26 maart 2013

Wilt U die steen wegnemen?

  Lieve Jezus,
na die vreselijke dag voor het Pesachweekend,
werd er een grote steen voor Uw graf gerold.
De dood was stiller dan ooit..

Maar na twee nachten, ròlde een engel de steen weg,
zonnestralen verfriste Uw doodsgewaad..
U stond op uit de dood.. het begin van het Opstandingsleven.

Bij U is geen duisternis,
en iedere donkere macht zal vluchten voor Uw Naam!
Jezus, U bent het Licht van de wereld.

Toch Heer, soms voelt het alsof mijn hart ook omsloten wordt, door een dikke steen..
Wilt Ù dan alstublieft die steen wegnemen?
Here Jezus, hoort U mij? ..



Plotseling begon de aarde hevig te beven,
want een engel van de Heer daalde af uit de hemel,
liep naar het graf, en rolde de steen weg.
~Mattheüs 28:2




  Mijn Geliefde,
ja, Ik hoor jou, àltijd.
Maak je geen zorgen,
Mij loopt nìets uit de hand.
Ik ben het Woord, en Ik ben vlees geworden.

Ik koos ervoor om jouw gebroken wereld binnen te stappen,
zodat je samen met Mij de weg van leven naar Eeuwig leven kunt gaan.
Kind, kom maar struikelend achter Mij aan,
Ik til je op, telkens weer.

In deze wereld zullen problemen niet uitblijven en zal verdriet nooit ver weg zijn.
Mensen zullen je zelfs bespugen of uitspugen, vertel Mij wat..
Maar kind, houdt goede moed!
en vind rust in Mijn belofte,
ontvang vrede, in Mijn Aanwezigheid.

Mijn Genade is ook voor jou genoeg.
En onthoudt:
jij hebt niet Mìj gekozen ...
 Ik heb jòu uitgekozen.



Hierbij kun je lezen: Johannes 15:9-17


8 opmerkingen:

  1. kippevel! Prachtig verwoord.
    http://youtu.be/wSSv87qeT6Y mooi lied om te luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn genade is u genoeg. Zo is het, wat een troost dat Hij weet wat we nodig hebben. Prachtige blog zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral de laatste 4 regels... prachtig! Amen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit raakt me Hans: 'kom maar struikelend achter me aan'. Wat een waarheid en tegelijk een genade dat we ondanks onze struikelingen Hem mogen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi stukje. Ook als christenen willen we zo graag een maakbare wereld, maar God vraagt eenvoudig of we willen volgen. Gezegende paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor de fijne reacties. Gezegende Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen