20 december 2014

Top12 (12) - Soulmates (kindred spirits)

 
  1. Richard Wayne Mullins
  2. Vincent Willem van Gogh
  3. Ayrton Senna da Silva
  4. Brennan Manning
  5. Henri Nouwen
  6. John O'Donohue
  7. Jordan Peterson
  8. Edmund Blaire Leighton
  9. Francesco van Assisi
  10. Christopher J. McCandless
  11. David de Buurvrouwgluurder
  12. Rikkert Zuiderveld

klik op de namen voor meer

Hoe kan een mens nu ooit 12 soulmates hebben? Nog wel bestaande uit bekende mensen die je zelf(s) niet hebt gekend? Kan ook niet echt. Ze zijn daarentegen wel mijn Reisgenoten. Mijn spiegelvoorhouders en Kindred spirits.



"Seek only light and freedom and do not immerse yourself
too deeply in the worldly mire."

"Just because I believe in God, just because I have faith
in God, it doesn't mean that I'm immune.
It doesn't mean that I'm immortal."
Ayrton Senna, 1989

Christopher McCandless

Saillant detail: De top3 is vroegtijdig uit het leven gerukt.. En 6 van de top10. Realiseerde me dat pas nadat ik de lijst compleet had. 


"The soul of the artist cannot remain hidden."
Henri J.M. Nouwen

Alles wat je voor de minste van Mijn broeders hebt gedaan, ...

"I believe if God has anything for you,

it's not just to make you happy.
God did not choose you and call you out of this world,
just to make you high.
And you know what, people?
You ain't going to make a difference by putting on more makeup and showing up on more television shows.
You're gonna make a difference when you lay down your life,
and in complete submission to God,
choose to die with Him in service to other people.
None are stronger than the humble, a few are weaker than the proud."

Rich Mullins, 1984


De nummer 1 blijft altijd #1. Rich Mullins is mijn geestelijk vader. En naar ik verwacht,
 mijn toekomstige buurman  :-)
   amèn


        |-| a n s


Geen opmerkingen:

Een reactie posten