zal. 
Heb tè veel pijn.
Pijn en ziek-zijn went nooit. Voor niemand.
Het herinnert ons er wèl aan dat het leven fragiel is. 
Dat we door een gebroken wereld zwerven.
Broos, breekbaar, maar ook vol van schoonheid!
Nee, ons leven is niet maakbaar. 
 Je leven is een Geschenk.
  Verspil het niet ..


Vandaag wil ik graag deze tekst met je delen:

"Volg dus het voorbeeld van God, als kinderen die Hij liefheeft,
en ga de weg van de liefde, zoals Christus,
die ons heeft liefgehad en zich voor ons gegeven heeft."
-Efeze 5:1,2a




22 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk als de pijn te erg is, vreet dat energie en dan heb je eigenlijk genoeg aan je eigen. Merkte het al een tijdje dat het minder ging en dat is dus ronduit balen. Hoop dat je pijn toch dragelijk mag worden en in ieder geval wat minder.
    Bewonder je taai geloof wat toch even op een ander niveau beleefd wordt dan het voorspoedevangelie wat als een luchtballon naar grote hoogten opstijgt waarna het als een slap condoom weer ter aarde stort.
    Taai geloof houdt vol, is buigzaam en sterk, het zegt mij meer dan 1000 zogenaamde wonderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als het echt niet meer gaat moet je een keus maken....
    Ik wil je bedanken voor al je bemoedigende, rake en vaak ook humoristische stukken die je schreef tot nu toe.
    Wie weet komt er een come back...
    Shalom!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Logisch als je teveel pijn hebt dat je dan niet blogt Hans.
    Ik hoop dat we je toch niet heeeeel lang zullen missen hier want dat zou betekenen dat je ook heeeeeel lang nog zoveel pijn hebt en dat wens ik je uiteraard niet toe.
    Heel veel kracht gewenst voor jou om hiermee om te gaan.
    Zal jou ook aan m'n lijstje toevoegen om voor te bidden. Misschien schiet je daar niks mee op verder maar meer kan ik helaas niet doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte toegewenst, Hans. En bidden, ja, dat zullen we (blijven) doen. Zijn draagkracht gaat verder dan jouw pijn ... Laat af en toe even wat van je horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hans,heel veel Kracht en Liefde toegewenst.
    Zoals op het plaatje: Hij troost ook, zoals een moeder kan troosten.
    Lieve groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. beste hans,

    ik hoop dat je pijn verlicht gaat worden, ik vind veel inspiratie in je stukjes. ik ken je niet, maar door je blogs voelt het toch als dichtbij. ik hoop dat jij dat ook zo mag ervaren. we bidden voor je dat God je mag dragen in deze tijd.

    groet leendert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je fijne reactie, Leendert. Ik ken je denk ik niet. we komen enkel bij elkaar bij het kruis van Christus. in de Geest verbonden, en dank voor gebed!

      Verwijderen
  7. Heel, heel veel sterkte, Hans! Ik hoop dat je verlichting zult vinden voor je pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik wens jou enorm veel sterkte en kracht toe in deze moeilijke tijd, Hans! En laat idd af en toe wat van je horen, hoe het met je gaat! Mooie tekst die je ons hebt meegegeven, dank je wel!
    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel sterkte toegewenst Hans. We blijven bidden voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank voor de tekst, en heel veel sterkte, en weet dat je met Hem de weg van de liefde gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Reacties
    1. Hallo Hans,

      Ook ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen.
      Neem de tijd.
      Ik lees je teksten altijd graag en haal er veel kracht uit.
      Dank je wel daar voor.
      groetjes "Vlinder"

      Verwijderen
    2. Hartelijk dank! Fijn dat je bemoedigd wordt door mijn woorden. Zelf heb ik ze ook iedere keer opnieuw nodig..
      Bijzonder vind ik je 2e zin van 3 woordjes. Dank je!
      groet, -hans

      Verwijderen
  12. Hoi Hans hoe is tie nu? Hier wel goed, beetje extra pijnstiller wezen halen. Wel zwaar, maar helpt erg goed bij pijn. Tramal of tramadol. Je slaapt er ook tof op maar pittig spul....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Peter. Mooi dat het redelijk goed met je gaat! Pijnstiller ken ik zeker. Kan ze niet verdragen, wordt er super ziek van. Ik mail je nog, oké.
      Laten we al onze vreugde en pijn en zorgen aan Jezus geven.

      Verwijderen
  13. Hier net chinees wezen halen Hans. De liefde van de man, je snapt me wel. En eten is een van de vreugden die Hij ons schenkt bij alle moeiten waarmede wij ons vertroosten. Zie uit naar je mail....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Hans,
    Ik hoop dat je je snel weer beter mag voelen en ik me weer kan inspireren met je mooie overdenkingen.

    Hartelijke groet, Gods zegen,

    Jacco.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het spijt me zo voor je dat je leven (je lijf) vol pijn is. Ons leven is idd niet maakbaar. Bepaalde dingen tors je mee en anderen moeten er mee dealen.

    Well, sometimes my life just don't make sense at all
    When the mountains look so big
    And my faith just seems so small
    So hold me Jesus, 'cause I'm shaking like a leaf
    You have been King of my glory
    Won't You be my Prince of Peace
    And I wake up in the night and feel the dark
    It's so hot inside my soul
    I swear there must be blisters on my heart
    So hold me Jesus, 'cause I'm shaking like a leaf

    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Jedidja. Zo is het!
      Eén van mijn favo liederen ;)

      Verwijderen
  16. Dag Hans,
    Ik wist niet eens dat je ziek was, laat staan dat je zoveel pijn had.
    Wat ik tegenkom van jou zijn de prachtige inspirerende stukjes, de meest mooie foto's. Uiteraard zal het aan mijn gebed ook niet ontbreken.
    Hoe gaat het intussen met je?
    Bewondering en respect voor hoe je in het leven staat, voorbeeld voor ons in ons geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Famke,
      dankjewel voor je reactie, en voor je gebed!
      De pijn is intussen erger geworden, soms ondragelijk. Maar ik zal proberen de pen weer op te pakken en weer te gaan schrijven. Vanuit de pijn en vanuit verwondering. Want het leven zelf, is een wonder.. En met de woorden en aanmoediging van Jezus: "Houd moed!".

      Verwijderen