9 mei 2012

Plan A


Het beloofde vervolg op mijn vorige blog. Want wie A zegt moet ook B zeggen ;-)
Dit blog heet "Plan A". Omdat God simpelweg niet met een Plan B kwam.
Waarom?
God liet òns achter, niemand anders..
Om vrede te brengen.
Om Zijn Liefde door te geven.
Om het Lichaam van Christus te zijn.
Om de handen en voeten van de Here Jezus te zijn.
Om een beetje licht te verspreiden, in een duistere wereld. 
Jezus zei: "Jullie zijn het Licht in de wereld". ~Mat. 5:14.
God Zelf koos de Kerk uit, de Gemeente, om het verschil in deze wereld te maken.
Niemand anders, geen enkele organisatie, kan dat doen..
De Kerk is het enige instituut, de enige groep van mensen die werkelijk een Verandering teweeg kan brengen.
Ga heen, verkondig Mijn naam, heb elkaar lief en zorg voor de armen, zieken en de wezen, en de wereld zal zien dat jullie Mijn discipelen zijn.
De Kerk was en is Gods Plan.



.. u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit ..
~ 1 Korinte 12:27




Educatie en onderwijssystemen brengen geen vrede in deze wereld.
Stop er maar mee daarop te vertrouwen.
Overheden en regeringen brengen geen verandering, ondanks alle beloften..
Dus stop ermee te vertrouwen op een regering.
Je zult ook geen licht in de wereld zijn door nòg meer make-up op te doen.
Ook niet door in nog meer TV-shows te verschijnen, om je one-man-show op te voeren..
Je zult geen vrede brengen door meer bommen te maken, of door nieuwe gevechtsvliegtuigen te bestellen.
Je kunt geen werkelijke verandering in de wereld teweegbrengen door een rits titels voor je naam..

Nee, je zult pas een stukje Vrede zijn, een stukje Jezus, als je je leven aflegt. Op aarde zul je je leven moeten overgeven. Om te 'sterven' met Hem. In gehoorzaamheid en vertrouwen. In dienst van de Heer en in dienst aan mensen.
Jezus volgen én gehoorzamen. Jezus zei: "Alles wat je voor de minste van mijn broeders hebt gedaan, heb je voor Mij gedaan".

Hieraan hebben wij de liefde leren kennen, dat Hij zijn leven voor ons heeft ingezet; ook wij behoren dan voor de broeders ons leven in te zetten.
~ 1 Johannes 3:16

Als je Jezus dienen wilt, kies je er voor om mèt Hem te sterven. Elke dag een beetje..
"Neem mijn leven, laat het U toegewijd zijn".
God heeft je niet geroepen en je niet gezegend om die zegen voor jezelf te houden. Maar om de zegen door te geven! Om te wijzen op vergeving, bevrijding en redding die alleen te vinden is bij Jezus Christus. Je mag ietsje van Zijn liefde uitstralen. Hij wil ook jòu gebruiken.
 Plan A, is Gòds Plan,
   nederigheid, liefde, gehoorzaamheid en een eeuwig leven.





Hierbij kun je lezen: 1 Johannes 3:14-18, 1 Petrus 3:8-11, Johannes 1:8-17,  Matteüs 5:9-16, Jakobus 2:5-8 en 1 Korinte 12:13-27

4 opmerkingen:

  1. Dat leven met Hem, ja dat klinkt best wel goed, de pijn zit hem in dat sterven met Hem. Dat is voor mij ook direct de pijn. Ik wil niet sterven aan die oude ik. Nou ja, soms wel als hij het al te dol maakt. Maar vaak bevalt hij vrij goed. Lekker driftig worden of een beetje roddelen, heerlijk hoor. En toch besef ik dat als die oude ik niet onder gaat, die nieuwe ook niet goed op kan staan. Erg lastig allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt, dat sterven met Hem doet zeker pijn. Toch is juist daarin de hoogste intimiteit met God te vinden, is mijn ervaring. Je leven en omstandigheden accepteren, hoe moeilijk dat leven ook zijn kan. In de hemel ligt een grote beloning klaar. Ondanks dat, gelooft menigeen liever in het Welvaartsevanglie of zelfs in een God-de-boeman-'Evangelie'. Blijft inderdaad lastig Peter. Geloven is God vertrouwen en gehoorzamen, 2 daden waar wij mensen niet bepaald een ster in zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is ziek zijn misschien daarom ook deels zegen? Niet dat ik het wil verheerlijken maar het maakt je milder, begripvol, je kan met anderen in hun pijn beter meevoelen (mijn ervaring dan)je besef dat het leven geen speeltuin is wordt meer dan duidelijk en je blik op de hemel is vaak de enige vertroosting die je hebt. Is het dan toch waar dat de versterving van het vlees iets met je doet en de oude mens deels ten onder houdt? Waren die katholieken toch niet geheel en al gek? Niet dat ik vind dat je pijn moet zoeken, maar als het op je weg komt doet het wel iets met je. Het dood de oude mens als je ermee naar Hem vlucht en verruimt je blik op de hemel. Daarom kan ik soms toch zeggen:"Heer dank U voor het lijden." Moeilijk misschien...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Hans,
    Amen and Amen!!! My youngest daughter read your post from June 4th, and she is praying too!

    Amen to Following JESUS CHRIST! Obeying and following is what we are called to do!!! ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen