1 juli 2012

Huilend Hart

  Lieve Jezus,
ze worden ook wel huilende hartjes genoemd. Een voorjaarsbloem in de vorm van een hartje met onderaan een dikke traan. Een bloemetje met veel symboliek. De details in Uw schepping zijn vaak het mooist. En nog grappig ook.. Heer, ik heb U lief met een lach en een traan..
Met Petrus zeg ik: U weet alles, U wéét dat ik van U hou. Soms met een dikke traan.. Momenten of dagen dat ik het even niet meer weet. Uw liefde niet voel. Vol met vragen zit. Wanneer het lichaam kraakt, de ziel zucht of het hart huilt, geef me dan de moed, om een man van gebed te zijn. Geef me nieuwe hoop, Heer.
 Genoeg voor elke dag ..


Hoor mijn gebed, HEER,
luister naar mijn hulpgeroep,
wees niet doof voor mijn verdriet
~Psalm 39:13a

 Geliefde, 
eigenlijk is er maar één ding die Ik van je verlang: En dat is dat je Mij liefhebt met heel je hart. Een grotere vreugde kun je Mij niet schenken. Met een vreugdevol hart of met een huilend hart, dat maakt Mij echt niet uit: Heb Mij lief, met hèèl je hart!
Dit is trouwens geen commando hoor, want liefhebben kan alleen vrijwillig.

Elke keer als je Mij zoekt zul je wéten dat Ik van je houd.
Ik hou van je hele zijn.
Ik hou van je ziel. Iedere seconde van je leven.
Ook al voelt het soms niet zo voor je, toch ben Ik àltijd bij je.
In Mijn Aanwezigheid zul je steeds weer Vrede ervaren.


      ~

6 opmerkingen:

  1. Amen, broeder! Hij is vredevorst. Een schepper die zo over details heeft nagedacht is zeker met ieder facet van jouw leven begaan, hou je daaraan vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Heer lief hebben met een lach én een traan... Ja, zeker!
    Mooie blog weer, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi geschreven weer Hans, hij ziet ons hart, meer dan wat dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Liefhebben met heel ons hart, tja daar schuilt de grootste moeite dacht ik. Een mensenhart zo vol van alles en nog wat. Oke temidden van al die mensen ook een kamertje voor de Heer. Het moet niet zo zijn, het is waar. Hij wil ons hele hart. Veel mensen denken hun hele hart aan de Heer te hebben gegeven maar in tijden van moeiten blijkt maar al te vaak heel anders. Misschien is pijn en moeite wel het middel om uit te distilleren wat echt is in ons. Pijnlijk. Misschien verklaart het ook wel waarom de een meer pijn heeft dan de ander. Tis maar net hoeveel echt er in je is. Veel echt, veel pijn. Weinig echt, weinig pijn. Zou het zo wezen?
    De spanning gaat er hier zo af Hans en pas later op de dag er weer op. Het GEB zit in de grond aan kabels te rukken waarvan ik denk: laat liggen. Tot laters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Peter. De spanning is inmiddels weer terug?! :)
    "Veel echt, veel pijn." Hmm, het lijkt er vaak wel op hè. Zou dan betekenen dat er bij mij veel echt is: Nou, niet echt.. ben ook maar een zondaar. Het gaat erom dat Hij ons hart aanziet! Van huichelde harten moet God niets hebben.. Wellicht dat de Boze daar dan ook niets mee doet?
    Ook de Heer verlangt ernaar geliefd te worden. Hij wil onze liefde, hoe onvolmaakt die ook is. Wanneer we in moeite, pijn en verdriet Hem links laten liggen, wat stelt geloof dan voor? Zou hetzelfde zijn als je echtgenoot verlaten omdat hij/zij een dip heeft. Gelukkig is onze Bruidegom 100% betrouwbaar. Hij verlaat ons nooit. Hoe ontrouw wij ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een smeerkees Hans ik weet het. Niet zo erg als ik, dat ga je niet redden, maar je komt een heel eind. Haha. We zijn misschien niet volmaakt maar in ieder geval wel echt. Ik zal je een voorproefje geven van de hooimeiden op faceboek wacht even iets uploaden misschien word je er net als ik ook blij van.

    BeantwoordenVerwijderen