20 mei 2012

Ik ben er !

    Lieve Jezus,
Mijn verlangen om naar Uw Vaderhuis te gaan wordt steeds groter.
Beter gezegd: Om dìcht bij U te zijn. Maar het voelt tevens als een uitvlucht.. Een escape uit dit aardse lijden. Er zijn misschien mensen die denken dat ik het leven beu ben. Maar ik hou juist heel veel van het leven! Hoe hard dit leven ook is.. 

Nu ik weer veel pijn heb, ben ik tot 2 dingen geneigd: Dicht naar U toe kruipen of in zonden en nonchalance vallen. Eigenlijk zou ik rechtstreeks naar U toe willen vliegen. Of net zo gaan als de profeet Elia, mijn held. Dank U wel trouwens, voor het Boek wat U ons achterliet. Ik geniet er steeds meer van. Moet erbij huilen en lachen. Ik bedoel: die beestenboel in de Ark, die pratende Ezel, David die Goliath verslaat, met één kiezelsteentje, een breed gebekte vis die Jona meeneemt.. Maar boven alles, Heer: het doet me naar Ú verlangen. Elke dag een beetje meer. Ik zie uit naar Uw komst!
Kom aUb snel terug, Heer.. en leer mij tot die tijd de onzichtbare dingen zien..


Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is.
U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God.
En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met Hem, in luister verschijnen. 
~ Kolossenzen 3:2-4

 
 Geliefde,
huil bij Mij. En lach met Mij. Geniet van alles wat ik geschapen heb. Wees niet bang.
Ik ken je pijn, Ik ben je Heer. Door Mij en tot Mij is alles geschapen (Kol. 1:16)
Ìk heb je gemaakt, ook voor dit aardse leven.. Ik weet dat het een moeilijk leven is, met pijn en teleurstellingen. Maar je bent daar niet bij toeval.

Naar je zonden kijk Ik niet. Ik vergeef ze.. Ik kijk niet zozeer naar alle dingen die je verkeerd gedaan hebt, Ik let niet op je dagelijkse fouten. Ik wil juist niets liever dan je vergeven..
Ik ben niet gekomen om 'correcte' meisjes en jongetjes te maken. Ik ben gekomen om léven te geven. Om àl jouw zonden weg te nemen. Om te verwijderen dat wat scheiding maakt tussen jou en Mijn Vader. En dat zal Ik blijven doen tot je laatste snik. Dat noem Ik Genade. Ik kijk naar je hart en naar die dingetjes die Mij wèl trots op jou maken. Het is niet de bedoeling van Mijn Vader om je in een engel te veranderen.. Hij heeft je geroepen om van Hèm te zijn, om te zijn wie je in Mìj bent. Kijk dus omhoog. In al je pijn en aanvechtingen: Kijk omhoog! 

Ik ben er, en Ik was daar ook, waar jij nu bent... Ik bèn er voor je, èlke dag van dit leven. Hou je haaks vriend. Straks zul je Mij zien en zullen we samen feesten.
En o ja, kijk naar de onzichtbare dingen.. Ik ben er!







12 opmerkingen:

  1. Wat een mooi stukje Hans, dat komt recht uit je hart. In elke regel klinkt je verlangen door om Hem te ontmoeten. Ik kan het me voorstellen als je je zo voelt en steeds pijn hebt.
    'Hou je haaks vriend, straks zul je Mij zien en zullen we samen feesten', zoals je het zelf schrijft,is een bemoediging. Ook het weten dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden ( Rom8:18) kan je misschien, hoe moeilijk het ook is, bemoedigen.
    Gods zegen Hans voor de komende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten Wendy! Dank je.
    De tekst Rom. 8:18 is enkel bemoedigend. Net als vers 28.
    Zonder de zekerheid van die Toekomst, zou het leven pas ècht moeilijk zijn, toch?..
    Jij ook Zegen voor deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het raakt mij hoe je schrijft en beschrijft over je verlangen naar Hem. Het is doorleeft en recht uit het hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pijn, weet ook niet waarom het zo oneerlijk verdeelt is onder de mensen. Sommige hebben een driedubbel deel lijkt het wel eens Hans. Ik hoop en bid elke dag dat er een tijd van verademing mag komen voor je. Tramadol helpt bij mij altijd erg goed als ik pijn heb. Dat je vlucht dicht onder Gods vleugels vind ik onwijs dapper van je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zullen het nooit begrijpen, zelfs niet met een geestelijk sluitend verhaal erbij..
      Dank je Peter. Tramadol kan ik helaas niet hebben, wordt er juist zieker van. Net als Gaba, Oxycontin en dergelijke. Heb zo'n beetje alles geprobeerd.
      Tsja .. Naar Wie Anders kunnen wij heengaan? God de Vader is het Leven.

      Verwijderen
    2. Hehe drukke dag hier maar wel fijn, dan slaap ik meestal goed. Balen dat je niet tegen die pijnstillers kan Hans. Pijn kost zoveel energie die iedereen zo hard nodig heeft. Ik word altijd korzelig van pijn en ga dingen somber inzien. Ik hoop dat de pijn de komende dagen met de warmte wat draaglijker mag worden aub.

      Verwijderen
  5. 'De geringe last die we tijdelijk te dragen hebben, brengt ons een eeuwige luister, die alles omvat en alles overtreft.' Mooie tekst uit 2 Korintiërs! Hoeveel pijn wij nu voelen op deze aarde, hoe zal het voelen gelukkig te zijn in Zijn Koninkrijk? Wij kunnen het ons niet voorstellen, onze mooiste voorstellingen zouden al in het niet vallen bij de creativiteit van onze Heer. Als ik om me heen kijk in deze wereld en voel hoe te veel dingen mij geestelijk overweldigen, denk ik vaak: Heer, wacht niet té lang...
    Ik hoop en bid voor je dat je je kracht en moed mag behouden en die onzichtbare dingen mag blijven zien.
    Hans, Hij komt snel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eén van mijn favoriete tekst.
      Dank je Tineke, dank je. Ik hoop het!!!

      Verwijderen
  6. Ik weet niet zoveel te zeggen alleen dat jouw onderonsjes me heel jaloers maken. Ik zou ook wel zo'n antwoord willen krijgen op mijn onderonsje ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Jedidja, probeer de woorden binnen te laten komen als antwoorden speciaal voor jou..

    BeantwoordenVerwijderen