11 november 2013

Van Haran naar Kanaän


Het leven
is als een trektocht van nomaden
van Haran naar Kanaän
op reis
op doorreis
naar het beloofde Land.

niet ver weg
geen eindeloze tocht
en toch levenslang
door wind
en woestijnen
over bergen


verder trekken
voorbij de angst
achterlaten
loslaten
rusten
doel voor ogen

verlies
pijn
doorgaan
struikelen en vallen
opstaan
en weer verder slenteren

leegte loert
wanhopig
proberen moedig te zijn
overgave
vertrouwen
geloof en hoop


luisteren naar de stem
vergeven
gehoorzaam aan Hem
geven
ontvangen
en opnieuw loslaten

blìjvend geven
liefde
je leven
zwak,
is machtig
sterven, is leven

eeuwig Leven



-|-| /-\ |\| S

5 opmerkingen:

  1. Blij mee - met wat hier zo mooi beschrijft...! (Had je misschien een gedichtenbundel in de maak? Als ik me daarvoor mag inschrijven...)
    - want wij hebben hier geen blijvende stad maar zoeken de toekomstige -

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt nog geen gedichtenbundel, sorry. probeer eerst mijn eigen leven bij elkaar te bundelen.. ;-)
      Heb. 13, mooi hoofdstuk! begint ook bijzonder, m.n. de eerste 2 verzen...
      Thanks

      Verwijderen
    2. Begrijp ik, maar ze zijn echt mooi... omdat ze echt zijn.

      Verwijderen
  2. Heel mooi. Ik wil hem graag een keer delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen