24 juni 2012

Ik kom terug en maak alle dingen nieuw!

                                                                                                        onderOnsje #9
  Lieve Jezus,
Soms wordt de pijn mij te veel. Vooral de fysieke.
Ooit genas U een verlamde man. Hij was al 38 jaar ziek. Dat is nìets in het licht van de Eeuwigheid. Maar voor U, was het lang genoeg. Vergeleken met Uw klok is 10 jaar niet langer dan één hartslag.
Heer, U weet wat pijn is ..

Houd U Zich niet langer blind en doof voor mijn pijn en noodkreten, Heer. Wanneer de pijn overheerst lijkt het soms ondoenlijk om in vertrouwen verder te kunnen gaan.
Toch houd ik mij vàst aan Uw beloften: "Maar al moet u nog korte tijd lijden, God, de bron van alle genade, heeft u geroepen om in Christus Jezus deel te krijgen aan Zijn eeuwige luister. God zal u sterk en krachtig maken, zodat u staande zult blijven en niet meer zult wankelen.1 Petrus 5:10.
Ik zeg met David: "Schuilen doe ik bij de HEER. Wat kan een rechtvaardige anders doen?"
  Heer, ik wacht op U...




Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen.
Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.
Hij die op de troon zat zei: "Zie, Ik maak alle dingen nieuw!"
~Openbaring 21:4,5a



 Geliefde,
Ik ben je pijn niet vergeten. Mijn zoon (Mijn dochter), Ik zie je nood, de worstelingen die je ondergaat. Mijn ogen zien alles.. Ik kàn er niet blind voor zijn.. Al jouw wanhoopskreten, je fluisteringen in de nacht, Ik hoor ze. Geef niet op.

Als je even niet meer kunt: Ik kan met jouw zwakheden meevoelen, lees Hebreeën 4:15 maar eens. In Mijn armen ben je veilig, in Mijn boezem ben je geen loser maar een Winnaar. Wanneer je zwak bent, ben je machtig: Dàt is Mijn wet. Wàt andere mensen ook (blij) mogen roepen..
Wees Mijn handen en voeten, maar je hoeft echt geen grote landerijen te oogsten. Een klein akkertje van Glorie is van grote waarde in Mijn Koninkrijk.

Stel je vertrouwen op Mij. Ik zal je kracht geven, steeds opnieuw. Wanneer je Mij zult eren, ook in de kleinste dingen, zal Ik vrucht geven.
Denk eens aan Joni, Mijn verlamde vriendin. En aan Nick, Mijn vriend zonder armen en benen. Zij zijn Parels bij ons in de Hemel en Lichtbakens op aarde. Houd moed!
Ik laat je nòòit alleen.
Wacht op Mij, want Ik kom terug en .. Ik maak àlle dingen Nieuw!








Hierbij kun je lezen: Lucas 14:11-15, 2 Korintiërs 12:9, Hebreeën 4:14-16 en Jesaja 35:4-6.

David Phelps zingt over Openbaring 21


18 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo mooi dat je schrijft over dat kleine akkertje, dat Jezus jou ziet op dat kleine
    stukje aarde en dat je geen grote landerijen hoeft te oogsten.
    Met dit soort woorden ben je een zegen voor anderen die ook te maken hebben met beperkingen.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Dineke.
      Ik probeer de antwoorden die Jezus zou kùnnen geven te schrijven in de Geest van Jezus en in het verlengde van de Bijbel.. Daarmee hopend dat het andere raakt.

      Verwijderen
  2. Gods nabijheid toegewenst in alles! ter bemoediging: psalm 40

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam. Prachtige Psalm! Net gelezen. Wat zijn de woorden van de Psalmen toch rijk en uit het leven gegrepen. Alles staat erin. Verdriet, Pijn en Vreugde. Liefde en Hoop.
      Thanks

      Verwijderen
  3. Geweldig, wat kan die man zingen zeg!

    Openhartig onderondsje met de Heer weer Hans, en fijn dat je dat met ons wilt delen. Het sterkt ons te weten dat God alles van ons hoort, zelfs onze allerkleinste gedachten, die we zelf amper verstaan, en zelfs onze zachtste fluisteringen ontgaan Hem niet. Alles hoort Hij, alles ziet Hij en alles weet Hij van ons... Hij weet dan ook precies wat wij nodig hebben (en niet wat wij mensen dénken nodig te hebben). In deze onderonsjes komt heel duidelijke een rotsvast vertrouwen uit, wat de lezer weer bemoedigingen geeft. (fijn dat je er de bijbelteksten onder zet). Dank je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mooi hè! Hij is bekend geworden bij de Gaithers. Heb hun dvd's veel bekeken en beluistert. Dit lied is toch geweldig?! Nooit meer tranen, nooit meer pijn. Alles maakt Hij Nieuw. Wat een Hoop geeft ons dat!
      "(en niet wat wij mensen dénken nodig te hebben)" Amèn

      Verwijderen
  4. Dat is een heerlijk vooruitzicht Hans, Hij maakt alle dingen nieuw. Veel sterkte en zegen tijdens deze moeilijke dagen. Hij laat je niet los!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geeft ieder mens hoop voor de Toekomst hè, Wendy. Voor morgen en alle dagen die nog volgen.. Mijn moeder zei altijd: "Voor tijd en eeuwigheid". God is met ons, midden in de storm, en dwars door alle stormen heen! Ben nu "Een Plaats Van Genezing" aan het lezen, van Joni Eareckson: Prachtig, aanbevolen.

      Verwijderen
  5. Prachtig en herkenbaar Hans. Je worsteling met het leven. Ieder krijgt zijn deel zegt men, maar soms vraagt men zich wel eens af of het deel van het lijden niet per ongeluk ook op jouw bordje terecht is gekomen. We hebben het er wel meer over gehad, ik weet ook niet waarom er pijn en lijden moet zijn op deze aarde. Het werkt zuiverend, zeggen veel christenen en ik vind dat een beetje ruiken naar Oosters denken waarin men een soort karma af moet kopen door te lijden. Prediker zegt dat verdriet iets goeds uitwerkt en dat zal dan wel maar hij had 1000 vrouwen om hem te troosten! Daarnaast zei Prediker ook dat de doden van niets meer weten en dus ook daar lijkt hij iets te zeggen waarvan wij tot onze verbazing ontdekken dat hij geen kennis had van zaken. Zit de bijbel dan vol fouten? Dat is een lastige vraag, maar ik meen van niet. Ik denk dat wij net als bij het lijden, sommige dingen gewoonweg niet kunnen begrijpen. Weet dat het enige wat wij kunnen doen, in ieder geval gedaan wordt in Gouda. Elke dag opnieuw. Bidden voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hè. Ik denk dat dit uiteindelijk voor iedereen geldt, Peter. Ieder mens krijg vroeg of laat te maken met lijden, in welke vorm ook.
    Het heeft zeker geen zin om het lijden op zich te verheerlijken. Enkel en alleen wanneer wij alles aan God overgeven, zal het ons louteren. En Hém verheerlijken..
    Het is niet zeker of de Prediker Salomo was, maar kan me goed voorstellen dat hij ook énige vrouwen had ;-) Maar helemaal geen vrouw is ook niet alles..
    De Bijbel: teksten spreken elkaar tegen, door heel de bijbel heen. Het begrijpen blijft ons te wonderbaar. Daarom is het zo belangrijk dat we elkaar niet dood meppen met bijbelteksten, want dat is het laatste wat God voor ogen had toen Hij dit prachtige boek samenstelde..
    Laten we elkaar veeleer aanmoedigen met Gods Liefde en wijzen op Jezus.
    Religie zegt "doen", Jezus zegt "gedaan!".
    Het leven gaat gepaard met lijden. En ook een christen ontkomt er niet aan. Ook al menen sommigen van wel... Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dan lijden en beperkingen ons dichterbij de Vader brengen dan gezondheid en voorspoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klopt het is niet zeker maar omdat er staat dat hij de wijste koning was, nemen velen het wel aan. Maakt niet zoveel uit want 1000 vrouwen lijkt mij net iets te veel. Zeg je nou 900 dan denk ik er nog over.
    Iedereen krijgt zijn deel pijn, tja...Ik ken mensen die nog nooit ziek zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ;-) Salomo zal de Prediker goed geweest kunnen zijn. Ik ga er maar vanuit.
    Ieder zijn deel.. tja. De bijbeltekst die hierbij vaak uit de hoed getoverd wordt is 1 Kor. 10:13 -> "God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: Hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan."

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Hans,

    Dit is de eerste keer dat ik je blog bezoek (nav je reactie op mijn blog). Ik had je wel 'voorbij zien komen' op de facebook-pagina voor christelijke bloggers, maar heb meestal erg weinig tijd (ivm jong gezin) om andere blogs te lezen. Maar ik vind dat je een prachtige, eerlijke blog hebt. Wat mooi om te zien hoe God door jouw ziek zijn heen werkt en het je dichter bij Christus brengt. Tegelijkertijd ook zo verdrietig om steeds maar pijn te moeten verdragen en de daarbij behorende moeilijkheden. Toch zijn je meeste berichten vol hoop, uitzicht, liefde en vertrouwen en daar word ik stil van. Ook je quotes, liederen en video's vind ik prachtig. Binnenkort ga ik de rest lezen. Nu ga ik eerst mijn huishoudelijke taken doen...duty calls... ;-) Gods zegen toegewenst in alles en ga vooral door met bloggen en fotograferen!!!!!!

    Door Christus verbonden,

    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je bemoedigende reactie, Marjolein.
      Pijn en ziek-zijn went nooit. Maar deze wereld is een vat vol lijden, nietwaar? Ieder mens ervaart een vorm van lijden, vroeg of laat. Maar meestal vroeg.. Daarom hoop ik met mijn schrijven juist anderen te kunnen bemoedigen. Leuk dat je ook mijn foto's bekijkt, ja, ik blijf zeker fotograferen! Ik kan niet anders ;-)
      in Christ alone, -hans

      Verwijderen
  10. Heel veel sterkte, Hans! Mooi om te zien hoe je jezelf opbouwt in je geloof. Trouw zijn op ons kleine akkertje, daar gaat het inderdaad om!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. naar aanleiding van je reactie kwam ik even gluren wie je bent. Ik begreep dat je ziek bent en kwam op deze blog terecht. Je hebt veel pijn. Ik weet uit ervaring dat dat zwaar is.
    Heel erg bedankt voor deze blog. Je bouwt er anderen ook weer mee op.
    De waarheid is niet altijd leuk maar wel altijd bevrijdend. Op een dag zal het geluk veel groter zijn dan het lijden nu.
    Loïs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Loïs.
      Ja, heb Fibromyalgie en Lyme, zie mijn FAQ Tab. Altijd pijn en vaak heel erg moe. Is best zwaar, en heeft heel veel gekost.
      Ik zeg amèn: Op die Dag zullen we rijk beloond worden en zal alle pijn ingewisseld worden voor eeuwige vrede!
      -hans

      Verwijderen