12 april 2012

Je bent van Mij

   Lieve Jezus, 
Ik verlang ernaar U te vertrouwen met heel mijn hart. Maar juist hierin faal ik de laatste tijd hopeloos. De tijd dat ik tegenspoed eerder als een zegen dan een vloek ervoer ligt inmiddels achter mij. Zelfs de absolute zekerheid van de eeuwige vreugde in Uw aanwezigheid maakt de pijn niet altijd minder. Eigenlijk nooit.. Maar wel anders. Want dat vooruitzicht geeft hoop, Heer. Maar zelfs die hoop kan ik niet elke dag grijpen. Hoe kan dat toch?

Hoe dan ook, hoe ouder ik word hoe meer ik ga beseffen dat ik U heel hard nodig heb.
Ik voel me hoe dan ook gezegend met een Vriend als U ..




Laat de Heer uw vreugde blijven; ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd.
~Filippenzen 4:4


 Geliefde,
elke dag, ja ieder uur van jouw bestaan, is Mijn gift.
In donkere dagen zal ik je met Mijn licht warmte geven. Ik wil je omarmen, je vertrouwen geven.
Verdrink niet in je zwak-zijn want dat hoeft echt niet. Maar je mag het gerust zijn hoor. Wanneer je in alles vertrouwt op Mij, dàn ben je sterk. Juìst in je pijn..
In Mijn aanwezigheid zul je vrede ervaren. Mijn Vader en Ik kunnen niet liegen, echt, onze beloften zijn betrouwbaar.

Verschuil je in Mijn boezem. Verberg je in het hart van Mijn Vader.
Wees moedig; in deze wereld zul je het nooit makkelijk krijgen, maar houdt goede moed:
Ik heb de duisternis overwonnen!
Trouwens, Ik ben ook blij met jou als volgeling en vriend. Je bent van Mij.


      ~ 

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar Hans. Merk ook als ik meer pijn heb en last van mijn lijf dat ik een beetje troost zoek in de zonde. Dan moeten we plotseling niet denken aan wat wij mensen als grote zonden zie, maar van die kleine dingen. Je gaat weer eens naar een film zitten kijken wat eigenlijk geen opbouwende maar afbrekende film is en waarin de ene kop na de ander van het scherm rolt, je wordt onverschilliger in je denken of spreken etc...Met heel je hart. Tja het lukt mij wel eens (denkt de mens in mij) maar dat is dan ook meteen mijn grootste denkfout. Vroeger meende ik dat een geestelijk mens een geweldenaar was. Nu besef ik dat geestelijkheid ook een ander meer herkenbaar kantje heeft namelijk op je knieën voor de Heer en beseffen: ik ellendig mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar Peter. Het is bevrijdend om te beseffen dat we onze zondige natuur niet met 'goed-doen' kunnen verslaan... En dat geen zonden buiten het bereik van Gods Genade ligt!

    BeantwoordenVerwijderen