11 mei 2012

Twee Inspirerende filmpjes . .


Deze twee filmpjes raakte mij ..


I
Mensen vragen haar, Lacey Buchanan, waarom zij haar baby niet aborteerde...
Gewoon, omdat hij, deze Christian, "de liefde van haar leven" is.
Een geweldige boodschap van moederliefde en Gods Vaderliefde!


Voor bekijken YouTube, klik HIER


II
Ian & Larissa ontmoetten elkaar in 2005 op school. Ze gingen met elkaar daten. Ian werkte toen regelmatig voor z'n vader. Onderweg naar z'n werk kreeg hij een ongeluk. Hij kreeg een hersenbeschadiging en was niet meer in staat om te communiceren met zijn vriendin Larissa. Ondanks het ongeluk bleef zij hem trouw. Larissa: "Het was gek. Hij kon niet praten en eten. We zagen er gek uit wanneer we daten. Ik praatte maar gewoon tegen hem."

Voor het ongeluk wilde Ian al trouwen met zijn vriendin. Larissa: "Toen hij niet meer kon praten, wist ik dat hij door wilde gaan met onze relatie en wilde trouwen. We zagen andere mensen om ons heen trouwen en hoopte dat wij ook zouden gaan trouwen. We besloten dat we niet zouden trouwen als Ian niet kon communiceren met me. Als hij dat wel kon, dan zouden we gaan trouwen." Uiteindelijk leerde hij praten. Nog voordat ze zich verloofden, stierf de vader van Ian.

Het huwelijk van Larissa en Ian zou heel anders worden dan andere huwelijken. Larissa: "Ian kan niet voor me werken of eten koken. Hij kan me wel geestelijk leiden. Ian gaat altijd terug naar wie God is en helpt me met m'n emoties. Dat geestelijk leiden is het meest belangrijk."


Op hun huwelijksdag van Ian & Larissa klonken de woorden van John Piper: 'Het huwelijk gaat niet om het economisch goed hebben. Het gaat om het laten zien van de liefde tussen God en Zijn kerk. Christus kennen is belangrijker dan een bestaan opbouwen. Christus koesteren is belangrijker dan het baren van kinderen. Het huwelijk is misschien kort, het mag mooie dagen hebben, of dagen met bewolking. Maar als we van ons huwelijk maken wat God er mee bedoeld heeft, dan zullen problemen of verdriet geen obstakel vormen, maar een middel zijn om te slagen.'

Ian over God: "Weet je, Hij is te gek."

Voor bekijken YouTube, klik HIER

7 opmerkingen:

  1. Ik kreeg ze per email en heb ze gisteren allebei gekeken. Zo indrukwekkend. Allebei.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel, heel erg mooi! Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja had het al gezien van die man met die vrouw en ook hier zeg ik dat engelen onder ons zijn en soms (niet zo vaak hoor haha) komen ze in de vorm van een vrouw. Dat is een tref dacht ik. Ik doe er maar luchtig over maar wat liefde nu eigenlijk is, zien we hier in dat filmpje. Veel mensen hebben het over: ik houd niet meer van hem/haar en daarom wil ik scheiden. Men verwisselt dan liefde en houden van met: ik vind niet zo veel meer aan hem omdat ik op hem/ haar uitgekeken ben of in bed weet ik nu wel wat zij/hij presteren kan en ik wil eens iets anders om mee te stoeien. Begrijpelijk maar geen liefde meer lust. Dit is liefde (het filmpje) en gaat niet uit van: wat kan ik krijgen, maar wat kan ik geven. WAT EEN VROUW!!! Ik ben nu al dol op haar! In de goede zin van het woord dan want ik heb al een Eva en ik knijp haar dagelijks om haar in vorm te krijgen en zij duikt met volle kracht in de klei van mijn leven.
    Gelukkig zit de Pottenbakker er ook bij in want anders bleven we knijpen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wàt een vrouw hè! inderdaad. Een engel.. En hij trouwens ook.
      Heerlijke boodschap van pure Liefde. Het gaat niet om krijgen, maar géven. Geven wat we zelf van God de Vader ontvangen hebben.

      Verwijderen
  4. Wow, zulke boodschappen zie je niet dagelijks. Thanks for sharing Hans!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zijn ze Hans. De onderste had ik afgelopen week ook gedeeld op mijn weblog. Ik was er diep van onder de indruk. De bovenste kende ik nog niet, deze is ook aangrijpend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een indrukwekkende filmpjes, de onderste had ik al op de blog van Wendy gezien, de bovenste nu net. Ik kan er niet met droge ogen naar kijken. Bij allebei zo'n grote liefde!

    BeantwoordenVerwijderen