8 maart 2014

Eva's, met of zonder magazine


Ah, joh! Waarom ben jij nog steeds alleen?! Heb je geen behoefte aan een nieuwe relatie?

Ehmm, nou dat zou best fijn zijn misschien. Maar ik heb één probleem: Ik val op vrouwen ... Grapje jòh.

Welke vrouw anno 2014 wil nou de vrouw zijn en blijven van en voor een zieke man met chronische pijn? Maar goed, dat terzijde.
Heb trouwens mijn hart reeds weg gegeven. Kun je niet heel veel doen in je leven hè. Laat staan mee doorgaan.. Genoeg mensen denken daar anders over. Er wordt wat afgehopt, en getobd.

Evenwel zie ik zelf liever naaldhakken dan haaknaalden, maar ook dit tussen neus en lippen door.
Dit is overigens geen vrouw-onvriendelijk blog hoor! Meer een aanmoediging om een vrouw naar Gods hart te zijn, hóóp ik. Geen plástic vrouw, maar gewoon vrouw, weet je wel..

Heer, waarom noemde U eigenlijk de man mens en de vrouw manninWaarom is Uw laatste creatie niet enkel de fraaiste maar helaas ook het meest lastige schepsel?  Grapje jòhh.

En waarom zijn vrouwen zo mooi? De originele Eva's dan hè. Dus vrouwen met bescheiden make-up, geen latte macchiato-in-de-stad-doen verslaving en geen fleurige christelijke Libelle's (met immer op de cover een stralende vrouw) in de hand of brocante mand ;p

"Een man moet zijn vrouw liefhebben als zichzelf,
en een vrouw moet respect hebben voor haar man."
Efeze 5:33

Ben zo bang dat het juist hier misgaat en de oorzaak is van veel te veel scheidingen en papieren huwelijken ..


Feminism is mixed up with a muddled idea that women are free when they serve their employers
but slaves when they help their husbands.
G.K. Chesterton


Het feminisme heeft de westerse wereld veroverd. En hoewel de schijn bedriegt, ze heeft de wereld een minder leuke plek gemaakt.
Vrouwen aan de macht. Dat moet tegenwoordig. Het mòet. Linksom, of rechtsom.
Een kabinet kan niet meer bestaan uit enkel mannen. Ook al zijn ze totaal niet geschikt, er mòeten vrouwen bij gepuzzeld worden. Of het nu een Hittepetit uit Alkmaar is of een Klazien uit Blaaskalk .. Het moet.

Feminisme:
Ik red mij wel alleen. Mijn carrière gaat voor. Ik red het wel zonder echtgenoot. 
Ja, ik heb zo nu en dan een vriendje. Dat wel.
Maar fulltime echtgenote en moeder zijn? Nee, dat nooit!

Feministen denken dat hun leven bewust zonder man maar mét "womanpower", een béter leven is. Ook in Christenland sijpelt dit idiote idee langzaam door. Maar beste mensen, het is een leugen. Ingegeven door satan. Want het druist lijnrecht tegen de Schepping in.

feminist himself..

De politiek, de machthebbers, de media; ze zijn tègen het leven en tègen Christus.
Maar bijvoorbeeld vóór vrouwen op een invloedrijke positie. De feministische beweging heeft gezegevierd na een decennia lange strijd voor een plaats gelijk aan die van 'de man'. En het liefst erboven.

Maar een vrouw van geloof wéét dat mannen en vrouwen gelijkWAARDIG zijn. Daar behoef je echt geen feminist voor te zijn of vrouwenemancipatie voor na te streven ..

Want vrouwen met wèrkelijke kracht, dat zijn vrouwen naar Gods hart. Een vrouw van geloof. Zoals Rebecca, Mirjam, Esther, Ruth, Deborah, Anna en de Maria's dat waren.

De vrouw die zich laat leiden door Gods geest en woord, zal haar leven in dienst stellen van haar naasten of van haar man en eventueel hun kinderen.
Spreuken 31:10-31

Internationale Vrouwendag of niet: Dàn ben je pas een Originele Eva ...


    |-| /-\ |\| S

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Mooi zo ;) Dank je. (blij dat tenminste 1 vrouw dit snapt.. ;) )

      Verwijderen
  2. Prachtig blog Hans.
    Alleen die naaldhakken....zie opeens Jezus voor me met allemaal vrouwelijke volgelingen op naaldhakken achter Hem aan :))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had ik me nog niet voor de geest gehaald.. Maria Magdalena had, als ze niet op haar blote voeten liep, gewoon een paar sandaaltjes aan, zònder hakken. Zelf gezien op de bijbelplaten van (zondag)school ;-)

      Verwijderen
  3. Ik moet nodig is wat van die Chesterson gaan lezen, wat een geweldige quote heb je van hem 'gequote'
    En over vrouwen in de politiek, ik weet nog hoe verschrikkelijk ik me geergerd heb aan Tineke Huizinga, nu ik kijk op Wikipedia staat er bij haar precies waarom ik me zo ergerde
    :
    Huizinga heeft als bijnaam femme fatale. Deze heeft ze te danken aan het feit dat zij reeds tweemaal door voorkeurstemmen een boven haar geplaatste kandidaat van zijn zetel heeft weten te verdringen, te weten Eimert van Middelkoop (die later in de Eerste Kamer kwam en in het kabinet Balkenende IV minister van Defensie werd) en Leen van Dijke (de vroegere fractievoorzitter van de ChristenUnie). die gekozen werd met voorkeurstemmen, anders had Leen van Dijke die stemmen gekregen en kunnen blijven,...

    (Oh ja, ze had ook nog een drie kinderen en was net in de 40 toen ze in de Kamer kwam, en in de Kamer houdt in dat je echt bijna niet thuis bent dacht ik.. Snap ik niks van hoor dat je dat dan ambieert..)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry, ChesterTon natuurlijk. En dat Leen van Dijke uit de Kamer moest verdwijnen vond ik niks, en zijn het gewoon allemaal vrouwen geweest die op een vrouw wilden stemmen denk ik. Dat heeft dan toch ook niet met kwaliteit te maken maar je wordt gkozen omdat je een vrouw bent. :( Zij liever dan ik...

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Daar noem je er één ;) Deze Tineke staat niet alleen synoniem voor femme fatale maar ook voor feministe.
    Triest om als moeder van 3 jonge kinderen 5 dagen en 4 nachten van huis te zijn. En je ook nog christen noemen of menen dat je goed bezig bent...
    De CU heeft nu trouwens Carola Schouten, net zoiets.. Die is ook meer in Den Haag dan thuis. Carola is een alleenstaande moeder. Ze vind het heerlijk om na een week hard werken zondag's de hele dag samen met haar kind te zijn liet ze weten in het AD. Tja....
    Kortom, 2 typische voorbeelden voor bij dit blog. Dank voor de voorzet ;-)

    Lang heb ik gelooft dat de politiek problemen kan oplossen. Na alle campagnes die ik meemaakte in dit land, werden de meeste gedane beloften niet nagekomen.. Want politiek gaat slechts om poppetjes. Om macht. Om achterdeurbeslissingen. Want de politiek is een valse macht. Letterlijk en Geestelijk.. De ware heerschappij is de Onzichtbare.

    Ik ben zo dankbaar voor mensen als Wim Kok, Wouter Bos en Mark Rutte en al die anderen. Want nu weet ik dat het slechts leugens zijn. Ze hebben met z'n allen duidelijk gemaakt dat ze geen verantwoording dragen voor de mensen die hun stem op hen uitbrachten...
    Er is geen enkele regering die doet wat het zou móeten doen, of beloofde te doen.
    Nee, er is maar één Regering. En The Just Shall LIVE, by Faith.

    Op een Dag zal God álle onrecht tenietdoen. Er komt een dag van Oordeel. Maar wij kunnen 100% vertrouwen op de liefdevolle Vader...

    "And the prayers stand where the fighters fell
    And time testifies with the tale that it tells
    That the meek shall inherit the earth
    And the Church advances on the gates of hell
    And she clings to a light that will not be quelled
    By the kingdoms of this world ...

    I'm telling you the just shall live
    I know the just shall live
    I know the just shall live
    By faith

    And You will raise them up
    I know that You will raise them up
    You will raise them up
    On the last day."
    ―Rich Mullins

    http://www.holdme-jesus.com/2012/09/politieke-praatjes.html


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zie het al voor me, kijk je als kind 's avonds naar het journaal om je moeder even te zien.!! Ik vraag me dan ook werkelijk af of en hoe zij als vrouw dan nog voor vol worden aangezien door de mannelijke parlementsleden... Misschien een vreselijk slechte opmerking, maar je WEET als man dat die vrouwen echt haaiebaaien zijn, anders kwamen ze niet zover. (over het algemeen denk ik dat nl)
    En die Tineke had nog wel zo'n zacht stemmetje... ik hoor haar zo weer praten.

    Ja je hebt gelijk over de politiek.
    En één van mijn favo Rich;nummers erbij, die tekst zegt het helemaal. Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben nu de serie Borger aant kijken. Een vrouw die premier wordt, steeds meer opgaat in haar werk, kinderen die hun moeder nauwelijks zien, en na korte tijd een echtscheiding. Overigens vind ik dat dat voor vaders net zo geld. Jan kreeg esn x een baan aangeboden met behoorlijk meer salaris maar wel lange dagen. We hebben gezegd dat we dat niet wilden. ( ik kook tenslotte niet om het op te warmen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel verstandige mensen zijn jullie :)
      Precies, opgewarmd eten gaat vervelen ..

      Verwijderen