4 december 2014

Top12 (3) - 'Grootste' Amerikanen


  1. Martin Luther King Jr.
  2. Abraham Lincoln
  3. Richard Wayne Mullins
  4. Jonathan Edwards
  5. Keith Green
  6. Ronald Reagan
  7. Billy Graham
  8. Aiden W. Tozer
  9. Fanny Jane Crosby
  10. Johnny Cash
  11. Clint Eastwood
  12. Charles Finney

   Klik op de namen voor meer



En ook wel:
Ulysses S. Grant, George Beverly Shea, George Whitefield, John D. Rockefeller, Dwight L. Moody, Thomas Jefferson en Harriet en Lyman Beecher Stowe.



Lincoln Memorial, Wasghinton D.C., 12 sept. 2004



Capitool met standbeeld. De man op het paard moet Ulysses S. Grant voorstellen.
De 18e president van Amerika. Foto ook van 12 sept. 2004.




           ―|-| a n s


5 opmerkingen:

  1. Zo zie je dat lijstje kunnen verschillen. Mijn lijstje zou er anders uit zien, al staan bij jou wel namen, die bij mij ook zouden staan, Martin Luther King Jr. , Abraham Lincoln zijn daar twee van. Bill Gates zou bij mij in de top 12 staan, vooral om zijn 'goede werken'. Maar George W. zou in mijn lijst niet voorkomen als grote Amerikanen. Tenzij je met groot ook negatief zou bedoelen.

    Wel heel leuk om te zien, jouw reeks met top 12. Ik ben benieuwd naar de je volgenden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik heb het eerlijk gezegd helemaal niet op politiek maar Lincoln kon in dit lijstje natuurlijk niet ontbreken.
    En Reagan zeker niet ― één van de beste US presidenten ooit.
    Gezien ik 20 jaar de Amerikaanse politiek gevolgd heb verwacht ik met een redelijke zekerheid dat op een dag bekend gemaakt zal worden dat George W. zo'n slechte president nog niet was, voorzichtig uitgedrukt... Onthoud mijn woorden ;) Deze mening heb ik als christen, met een liefde voor het authentieke ooit zo christelijke Amerika.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien heb je gelijk Hans over George W. Bush. Ik volg de politiek niet zo in Amerika, met presidentsverkiezingen dan wel, maar verder niet. Maar wat ik hoor(de) over die man was het allemaal niet zo positief. Maar misschien valt het achteraf, in de geschiedenis van Amerika, idd allemaal wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach Ingrid, dat is de media en die zijn massaal "links" georiënteerd en brengen daardoor doorgaans een verdraaid beeld van "rechtse" politici. Vervolgens praten veel mensen deze media na, en andere mensen weer deze mensen, massaal. Als je echt wilt weten wat er speelt dan moet je NIET naar het Nos-journaal kijken. Zeker niet tijdens verkiezingen ;)
    En verder: mensen blijven mensen, en daarin vergissen wij ons dikwijls in...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ben ik steeds meer geneigd te denken dat er een heel vies luchtje hangt rondom 9/11
      En misschien Ingrid, blijkt GWB dan wel een zeer groot leugenaar.. I don't know.
      De tijd zal het leren, of niet ..

      Verwijderen