20 januari 2013

Er is iets grondig mis


Er is een stroming binnen het christendom dat kickt op wonderen. Vooral die van genezing.
Deze positieve christenen kunnen er geen genoeg van krijgen.
De meest heftige ziekten worden genezen: Ingegroeide teennagels, ìets te korte benen, kleurenblindheid, slapenloosheid, borderline, kleurenblindheid en ìets te korte benen ...

Dit is geen "positief" blogje inderdaad. Sommigen kunnen daar slecht tegen. Dat spijt me dan. De waarheid wordt vaak slecht verdragen.

In Leiderdorp loopt en liep jarenlang een langbenige man over zijn podium die minstens zoveel slachtoffers maakte dan dankbare mensen huiswaarts stuurde. Een soort Benny Hinn van de Lage Landen.
Ene Janneke Vlot werd er een BN-er. Zij genas ècht (van dystrofie), en wel onder de draaiende camera's van evangelist Jan. Gods kracht werkt overal. Jan zei er enthousiast bij "omdat Bleskensgraaf zal weten dat er een lévende God is, ja hèèl de wereld zal weten dat er een levende God is." "In de naam van Jéézus!"

Helemaal waar natuurlijk, maar Jezus zei meer dan eens: "Ga heen, en vertel dit niemand."
Jan schreef ook boeken. Uiteraard om mensen te wijzen op het eeuwige leven..
Maar de verheerlijking van een gezond lichaam voor iedere zieke wiens geloof groot genoeg is, is kennelijk het belangrijkste. De titel van zijn biografie? Gods plan met mijn leven. Tja.
Titel van een ander boek van Jan: 50 hindernissen op de weg naar genezing. ("Gods wil is dat je gezond en gelukkig bent, ondanks vervolgingen en problemen.")
Dit laatste is zo treurig dat het geen woord extra verdiend.

Er is iets grondig mis in het Christendom.

Onder andere een bekende pastor, uit Zwijndrecht geloof ik, meent dat de 39 geselslagen van Jezus staan voor "de 39 hoofdziekten plús alle afgeleide kwalen van die hoofdziekten". Hoorde veel rariteiten uit de mond van charismatici, maar zó'n dwaasheid?!.. dat slaat toch alles?

Er is iets grondig mis.

"Geneest de zieken!", de naam van één van de ontelbare boeken van prof. prof. Willem Ouweneel. Over de bijbelse leer van ziekte, genezing en bevrijding.
Een veel gebezigde hobby van gezonde predikers ..

Beter een gezonden prediker dan een gezonde prediker ...

Paulus was ook niet geheel gezond. Wie wel?! Maar God vond dat Zijn Genade genoeg was.

Geneest de zieken! Willem roept het ook graag vanaf de podia en haalt soms rare capriolen uit met zijn charismatische vriendjes. Beste Willem, neem eerst eens afstand van TRIN en betoon publiekelijk spijt van het meewerken aan deze dwaalleer en chaos.
Dan kunnen ook Jezusvolgers je weer serieus nemen.


Maar nu komt het: Zou de oprecht voor het Evangelie ijverige man hier nog hetzelfde in staan als hij zelf ziek wordt, én ziek blijft?
Of zou zijn ziel dan ook eìndelijk de verheven Zegen van gebrokenheid ontvangen? ....

Er is iets grondig mis.

Kunnen wij echt zonder enige twijfel zeggen dat het altijd Gods wil is om ons te genezen van elke lichamelijke ziekte? 
Joni Eareckson Tada

Heb het vaker gezegd: God geneest!! Maar meestal niet ... 

Het feit hierboven valt binnen het 'Pinkster denken' over ziekte & genezing meestal onder het kopje "vragen" (geen feiten). En wordt dan ook liever zoveel mogelijk genegeerd.
De 'gebedsgenezer'? Die wijt het uitblijven van het wonder der genezing geheid aan het te kleine geloof. Want zo gaat het vaak hè, uitblijven van genezing ligt niet aan de bidders maar aan de zieke waarvoor gebeden wordt. Terwijl Jakobus in zijn brief het tegenovergestelde zegt. Wanneer het geloof tòch groot genoeg blijkt en genezing nog stééds uitblijft, dan moet er nog ergens een demoontje in het zieke lichaam verstopt zitten. Zucht..

Echt, er is iets grondig mis.

De 2013 Genezen Ziekte Top-5 :

1. Bekkeninstabiliteit
2. Lage rugpijn
3. Borderline
4. Kleurenblindheid
5. iPhone verslaving (met stip de top 5 binnengekomen ipv de beroemde ongelijke benen..)

Neen, het spijt me, maar ik heb niet veel op met de pafferige, pofferige, professorische, kalende, brildragende, dolende, steunzolende, oorapparaatdragende, speekselverliezende en altijd breedlachende pastor's van deze eeuw.
En de 'gezonde' goegemeente? Die wenst het graag te geloven. Zij vinden het allemaal geweldig en willen dat de zieken moeten worden zoals zìj!.. gezond!!

Toch is het "Ik was ziek, en gij hebt mij bezocht" voor mij een vèèl rijker Evangelie dan het:
'Kom naar ons podium en ontvang genezing in Jézus' naam!! Halleluja! dank U Jezuuuuhs.'

Denk nu niet dat ik in een andere god geloof. De God die mij leven schonk, is de God van de Bijbel. De God van genade. De God die nog steeds geneest, bij Hem is nìets onmogelijk.
Maar ik geloof bovenal in de God die mij op een Dag Thuis verwelkomt en tegen iedere Soldaat van Christus zeggen zal: 'Mijn trouwe volgeling, welkom Thuis.'

Jezusvolgers houden hun oog gericht op het eeuwige leven. Daar waar zij een compleet nieuw lichaam ontvangen(!!)
Zó nieuw, dat zelfs de engelen roepen: "Wat is dìt!? Zijn dit wel mensen, Heer?"
"Ja, dat zijn mensen."
"Hoe weet U dat zo zeker, Heer?"
"Omdat ze Mìjn kinderen zijn." ...

Een volgeling van Jezus houdt van Jezus, van de Waarheid dus.
Houd je liever bezig met de toekomende eeuw, het Koninkrijk van de hemel, dan enkel met het hier & nu. Dieren doen dat wel hè, maar die weten niet beter en kunnen niet anders..

Maar een kind van God weet dat het leven Christus is, en sterven winst ..

Nooit meer verdriet, nooit meer pijn! -- Voor altijd bij de Koning.




P.s. De meeste zieken genezen niet, ook niet met een muur van gebed om hen heen, ook niet wanneer ze helemaal Vrij zijn, ook niet op de podia.. God is altijd Groter.
Laten de enthousiaste pastors hun podium verlaten en eerst eens de ziekenhuizen bezoeken, en dan met name de afdelingen "kankerpatiëntjes" op gaan.. kunnen ze voorlopig vooruit ...


Het rijke Evangelie uit de mond en hart van een vrouw die wist dat ze nog maar kort te leven had,
en weldra voor altijd bij haar Heer zal zijn.
vanaf 11.20 of als je weinig tijd hebt vanaf 44.30 m.:



27 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens Hans!! En hebben wij wonderen nodig, terwijl we Gods Woord hebben? Zijn Evangelie? Volgens mij niet, Zijn Woord is al zo wonderlijk en zo mooi, dat we Hem mogen kennen betekend zoveel meer dan te lijden aan ziekte. Want wat is ons leven hier waard met het eeuwige leven bij Hem? Laten we omhoog kijken en Hem verwachten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Exact, Mieke. C.S. Lewis zei ooit: "God fluistert tot ons in onze genietingen, Hij spreekt tot ons geweten, maar Hij róept ons in ons lijden! Het is zijn megafoon om een dove wereld wakker te schudden." Lichamelijk lijden is er niet om verheerlijkt te worden. Ziekte en pijn blijft moeilijk, maar wanneer we ìn de pijnen ons hart en leven aan Hem toevertrouwen, zal ons lijden tot hemelse Zegen worden! Ook ziek-zijn.
      "Laten we omhoog kijken en Hem verwachten!" -Amèn.

      Verwijderen
  2. Ik geloof ook, dat niet iedereen in dit leven lichamelijke genezing ontvang; maar daarentegen wel vaak dan geestelijke genezing. En is dat niet het allerbelangrijkste? Als ik denk aan Christa Rosier, haar zoon Efraïm, aan Joni Eareckson Tada, zou hun geloof niet groot genoeg zijn geweest en zijn om genezing te ontvangen? Maar welk een getuigenis hebben zij niet gegeven, en geeft Joni nog.
    Ik moet denken aan een uitspraak van Aad van de Ssande met het oog op de ziekte van zijn vorige vrouw, Cobie. Ik heb als citaat bewaard. 'God kan alles wat Hij wil, maar God wil niet alles wat Hij kan.'

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rita. Helemaal mee eens. Christa Rosier is een groot voorbeeld van de beeldspraak van Jezus; een graankorrel kan pas vruchtgeven als ze sterft. Véél vrucht. Maar dan moeten we wel ons leven in Gods handen leggen, in dienstbaarheid aan Jezus, om mét Hem te sterven. Wat een prachtig boek liet Christa ons na!!! Dat is pas een Getuigenis voor de hemel! Daar zijn de "halleluja's" op de genezingspodia maar slappe kreten bij..

      Verwijderen
  3. Pittig stukje! Je verwoordt precies mijn ergernis de laatste tijd als ik over genezingen hoor: beenlengte-verschillen zijn hier populair (zelfs bij mensen die niet eens wisten dat ze 't hadden). Op mijn vraag waarom die verlamde vrouw dan weer teleurgesteld huiswaarts moest keren kreeg ik als antwoord: Blijkbaar is de kracht om beenlengte-verschillen te genezen makkelijker beschikbaar. Allemensen, dat lijkt naar mijn mening meer op magie dan op goddelijke genezing. Ik heb eens zo'n genezings-avond mee gemaakt, een erg psychologisch dwingend sfeertje vond ik het er.
    De andere kant van de medaille vind ik dat wij bij ons in gereformeerde kring wel erg snel klaar zijn met bidden om genezing. Er wordt gebeden om het zegenen van de handen van de doktoren, maar zouden we niet vaker om een wonder kunnen bidden, zonder daarbij te vervallen in het willen afdwingen daarvan? Onderschatten we in het algemeen niet de kracht van het gebed en moet er daarom zoveel gepreekt worden over 'onze moeite met bidden en het doorbreken van de sleur'?
    Zelf probeer ik de laatste tijd echt bewust gezonder met voeding bezig te zijn. Ik zou mij toch heel diep schamen als ik zou moeten bidden om genezing van een welvaartsziekte, terwijl ik weet dat ik die zelf veroorzaakt heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi. Oké. Denk dat het genezingsscircus voor veel mensen een ergernis en punt van verdriet is, niet? O ja, beenlengte-verschillen, die was ik nog vergeten ;) Is nog waar ook, die wordt opvallend vaak genoemd. Alsof God het belangrijker vind dat iemand exact gelijke benen heeft dan helemaal geen... Zoals Nick Vujicic bijvoorbeeld.
    Helemaal waar, in de zeg maar traditionele kerken heeft men intensief bidden voor zieken en handoplegging etc. veel te veel links laten liggen. Anderzijds kan van het gebed van een rechtvaardige veel verwacht worden, zegt Paulus. Het is toch niet meer dan logisch dat een volgeling van Jezus bidt voor zijn zieke broeders en zusters? Daar zijn geen podia voor nodig. Beter van niet zelfs. Want het wordt een soort show waarbij het niet meevalt wanneer de één wel en (alle) anderen niet genezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hans, wat een blog naar mijn hart heb je er weer neergezet.
    Pijn,lijden,ziek zijn...het hoort allemaal bij het leven en het gaat meestal niet weg, al bid je nog zo hard en nog zo lang.En helemaal het hele circus...als ik het zo noemen mag...bij die grote gebedsgenezingen, is helemaal niet nodig! Je mag gewoon in stilte bidden zonder daar de aandacht bij te trekken. De uitspraak die Rita hierboven bij gezet heeft vind ik erg mooi:God kan alles wat Hij wil, maar God wil niet alles wat Hij kan.

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wat ik geloof, Marga. Het leven is verbonden met lijden. Een mens die Jezus volgt moet rekenen op lijden, en ziekte is geen uitzondering. We leven nog niet een verloste wereld. Nòg niet.. Gelukkig is onze ziel wèl verlost, door Zijn bloed, voor eenieder die dat gelooft. Ja, de uitspraak die Rita hierboven noemt is heel treffend!

      Verwijderen
  6. God kan genezen, maar of het Zijn wil is ? Of dat het beste voor ons is? Gelukkig is Hij souverein en heeft Hij alles in de hand. Als we maar blijven geloven dat Hij kán genezen, dan is het al een groot wonder, want het brengt ons dichter bij Hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het Ria. Geloven dat Hij alles kan brengt ons dichter bij de Vader dan van podium naar podium hoppen.

      Verwijderen
  7. Ik geloof in een God van gebrokenen en kwetsbaren, die ondanks (of is het juist dankzij?) deze gebrokenheid hun heelheid kunnen ervaren in de Liefde van Christus.
    Gebroken en kwetsbaar is ieder die eigen en andermans menselijkheid durft voelen.
    Verder herinnert deze blogpost mij aan de uitverkorenen die de stigmata van Christus mochten dragen, een grenzeloos teken van Hem nabij zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. Heelheid ìn gebrokenheid. Het zou zo fijn zijn als meer mensen dit begrepen.

      Verwijderen
  8. Elke keer opnieuw klapperen mijn oren. Tot voor kort was ik niet bekend met deze 'christelijke kwakzalverij' sorry voor de uitdrukking, maar het zegt precies wat ik er van vind. Nogmaals, deze misstanden begin ik nu pas te ontdekken. Hoe is het mogelijk, dat mensen die zich Christenen noemen, zo kwistig en gewetenloos met hun minder bedeelde broeders en zusters omgaan. In plaats van een arm om hen heen te slaan, slaan ze hen liever om de oren.... Moge de zieken en gekwetsten een gladde rug ontvangen..!
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irene. Je gelooft gewoon niet wat je ziet en hoort toch?! Zelf ontdekte ik deze 'beweging' in 2005. Vanaf 2008 begonnen mijn oren ook te klapperen. Verdrietige is dat deze lieden meestal vanaf hun veilige podium wensen te verkondigen dat "Jezus u wil genezen!!". Als ze daar dan zo zeker van zijn, wat doen ze dan nog op hun showpodia?.. Ga de ziekenhuizen, revalidatiecentra en aidsklinieken in!

      Verwijderen
  9. Wat ik niet begrijp Hans is jouw motivatie om dit blog te schrijven.
    Als we zeggen zo dicht bij Jezus te zijn is het dan niet vooral onze opdracht om vrede te stichten en te bidden voor onze broeders en zusters? Jezus geeft zelfs de opdracht om onze vijanden lief te hebben en te zegenen.
    Terwijl ik je blog las kwam er een tekst bij mij naar boven. Marcus 9 vers 38 t/m 40 De discipelen komen bij Jezus klikken over gedrag wat ze bij iemand zagen die een wonder deed in de naam van Jezus. Ze dachten vast dat Jezus hem eens even flink de "waarheid" zou zeggen, maar dat deed Hij niet, Hij zei:Verbied het hem niet want er is niemand die een kracht doen zal in Mijn naam en kort daarna kwaad van Mij zal kunnen spreken.
    Want wie niet tegen ons is, is voor ons.
    En helemaal aan het eind in vers 50 staat: Heb zout in uzelf en leef met elkaar in vrede.
    Bidden voor al onze broeders en zusters in plaats van ze te veroordelen brengt ons dichter bij God's volmaakte Koninkrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn motivatie is dat ik al vele jaren chronisch ziek ben en intens verdrietig wordt van alle 'genezingspastors' van deze tijd die menen gezonde mensen te moeten genezen. De "bevrijding & genezing"-beweging is een betrekkelijk nieuw fenomeen in het Christendom. En daar zitten uiteraard ook hele goede dingen tussen die de Kerk eeuwenlang heeft laten liggen. Maar vandaag de dag genezen mensen zogenaamd van allerlei kwalen, behalve als ze ècht ziek zijn, begrijp je wel?.. Denk jij dat wij een God hebben die selectief met ziekte en genezing omgaat? Een God die bv. opvallend veel mensen met ongelijke benen (zonder dat ze het zelf wisten) 'geneest', maar mensen met halve benen of helemaal geen benen links laat liggen?? Bij God is niets onmogelijk, en daarom geloof ik niet in een God die zulke oneerlijke prioriteiten stelt. Ik geloof in de God van Genade!!! De hemelse Vader die mij midden in mijn pijnen omarmt.

      Als je goed leest dan kom je hopelijk alsnog tot de ontdekking dat ik juist probeer duidelijk te maken dat het niet meer dan normaal is voor een volgeling van Jezus om te bidden voor je (zieke) broeders en zusters. Maar het is niet de bedoeling om ze voor te liegen, toch? Genezingsdiensten zijn simpelweg niet Bijbels. Mensen bedriegen met een vals Godsbeeld al helemaal niet!! Het voorbeeld wat je aanhaalt Dieneke, heeft meen ik niets met de moderne leugen van het 'genezingsevangelie' te maken. Jammer dat je het zo negatief opvat.

      Gezien de reacties hierboven ben ik (helaas) niet de enige die zo verdrietig wordt van deze liefdeloze praktijken...
      Toen ik vorige maand een interview gaf op CIP.nl kwamen er vele reacties/privemailtjes binnen van mensen die dit verdriet en deze vragen ook hebben. Uiteraard allen met een chronisch ziekte, net als ik. Het zijn altijd de gezonde mensen die menen dit onderwerp beter Bijbels te interpreteren dan de zieken... Vreemd.

      Verwijderen
  10. Wat ik zo goed begrijp Hans is dat je juist dit heerlijke blogje schrijft. Eindelijk iemand die durft te omschrijven wat er mis is en niet ter wille van alle vrede zijn kop (met bril) in het zand steekt van de eeuwige verdraagzaamheid en de zogenaamde liefde.
    Ben zo blij dat Jezus dit ook niet deed en ons oproept om de dingen te toetsen aan de waarheid.

    Ik proef ook in de reacties dezelfde dwaling als ik hier om mij heen proef en dat mensen de (uit)vlucht nemen om te roepen:"ja ik geloof ook niet dat Jezus iedereen geneest."
    Sorry maar dat is prietpraat. De waarheid is dat 99.9% nooit geneest.
    Dat komt even keihard aan en is andere taal dan:"ik geloof dat God soms ook niet geneest."
    Word eens wakker gemeente van de Heer en toets of datgene wat u geloven wilt ook wel bijbels is....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Over Willem Ouweneel die had het boek beter:"God geneest alle ogen behalve de mijne" kunnen noemen. Willem wanneer ga je nou eindelijk eens geloven dat God je ogen gezond maakt man?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ik probeer uit te leggen is dat Jezus niet veel aandacht besteedde aan niet-volgelingen die wonderen deden in Zijn naam.
    Wat zou je willen bereiken door je zo af te zetten tegen charismatische christenen?





    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je bedoelt dat wij zieken naast alle geestelijke strijd en het keer op keer naar voren moeten komen op het podium van deze groep, ook nog beter alles zouden moeten bedekken? Kijk eens naar de katholieke kerk, wat er van alles in de doofpot stoppen, kan komen!
    Waarom worden in Nederland de daders altijd omringt door een massa mensen die de slachtoffers ter verantwoording roepen als ze eindelijk hun mond eens opendoen?
    Sorry maar Jezus besteedde niet veel aandacht aan niet volgelingen omdat Hij door Zijn dood en opstanding wist dat veel van die niet volgelingen dat offer nodig hadden...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dieneke, het is nooit mijn intentie om af te zetten tegen wat voor groepering christenen ook. Want ieder individu is een uniek schepsel van God. Wel tegen dwaalleer en leugens die veel trouwe Jezusvolgers op het verkeerde spoor zetten, erger nog: teleurgesteld of opstandig en verdrietig achterlaten. Het hippe genezingsevangelie komt nu eenmaal voor 99% uit de charismatische hoek. Overigens denk ik dat ook veel charismatici in hun hart voelen of vroeger of later gaan beseffen, dat deze visie en omgang met ziekte&genezing gewoon niet klopt. Of kan dat pas begrepen worden als men zelf ziek wordt?.. én blijft ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik denk dat het goed is om het stof van je voeten af te slaan en er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, maar.....ik vind ook dat je mensen mag onderwijzen dat het inderdaad fout is wat deze 'genezers' doen. Zoals ik al eerder opmerkte, was ik totaal niet op de hoogte van dergelijke praktijken. Mijn jonge leven ben ik 'traditioneel' gelovig opgevoed. Hoewel er thuis over van alles en nog wat gesproken mocht worden, kwam dit nooit aan de orde. Toen ik erover begon te horen en eens hier en daar in een gesprek een kwartje liet vallen over dit onderwerp, blijken toch heel veel mensen beschadigd te zijn door dit soort praktijken. Oke, je moet het naast je neer leggen, zoals Jezus deed, maar het staat wel vermeld in de Bijbel. Wel naast je neer leggen, maar niet onder de tafel schuiven.
    Grts Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Irene, dat ben ik met je eens. Het is beter niet te lang stil te staan bij dergelijke praktijken. De reden waarom dit genezingsevangelie mij bezig houdt is omdat ik zelf al lang ziek ben en chronisch pijn heb. Heb de frustraties en verwarring tè vaak gezien. Vanuit bewogenheid dus eigenlijk. Niet vanuit een betweterij of geest van oordeel. Het doet mij verdriet te zien dat steeds meer mensen willen geloven dat "God soms niet geneest" - terwijl de levende God heel soms wél geneest.. Het lijkt menseigen dat we de boel vaak omdraaien. Zo nu en dan moeten we het gewoon benoemen. Deed Jezus ook. Als iedere waarschuwing en afschuw van Paulus als "oordelen" zou worden bestempeld, kunnen we een kwart van zijn brieven verscheuren...

      Verwijderen
  16. Het welvaartsevangelie, inclusief het 'genezingsevangelie', is de grootste leugen in Christenland. Het maakt meer kapot dan het Lichaam lief is ...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Hans,
    Ik volg altijd met veel interesse je blog, ook deze post, ik schrijf deze reactie met Liefde naar jou en naar al mijn broeders en zusters in de Here Jezus.

    Ook ik worstel met dit onderwerp want mijn vriendin is zeer ernstig ziek, dodelijk ziek zelfs sinds 2011 en ze stond zo midden in het leven, haar ziekte is mijn bekering geworden..

    Het is een moeilijk onderwerp dat je aangesneden hebt, de evangelist die je beschrijft trekt volle zalen door heel land en velen gaan zonder genezing huiswaarts.. gedesillusioneerd wellicht, wil God het niet.., waarom niet? ligt het aan mij? toch worden er mensen genezen, ik kom er zo op terug.

    Wat ik intrigerend vind en waar ik veel over nadenk, is wat God antwoordt vanaf Job 38, in feite zegt God: Je hebt het overzicht gewoonweg niet, het menselijk vermogen is gewoonweg werkelijk niet in staat Mij te begrijpen.

    Ik ben langzaamaan tot mijn vreugde, gekomen tot het besef dat onze God zo Allesomvattend is, zo Alwetend is, zo Heilig is, zo Rechtvaardig is dat wij Zijn wegen onmogelijk kunnen bevatten.

    Dwz. ik geloof dat wij allemaal onderdeel zijn van God`s plan, de plek die Hij in dat plan voor ons heeft zijn onnavolgbaar, voor ons, zeker als je ziek bent en wellicht naar menselijke maatstaven ongeneeselijk, onbegrijpelijk, en toch heeft ook dat een doel.. om je op de plek te brengen waar Hij je wil hebben.

    Dat wil overigens niet zeggen dat ik denk dat God mensen ziek maakt, want Hij heeft het beste met ons voor, mensen worden gewoonweg ziek, de zonde heeft dat in deze wereld gebracht, we zijn pionnen van een kosmische strijd om goed en kwaad.

    God geneest sommige mensen, there is no dought about it, ik zal onderaan deze reactie een filmpje plaatsen en ik vraag aan eenieder die dit onderwerp eerlijk wil onderzoeken om dit met een open hart te kijken en te onderzoeken in de bijbel.

    Jezus genas mensen, en niet zo weinig ook, niet te verklaren, de bloedvloeiende vrouw, de doofstomme, Hij wekte zelfs mensen op uit de dood, je kan het allemaal lezen. Is God vandaag dezelfde als die Hij toen was ? is Jezus dezelfde die hij toen was, toen Hij op aarde was?

    Waarom kon Jezus kon Jezus dat toen doen, waarom deed Jezus dat..

    Als ik antwoord mag geven op de eerste vraag zeg ik; Jezus kon dat omdat Hij de Zoon van God is.
    Mijn antwoord op de 2e vraag zou zijn; Omdat hij compassie en liefde heeft voor de verbrokenen en lijdenden.

    Jezus deed het uit liefde en compassie voor de verbrokenen van hart, Jezus heelt ons ontegensprekelijk geestelijk, ik ben benieuwd naar de argumentatie waarom Jezus in deze tijd mensen niet meer kan/wil/zou kunnen genezen, ik ben, heel eerlijk, van mening dat daarmee de grootheid van God ontkent wordt.

    Ik onderken en deel de mening van jou dat het gevaar aanwezig is dat mensen naar Jezus gaan om tekenen en wonderen te verwachten en daarmee voorbij gaan aan het grootste wonder ooit; dat Jezus zijn leven heeft gegeven zodat wij weer een relatie mogen hebben met onze Abba Vader.

    Neemt toch niet weg weg dat die wonderen gebeuren en dat is onze Vader en Schepper, onze Heiland, onze Verlosser die dat soms doet, omdat Hij daar kennelijk een reden voor heeft die ons verstand ver te boven gaat.

    Het volgende filmpje gaat over Jacolien Bakker die genezen werd door Jezus, eenieder oordeelt voor zichzelf, als je weinig geduld hebt kan je doorspoelen naar 07:35.
    https://www.youtube.com/watch?v=n5SgrqD0XO0
    Liefhebbende groet, verbonden in Hem,

    Jaco

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je goede reactie Jaco. Maakt stil te horen dat je vriendin ernstig ziek is..

      Onze God is onveranderlijk. Hij is de Enige, de Eeuwige. Ook nog steeds de God van wonderen. Dus ook genezingswonderen. Mijn hoop is echter, dat steeds meer christenen zullen gaan geloven en begrijpen dat Hij ook de Soevereine God is. Je voorbeeld uit Job 38 (en verder) is prachtig.
      Biddend en in de Heer verbonden, in het bijzonder voor je vriendin en jullie samen.
      shalom, -hans
      ps.: je mag me ook mailen via holdmejesusweblog@gmail.com .

      Verwijderen