1 december 2014

Top12 (1) - Christelijke zangers/bands


Dit is de eerste aflevering in een reeks van Top12's.
Aanleiding om deze 'lijstjes' samen te stellen (en te delen) is het feit dat ik volgende maand aan mijn 40e levensjaar hoop te beginnen.  Nooit gedacht, toch gekregen ..
En daarnaast omdat mijn gezondheid helaas ìets te hard achteruit gaat.

Tijd voor Reflectie! --- Een Tussenstand.

'k Ga er vanuit dat ik hier binnen nu en 3 jaar deels hartelijk om kan lachen  :-)


De 1e Top12, christelijke zangers/bands:

  1. Rich Mullins  (1955-1997)
  2. Brian Doerksen
  3. Robin Mark
  4. Michael Card
  5. Adrian Snell
  6. Keith Green  (1953-1982)
  7. Chris Rice
  8. Andrew Peterson
  9. Jill Phillips
  10. Casting Crowns
  11. David Nevue (piano)
  12. Selah
   
En verder:
Fernando OrtegaPaul BalocheMercyMe, Third Day, Keith & Kristyn Getty, Eden's Bridge, Ashley Cleveland en koning David, je weet wel, de schuinsmarcherende Psalmist.

de Psalmist van de 20e eeuw
       
             |-| /-\ |\| S


4 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd naar je 12x 'Top12.
    Hier zitten er een paar bij waar ik ook graag naar luister, op nummer één zal denk ik bij mij Brian Doerksen staan.
    Verder heel veel sterkte, Hans, dat je in alles toch Gods nabijheid, kracht en troost mag
    ervaren.
    Ik bid je Zijn Shalom toe.
    Hartelijke en meelevende groet,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is na Rich Mullins de beste nummer 1 die je maar kunt hebben, Rita ;-)
      Zonder gekheid, Doerksen's stem is prachtig en wat heeft hij veel mooie liederen geschreven! Sommige zijn vertaald in de Opwekkingsbundel opgenomen.

      Bedankt.

      Verwijderen
  2. Heb er al zeven ook zo in mijn top-12 staan, en ook in je onderste rijtje al wel één...
    Daaraan te zien dat het een hele klus is om überhaupt tot een top te komen.
    Heb direct de neiging om mijn eigen top-zoveel te gaan samenstellen, maar we hebben in ieder geval dezelfde nummer één. Kan niet anders. :)
    Enne... later zullen we ze allemaal horen, zelfs koning David. Can't wait, allemaal samen daar te zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan ook niet wachten, met een achtergrondkoor van engelen zal het een hemels geluid zijn ...

      Verwijderen