23 januari 2013

Ik hèb je Genezen

  Lieve Jezus,
wat is het doel van fysieke pijn? Waarom moeten zoveel mensen ondraaglijk pijn-lijden? Waarom houdt voor velen de pijn pas op, wanneer de laatste adem is uitgeblazen? Soms ben ik bang Heer, dat dit laatste ook bij mij zo zal zijn. Dan denk ik; "dit houd ik niet meer vol".
Bijna niemand lijkt te begrijpen dat deze ziekte gepaard kan gaan met absurd veel pijn, mega moeheid en ziek-voelen. Dit laatste kan mij soms zo'n vreselijk eenzaam gevoel geven, Heer.

Maar misschien komt de meeste pijn en eenzaamheid heel ergens anders vandaan: Namelijk bij de gezonde en zichzelf benoemde gebeds-bevrijders & genezers van deze eeuw. Ze houden zelfs trainingen om hun gezonde lichaam strak te trainen op zieke broeders en zusters..
Want de zieke heeft recht op genezing. Immers: "U hebt voor zieken hun pijn en ziekte aan het kruishout gedragen!" En men 'proclameert' Jesaja 53:4,5 maar ween eens.. Steeds meer christenen gooien hoge ogen met het "Koninkrijksleven". Vooral via de moderne 'sociale' media. "Je moet in de overwinning staan!"

Heer, is mijn geloof nu zo klein, of zijn deze ego's zo groot? ...


Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. 
Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden en je dienende taak vervullen.
~2 Timotheüs 4:3-5

  Mijn Geliefde,
maak je niet te druk. Ik zou het woord ego's niet zo snel gebruiken. Hoewel.. Er zijn Kinderen waar Ik niet zo van onder de indruk raak. Al laten ze nog zo vaak hun vrolijke lach zien, Ik wordt er niet echt blij van. Ze kennen de Zegen van gebrokenheid niet, vriend. Wat zij willen is het zachte brood, maar niet de harde korstjes: Dus Mijn Koninkrijk, en wel hier & nu!
Maar Mijn Koninkrijk moet nog komen, zoals je weet uit het "Onze Vader".

Weet je wat Ons ontroerd? Wanneer zieke mensen na de zoveelste genezingsshow nog steeds ziek zijn maar meer dan ooit op Òns vertrouwen.
Ik voel vaak een soort hemelse opluchting als ze het toeren langs de genezingspodia eigenhandig stoppen. Omdat zij geloven en beseffen dat Ik iets veel mooiers voor hen heb.
Iets dat de 'gebedsgenezer' niet heeft en nooit geven kan. Dat komt omdat sommige geen deel wìllen hebben aan Mijn lijden..
Geloof Mij maar, Ik heb geen podia nodig om Mijn kinderen beter te maken.

Ik ben de Schepper. Ik kan alles, ook genezen. En als dat Mijn wil is voor jou, zul je genezen. Maar Mij kun je niet voor het karretje spannen dat leven heet. Ook niet met selectieve Bijbelteksten die zogenaamd zeggen dat Ik gestorven ben om mensen te genezen van elk lichamelijk verval..

Mijn Kind, Ik hèb je Genezen. Ik droeg de pijn en Mijn wonden, voor jòuw zonden. En of je nu gezond bent of ziek; je eeuwige leven is begonnen. Ik zie je Straks!



    |-| a n s


8 opmerkingen:

  1. Hé "Job" ik weet dat je op je mesthoop zit, maar je zit er niet alleen. Soms krijg je dat gevoel wel, maar dat komt omdat een mens nu eenmaal minder ziet dat Ik. Met jou, zitten er nog velen op de mesthopen van het bestaan. Ik weet wel welke kinderen Ik kan beproeven en welke niet.

    De beste wijnen komen van druiven die langzaam rijpen en waar de nachtvorst hen heeft stukgevroren. Dan vraagt de druif zich af waarom hij zo moet lijden. Andere prachtige wijnen komen van druiven die Ik zover laat indrogen en verschrompelen in de hitte van de zon, dat ze bijna niet meer herkenbaar zijn. Ik pers hier de aller mooiste wijnen van, die tot in eeuwigheid hun speciale karakter zullen behouden.
    Er bestaan ook slobberwijntjes, die voor alledaags gebruik zijn. Ze hebben niet te lijden gehad van de vorst of de intense hitte van de zon en geven na het persen een alledaagse wijn.
    Ik ben de landbouwer en Ik ken Mijn wijnen bij name. Er komt een dag, ja er komt een dag, dan worden de wijnen geproefd. Wat wil jij dan worden? Een alledaags wijntje of misschien wel een van de mooiste wijnen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Peter, wat mooi man! Bedankt voor dit extra 'onderOnsje'.
      Voel me eerlijk gezegd vaak een alledaags wijntje. Gelukkig heeft de Landbouwer meer verstand van wijn dan wij..

      Verwijderen
  2. Met ontroering en een bewogen hart gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alledaagse wijntjes maken ze suikerspinnen van. Het lijkt heel wat maar een flinke hap en je hebt enkel een zoete bek met lucht....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ....wow...dat is wel even confronterend ja.....dank je

    mooie blog overigens

    M

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi! Ik ben jong & al bijna acht jaar 'geheimzinnig' ziek. Ik herken enorm veel in dit stukje... Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen