14 maart 2014

"Mijn vriend"


Mijn Kinderen, ik blijf nog maar een korte tijd bij jullie.
Maar Ik zal jullie geen wezen laten. Ik kom terug en haal jullie op.
Ik ga een hemels huis voor jullie maken!
En dan zullen ook jullie zijn, waar Ik ben ..

Woorden van de Here Jezus, geciteerd door Johannes.

Jezus biedt ons aan om een metgezel te zijn tijdens de reis van ons leven.
Een trouwe Metgezel die te midden van alle gebrokenheid onveranderlijk is, geduldig en vriendelijk blijft, die ons keer op keer vergeeft en geen scorelijst bijhoudt van onze zonden..
Een Hogepriester die weet van al onze tekortkomingen maar jou "Mijn kind" noemt ...

De Maker van alle dingen verlangt ernaar om Gemeenschap met ons te hebben. Hij roept je op: Keer je om. Hij klopt op de deur van je hart en wanneer je opendoet zal Hij binnenkomen en maaltijd met je houden. En jij met Hem.


Ieder mens die trouw is aan Mij en Mijn woord, zal geliefd worden door Mijn Vader.
En we zullen wonen in hetzelfde Huis.
Jij hebt niet Mij uitgekozen, maar Ik jou ..
Ik ben met je, tot het einde van deze tijd. Niet langer noem Ik je Mijn knecht,
  Ik noem je: Mijn vriend ....




      -|-| /-\ |\| S


Schriftgedeelten: Johannes 15:9-17 en Openbaring 3:19,20


2 opmerkingen:

  1. " Ik kom terug en haal jullie op.
    Ik ga een hemels huis voor jullie maken!
    En dan zullen ook jullie zijn, waar Ik ben ..
    En we zullen wonen in hetzelfde Huis."

    Wie weet, ik hoop al heel erg snel... (Al is Hij tot die tijd met ons...)


    BeantwoordenVerwijderen