13 mei 2012

Zijn Liefde maakt je Mooi


Als we ons via Jezus naar de Vader laten leiden, veranderd er iets vanbinnen.
We gaan met andere ogen de wereld inkijken.
De Bijbel gaat open, je hart wordt meer en meer gevuld.

Ik heb Jezus nooit gezien.
Ik zag geen van Zijn wonderen.
Ik was er niet bij toen Hij opstond uit de dood.
Maar ik geloof Hem.

Jezus wil ons compleet maken.
Hij kon met één handgebaar een storm op zee kalmeren, maar Jezus kon evengoed een angstige ziel tot rust brengen.


Zijn Liefde maakt ons Mooi.

Als je geduld je in de steek laat, Zijn Liefde maakt je weer mooi.
Toen je in zak en as zat, Zijn Liefde maakte je mooi.
Wanneer je keihard bent afgewezen, Zijn Liefde maakt je weer mooi.
Toen je vlees het weer eens won van je geest, Zijn Liefde maakte je mooi.
Als je er een puinhoop van gemaakt hebt, Zijn Liefde maakt je weer mooi.

Jezus is niet gekomen om ons een goed moraal aan te meten.
Nee, Hij kwam om ons léven te geven. Het leven, en alles wat leeft, komt van God.





Het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond ..
vol van Genade en Waarheid.
Johannes 1:14





 
Jezus is de enige weg naar God. Jezus zei: "Niemand komt tot de Vader, dan door Mij ".
Jezus geeft eeuwig leven.
Eeuwig leven dat hier en nu begint.. en het wáárd is geleeft te worden!
Niet door de enige 'ware leer' aan te hangen. En zeker niet door goede werken alleen.
Je kunt een hoog moraal hebben, maar Geestelijk zo dood zijn als een pier..
Alleen de Waarheid maakt een mens Vrij.

  De Waarheid is Jezus.

   Zijn Liefde maakt je Mooi !




9 opmerkingen:

  1. De tekst: niemand komt tot de Vader dan door Mij, zet een lelijke kras door het denken wat veel mensen hebben betreffende de vele wegen die naar de hemel zouden gaan. Jezus zegt hier recht voor je raap dat Hij de enige weg is. Zonder Hem is er geen enkele weg die tot God brengen kan.
    Dacht vandaag na over reincarnatie en proefde de vermoeiende gedachte ervan. Steeds weer opnieuw geboren moeten worden en weer al die moeite en pijn. Weer zondigen en ziek worden. Nee dat is de grootste martelgang die een mens kan bedenken. Heerlijk dat we nu al van die vrijheid mogen proeven en hem straks ten volle mogen genieten in Hem die ons voorging....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Concreter kan niet hè. Typisch Jezus..
    Er is geen andere weg naar de hemel dan via Hem. Niemand zal overigens de hemel binnengaan na een makkelijk leven.. Dit leven is een test zegt een goede vriend van mij weleens, en zo is het! In dit leven worden we gevuurproefd voor het eeuwige leven. Ja Peter, het leven is gelukkig maar eenmalig.. Jezus achterna, Hem volgen, dan komen we uit op de mooiste Plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een test zeg je? Tja daar zit wat in. Begrijpen doe ik het niet geheel als ik eerlijk ben. Bedoel dat we voor God een mooi of minder mooi boek zijn, maar Hij heeft ze al uit. Waarom mensen dan toch door zoveel lijden moeten gaan is voor mij een compleet raadsel. Maar goed, ik wil me graag onderwerpen aan de hand van God ook in tijden van pijn en moeite. Niet dat het altijd gemakkelijk is, maar dat was het voor Hem ook niet toen Hij die spijkers door Zijn handen en voeten voelde gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blog. Eh ... ook al ben ik opgeblazen door de medicijnen en voel ik bijwerkingen. Ooit zal alles mooi zijn ;-) Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ooit wordt alles Nieuw, Jedidja. Geen medicijnen meer, geen pijn of bijwerkingen.. Heerlijk Vooruitzicht! En tot die tijd, ondanks alles, genieten van Gods Liefde en Zijn schepping :)

      Verwijderen
  5. En zo is dat!
    Veel mensen noemen zichzelf christen als ze 'goed' leven, maar ben je niet pas christen als je CHRISTUS in je hart hebt gesloten en je Hem hebt aangenomen als enige verlosser?! Want inderdaad: Jezus is de weg, de waarheid en het leven!
    Kan me helemaal vinden in je blog, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Hans, prachtig omschreven en helemaal waar!

    (nog even een ander vraagje: Heb je ook Facebook? Ik kan je niet vinden in elk geval. Misschien vind je het leuk om je aan te sluiten in de nieuwe groep van Christelijke webloggers:
    http://www.facebook.com/groups/228261323956641/
    Ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Wendy. Dank je.
    Leuk initiatief! Ik heb me alvast aangemeld.

    BeantwoordenVerwijderen