25 maart 2014

In Zijn liefde zijn geen gradaties


In Markus 3:13 staat dat Jezus de mensen bij zich riep op wie Hij zijn keuze had laten vallen.
Wat een prachtig detail weer in het evangelie naar Markus. Markus, die als eerste het Evangelie beschreef, heeft meer van dergelijke details. Zó mooi dat we er zomaar overheen lezen..
Er wordt in christenland alom geroepen dat je je talenten moet inzetten voor het Koninkrijk, want "God wil je gebruiken!"
De vraag is of dat nu voor het Koninkrijk van de hemel eigenlijk wel zo belangrijk is. God kan namelijk iedereen gebruiken, als Hij dat wil...

En Hij ging de berg op en riep tot Zich, wie Hij zelf wilde, en zij kwamen tot Hem. (NBG)

Jezus liet zijn oog vallen op 12 mannen. Slechts één daarvan gebruikte Hij om Zijn plan uit te werken ..
Die andere 11 waren niet echt bruikbaar.. Maar Hij wìlde hen. Hij hield van ze en maakte ze tot Zijn discipelen.

Heb veel liever dat God mij wìl, dan
dat Hij mij gebruiken wil ..

Ik geloof dat dit de kern van het Evangelie is: Het Vaderlijke verlangen van God naar jou. Omdat Hij stapelgek is op je .. Hij kan Zijn ogen niet van je afhouden..


Wees dus niet bang. Wees niet bang dat God niet van jou houdt omdat je iets vreselijks hebt gedaan.
Gods liefde voor ons gaat ver voorbij alle menselijke grenzen. Hij hield al van je toen Hij wist welke fout jij zou begaan...

Wees niet bang, Hij heeft de wereld overwonnen. Heb daarom goede moed.
Ook al zie je het even niet meer zitten van de wanhoop. Of al ga je stuk van de pijn, zoals ik.
Ga Hem maar strompelend achterna.
Jezus gaat met ons mee en zal ons op een Dag uit ons graf doen opstaan en ons brengen naar Zijn paleis.

Hij houdt van je,
en in Zijn liefde zijn geen gradaties,
daar is enkel Liefde, en Zijn liefde is Compleet.



    ~

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig blog Hans.
    Ik vind het zó mooi dat je schrijft: Hij kan Zijn ogen niet van je afhouden! Die Liefde is zó intens, zó allesomvattend. Het gaat er niet om wat ik allemaal doe maar wie ik ben.....Dieneke Beth Jaweh.....oftewel dochter van God.
    In alle situaties is Híj erbij en kijkt vol LIEFDE naar mij..... dan maakt het niet meer uit wat voor werk ik doe, wat ik heb, kan of wil.....wat een VRIJHEID!
    Groetjes vanuit Lelystad (tussen de verhuisdozen, 't huis zo goed als verkocht, maar nog steeds onbekend waar we precies zullen wonen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Dieneke.
    Beth Jaweh, ja dat ben je. Vind het ondanks de onzekerheid van een woning voor jullie toch ook wel iets bevrijdends wat je schrijft: nog steeds onbekend waar we precies zullen wonen.
    Want waar we ook wonen, het blijft een tijdelijke woning. Hoe dan ook; een Gezegende tijd! -hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En zelfs als ons lichaam al in het graf ligt mogen wij weten dan zelf al bij Jezus te zijn. Zoals Paulus het zegt: Ik verlang om heen te gaan en met Christus te zijn want dat is verreweg het beste...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ;maar nog in het vlees te blijven is nodiger om uwentwil. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die DACHT ik er achteraan, en die is ook zó waar
    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb het weliswaar niet jaren gehoord in de kerk, maar toch heel herkenbaar.
    Ook het artikel, Linda ;) Mooi. Zo is het toch gewoon?!
    Ben zo blij dat God mij altijd hoort, al verhoord Hij mijn gebeden vaak niet..

    En ben nog meer blij (dankbaar) dat Hij ons WIL, en niet zozeer per se gebruiken wil...

    BeantwoordenVerwijderen