22 april 2012

Mijn liefde in de morgen

    Lieve Jezus,
Ik verlang naar de zomerzon. Naar warmte; letterlijk en geestelijk. Om mijn pijn te verlichten. Soms lijkt het alsof de aardse reis enkel bergopwaarts gaat. Heer, U bent mijn staf. De staf waar ik na iedere stap op rusten kan, op kan steunen om mij weer verder naar boven te duwen. Want de paadjes zijn wel erg vaak steil.. Uw staf zal niet breken, hoezeer mijn lichaam ook kreunt en kraakt.. U laat mij niet los. Als ik te zwak ben om de stok vast te houden, wilt U mijn hand dan vasthouden? 
Hòld me Jesus ..





Laat mij in de morgen Uw liefde horen,
in U stel ik mijn vertrouwen
~Psalm 143:8



 Geliefde,
wanneer de paden haast onbegaanbaar zijn, ben Ik bij je. Wees niet bang, Ik omgeef je van voren en van achter, Ik ben om je heen. Je bent ingepakt in Mijn Liefde!
Hoeveel bergen heb je in het verleden beklommen?! Hoeveel paden al bewandeld?
Je maakt Mij soms verdrietig als Ik zie hoe je opziet tegen de bergen in dit leven, terwijl je op de steile paadjes Mìj voorop moet laten gaan.. Want je hebt gelijk, Ik laat je nooit los!
Onderweg zullen Mijn stok en staf jou vertroosten (Ps. 23:4).
Hoe mistig en onrustig jouw gedachten soms kunnen zijn, Ìk ken je hart!
Rust uit in mijn stille Aanwezigheid. Ik wil je zegenen met Mijn Vrede.
Ik zal je pijn omkeren in vreugde. Ik zal je grote en prachtige dingen laten zien.
Ik heb je lief met de Liefde waarmee Ik mijn Vader liefheb ..
Ik zal je sterken, je helpen, je steunen met Mijn onoverwinnelijke rechterhand (Jes. 41:10).
Ik wek je met Mijn Liefde in de morgen.



Hierbij kun je lezen: Johannes 14:16-20 en Psalm 139:5-10 en Genesis 28:15

5 opmerkingen:

  1. Ik had een emotioneel berichtje getypt (maar weer gewist) Ik wil alleen even zeggen: Jouw onderonsje van vandaag met Jezus, heeft een plekje gevonden in mijn hart. Vooral het schuingedrukte stuk. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is gaaf om te lezen, Jedidja. Mooi. Fijne dag verder, -hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat wij allen naar de warmte van de zon verlangen en wat meer (zoals je al schreef) van de Zoon. Waarom de ene mens zoveel meer pijn dan de ander moet doormaken? Geen idee. Heb ergens de indruk dat de mensen met de meeste pijn straks als wonderlijke briljanten zullen schitteren. Daar heb je te midden van veel pijn ook niet altijd iets aan. Ik zeg het maar eerlijk dat ik ook vaak boos op God naar bed ben gegaan. Maar net als bij jou, houd ik dat nooit lang vol. Wie kan de gedachte mennen terecht boos te zijn op God? Ik niet! Maar ik voel wel een klein beetje mee in je pijn en het moet van mijn hart dat ik gezond trots ben op een broer als jij en uitkijk naar een buurman in de hemel die Hans heet. Daar waar geen pijn of ziekte meer is. Dan zullen al de beloften over genezing werkelijkheid worden. Volhouden Hans en als we op onze plaat gaan dan staan we in Zijn kracht weer op, want Hij loopt voor ons uit en wijst de weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets menselijker dan teleurstelling in God. David en Asaf hebben er toch ook heel wat psalmen mee gevuld? Maar een discussie met God win je nooit.. Gelukkig niet, God is gewoon altijd groter en Zijn liefde voor ons oneindig groot.
    Dankjewel Peter, ja haha, en de andere buurman Petrus ;-) Mooie kerel is dat ook!
    Overigens, de ik-vorm in deze onderonsjes gebruik ik in de zekerheid dat ìeder mens in dit leven met lijden te maken krijgt, in welke vorm dan ook.
    Deze stukjes schrijf ik graag in de Dialoog-vorm, iedere lezer kan het dus op zichzelf toepassen. Hart tot Hart met Jezus. Het gaat niet om mij, niet om ons. Het gaat om Hem.
    Laten we onze pijn en verdriet vertellen hoe groot God is, meer dan andersom...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We kennen allemaal lijden alhoewel ik soms het idee heb (het kan aan mij liggen) dat God de wringer extra fijn zet als ik erdoor moet. Haha, ik lach er maar om want ook in lachen vind ik een stukje kracht, hoewel Prediker het lachen zo zo vindt. Maar ook daar heb ik begrip voor ook ik zou weinig lachen met 1000 vrouwen aan mijn zijde. Dat klink prettig maar lijkt mij, om met predikers woorden te praten op den duur onuitsprekelijk vermoeiend....

    BeantwoordenVerwijderen